Η επιλογή της κατάλληλης σχέσης σε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο έχει άμεση συνάρτηση με την άμεση επιτάχυνση και την ελαχιστοποίηση του χρόνου προσπεράσματος, που είναι και το ζητούμενο.
Είναι σημαντικό στη προσπέραση να ελαχιστοποιήσουμε το χρόνο αυτής, ώστε αντίστοιχα να μειωθεί και η έκθεση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Με τα αυτόματα κιβώτια δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού στο πάτημα του γκαζιού κάνουν kickdown (αυτόματο κατέβασμα 2 ή και 3 σχέσεων) για άμεση επιτάχυνση. Στα χειροκίνητα χρειάζεται να επιλέξουμε σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία πρέπει να φέρει τις στροφές του κινητήρα στην αρχή του φάσματος που αποδίδει τη μέγιστη ροπή του, για δυνατό τράβημα και για να μην φτάσει ο κινητήρας στον «κόφτη» πριν το τέλος της προσπέρασης. Το πόσες σχέσεις θα κατεβάσουμε εξαρτάται και από το φορτίου του αυτοκινήτου: Ένα αυτοκίνητο μόνο με τον οδηγό θα χρειαστεί πιθανότατα το κατέβασμα μίας σχέσης για να προσπεράσει σβέλτα. Το ίδιο αυτοκίνητο με 5 επιβάτες και αποσκευές θα χρειαστεί κατέβασμα 2 σχέσεων για άμεση επιτάχυνση. Σε περίπτωση, που φτάσουμε στο μέγιστο αριθμό στροφών της ωφέλιμης ροπής, εφόσον δεν έχουμε ολοκληρώσει την προσπέραση, θα χρειαστεί να ανεβάσουμε μία σχέση.