Σαφώς τα μοντέλα που έχουν τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης προσφέρουν εξαιρετική οικονομία καυσίμου, ωστόσο για αρκετούς το θέμα της φόρτισης είναι «βραχνάς».
Μια από τις εταιρείες που διαθέτει αρκετές οικονομικές επιλογές είναι η Kia που προσφέρει εξηλεκτρισμένα μοντέλα, πλήρως υβριδικά και mild hybrid, τα οποία δε χρειάζονται φόρτιση.
Με τα full hybrid Niro και Sportage γλιτώνεις 1.850 ευρώ το χρόνο
Θα ξεκινήσουμε με το Kia Niro, το οικογενειακό SUV της Kia, το οποίο στην full hybrid έκδοσή του (από 33.690 ευρώ), σε πρόσφατο Mega Test έκαψε τα μισά από diesel. Άλλωστε η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η πιο ενδιαφέρουσα για το ελληνικό κοινό. Βασίζεται στον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 GDi της οικογένειας Smartstream και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 32 kW αποδίδοντας συνδυαστικά 141 ίππους. Μάλιστα, βάσει των μετρήσεών μας είναι το πιο οικονομικό υβριδικό μοντέλο με μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ..
Δεν είναι ωστόσο το μοναδικό full hybrid Kia, καθώς υπάρχει και το μεγαλύτερο Sportage, ένα από τα πιο εντυπωσιακά σε εμφάνιση C-SUV με φουτουριστική εμφάνιση και υψηλά ποιοτικά στάνταρ. Η αυτοφορτιζόμενη υβριδική του έκδοση έρχεται με κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς και καταφέρνει εξαιρετικά νούμερα κατανάλωσης, δικαιολογώντας τα 41.190 ευρώ αρχικής τιμής, ενώ χάρη στο ισχυρό σύνολο των 230 ίππων επιταχύνει δυναμικά και πειστικά τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Και με τα δύο μοντέλα λοιπόν, συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο δεκαετίας γλιτώνεις σχεδόν 2 χιλιάρικα το χρόνο.
3 SUV με όφελος 1.000 ευρώ/έτος
Στις πιο «παραδοσιακές» επιλογές κινητήρων θα συναντήσουμε τρία ήπια υβριδικά μοντέλα, τα οποία μπορούν να σας εξασφαλίσουν οικονομία πάνω από 1.000 ευρώ ανά έτος.
To Sportage που είδαμε και πριν, ως ήπια υβριδικό «φοράει» τον 1,6 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα TGDi συνεπικουρούμενο από ένα 48βολτο σύστημα, σε δύο εκδοχές με 150 (από 31.190 ευρώ) ή 180 ίππους (από 33.490 ευρώ και αποκλειστικά αυτόματο), με το δεύτερο να εστιάζει πιο πολύ στις επιδόσεις και το πρώτο στην οικονομία με τη μεικτή του κατανάλωση σύμφωνα με τα τεστ του WLTP να είναι 6,5 λτ./100 χλμ.. Το Sportage πάντως είναι από τα λίγα μοντέλα που προσφέρεται ως ήπια υβριδικό diesel με πρωταγωνιστή τον 1.600άρη κινητήρα απόδοσης 136 ίππων (σε χειροκίνητο από 33.190 και αυτόματο από 34.890 ευρώ). Μια επιλογή ιδανική γι αυτούς που γράφουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως σε ταξίδια, μιας και το κορεάτικο SUV ανακοινώνει κατανάλωση από 4,8 λτ./100 χλμ..
Το Kia Stonic, το μικρό SUV της φίρμας, χρησιμοποίει ένα 48βολτο κύκλωμα υποστηρικτικά του 1.000άτη T-GDi κινητήρα σε απόδοση 100 (από 21.540 ευρώ) και 120 ίππων (από 23.740 ευρώ- αποκλειστικά αυτόματο). Μάλιστα η έκδοση των 100 ίππων είναι από τις πιο οικονομικές που έχουμε μετρήσει, με μέση κατανάλωση 6,1 λτ./100 χλμ.. Αξίζει να προσθέσουμε πως το Stonic είναι από τα πιο προσιτά μοντέλα της κατηγορίας και ξεχωρίζει για την οδηγική του συμπεριφορά που θυμίζει χάτσμπακ.
Σε ήπια υβριδική έκδοση έρχεται και το μικρομεσαίο crossover της φίρμας, το XCeed. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το βασικό μοτέρ είναι ο 1,5 τούρμπο κινητήρας του ομίλου σε απόδοση 160 ίππων (από 25.090 ευρώ), ενώ, όπως και στην περίπτωση του Sportage και εδώ το ήπια υβριδικό σύνολο συνεργάζεται με τον 1,6 λτ. κινητήρα diesel των 136 ίππων (από 27.190 ευρώ).
5 χρόνια δωρεάν service και 7 χρόνια εγγύηση, η μεγαλύτερη της αγοράς
Τέλος ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στις After Sales υπηρεσίες της φίρμας. Συγκεκριμένα η Kia προσφέρει και την μεγαλύτερη χρονικά εργοστασιακή εγγύηση της αγοράς με 7 χρόνια ή 150.000 χλμ., η οποία είναι μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη και έχει Πανευρωπαϊκή ισχύ.
Επιπλέον της εγγύησης η Kia δίνει και 5 χρόνια δωρεάν service στους κατόχους των μοντέλων της, ολοκληρώνοντας ιδανικά ένα πλήρες πακέτο After Sales υπηρεσιών.