Η Ford επένδυσε στην ήπια υβριδική τεχνολογία που εφάρμοσε στα Fiesta, Focus και Puma. Έτσι καταφέρνει να έχει μια πλήρη γκάμα compact μοντέλων που «καίνε» τα μισά, ενώ παράλληλα έβαλε στην πρίζα το Kuga και έτσι καίει λιγότερο από τα μισά.
Η αρχιτεκτονική των mHEV (mild hybrid αυτοκινήτων) είναι παρόμοια στα περισσότερα μοντέλα. O βασικός ρόλος ανήκει στον κινητήρα, με ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ να έχει βοηθητική παρουσία, είτε συμβάλλοντας στην αύξηση της ροπής σε υψηλά φορτία. Ουσιαστικά, δηλαδή, περιορίζει τις ανάγκες σε καύσιμο στα συχνά σταμάτα-ξεκίνα εντός πόλης, ενώ παράλληλα δίνει μία έξτρα ροπής από χαμηλά για καλύτερες επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε ότι τροφοδοτεί με ενέργεια διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται σε μία ακόμη περίπτωση η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Fiesta, Puma και Focus για κέρδος έως 1.500 ευρώ το χρόνο
Το Ford Fiesta (από 22.502 ευρώ), το πιο fun to drive μοντέλο της μικρής κατηγορίας και παράλληλα ο κάτοχος του ρεκόρ της κατηγορίας στο ελκ τεστ (77 χλμ./ώρα, ήταν το πρώτο μοντέλο που ήρθε με mild hybrid τεχνολογία, εφαρμόζοντας ένα κύκλωμα 48 Volt στον γνωστό 1.000άρη EcοBoost κινητήρα, αποδίδοντας 125 ίππους. Έτσι προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις, με κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες και 7,1 μέσα στην πόλη.
Το Ford Puma εφοδιάζεται με 1.000άρη3κύλινδρο Ecoboost κινητήρα σε δύο εκδόσεις ισχύος (125 και 155 ίππων με τιμή από 26.313 και 28.200 ευρώ αντίστοιχα) με ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) μίζας- γεννήτριας με ιμάντα. Τα δύο αυτά σύνολα υπόσχονται οικονομία πάνω από 1.000 ευρώ ανά έτος, με την έκδοση των 125 ίππων να αποδεικνύεται σούπερ οικονομική και την ισχυρότερη των 155 ίππων, να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Αναλυτικότερα η «μικρή» έκδοση έχει τη μικρότερη κατανάλωση σε ταξίδι από κάθε άλλο μοντέλο βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα (4,0 λτ./100 χλμ), και τη δεύτερη μικρότερη κατανάλωση εντός πόλης (7,7 λτ./100 χλμ.). Από την άλλη ή ισχυρή έκδοση έχει το καλύτερο 60-100 της κατηγορίας με 4,09 δλ. με το αυτόματο κιβώτιο.
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων η Ford διαθέτει το Focus, το οποίο έρχεται επίσης με ήπια υβριδική τεχνολογία, βασισμένη στον 1,0 λτ. κινητήρα EcoBoost. Αντίστοιχα και εδώ θα συναντήσουμε δύο εκδόσεις ισχύος, 125 και 155 ίππων (από 28.070 και 30.353 ευρώ, οι οποίες επίσης δίνουν έξτρα βαρύτητα στην οικονομία ή στις επιδόσεις. Όποια και αν είναι η επιλογή σας πάντως η οικονομία είναι δεδομένη λόγω του mild hybrid συστήματος, που εξασφαλίζει πάνω από 1.000 ευρώ οικονομίας το χρόνο.
Τo Focus εκτός από οικονομία καυσίμου πάντως, είναι και ένα fun to drive όχημα, με κοφτερό τιμόνι, σφιχτή ανάρτηση και ένα υπάκουοι πλαίσιο που θα αποζημιώσει όταν θελήσεις να κινηθείς σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Kuga και Mustang Mach-E σε βάζουν στην πρίζα
Η Ford δε σταματάει στην ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς έχει προχωρήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της αρκετά βήματα παραπάνω υιοθετώντας plug-in και πλήρως ηλεκτρικές επιλογές.
Το οικογενειακό SUV της φίρμας, το Kuga είναι διαθέσιμο και ως PHEV (από 49.990 ευρώ) με συνδυαστική ιπποδύναμη 225 ίππων. Κλειδί» στο συνολικά οικονομικό προφίλ του, είναι η αποδοτική μπαταρία που χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ., η οποία συμβάλει τα μέγιστα ώστε το Ford Kuga να είναι το κορυφαίο σε κατανάλωση PHEV στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center «καίγοντας» μόλις 3,9 λτ./100 χλμ..
Τέλος αφήσαμε την εντυπωσιακή Mustang Mach-E, το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ford. To γεγονός πως ένα SUV των 4,7 μέτρων θα σας κοστίσει για «καύσιμα» λιγότερο από 1.000 ευρώ το χρόνο (όσο υπάρχει η επιδότηση ρεύματος) ακούγεται ως απίστευτο. Πόσο μάλλον στην GT έκδοση με τα 487 άλογα!