Ενώ μετράμε αντίστροφα για το εμπορικό λανσάρισμα της νέας Skoda Fabia, πάμε να γνωρίσουμε τους λόγους που η άφιξη του τσεχικού μοντέλου θα βάλει... φωτιά στην κατηγορία των μικρών.
Η νέα Skoda Fabia έρχεται φουριόζα με χώρους μεγαλύτερου μοντέλου!
Το τσεχικό μικρό ενστερνίζεται τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη αισθητικά και με γεμάτη δυναμικές λεπτομέρειες εμφάνιση.
Με crossover έκδοση και αυξημένη απόσταση από το έδαφος
Αρκεί η πρακτικότητα και ο βελτιωμένος εξοπλισμός για να ανταγωνιστεί best-sellers όπως το Toyota Yaris και το Peugeot 208;
Ο ανταγωνισμός ανεβαίνει επίπεδα, μαζί του αυξάνονται και οι απαιτήσεις. Η κατηγορία των μικρών ανέκαθεν συγκέντρωνε μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, για αυτό και η άφιξη της νέας Skoda Fabia συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον.
Εξάλλου, μιλάμε για το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας μετά την Octavia το οποίο και μετρά πάνω από 4,5 εκατομμύρια μονάδες στα 22 χρόνια «ζωής» του. Μέχρι όμως να μάθουμε λεπτομέρειες για το εμπορικό «ταξίδι» της 4ης γενιάς Fabia, ας μάθουμε τα βασικά της «όπλα» στην προσπάθεια να μπει σφήνα ανάμεσα στα best-sellers μικρά. «Όπλα» που ξεκινούν από την εντυπωσιακή της ευρυχωρία που θυμίζει... B-SUV και φτάνουν ως τον full hi-tech εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ξεκινάμε...
Η βασικότερη αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι το νέο πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζεται το τσεχικό μικρό. Για την ακρίβεια, επιλέγεται η αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, πάνω στην οποία έχουν χτιστεί και τα υπόλοιπα μικρά του Ομίλου (Audi A1, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza). Αυτή η τεχνική λεπτομέρεια και οι μεγαλύτερες διαστάσεις της νέας Fabia είναι που χαρίζουν και τα ισχυρότερα, ίσως, πλεονεκτήματά της.
Με 380 λτ. και έξυπνες λειτουργικές λύσεις, το πορτ-μπαγκάζ της νέας Skoda Fabia πλησιάζει κορυφή στην κατηγορία του.
Με μήκος 4.107 χιλιοστά, η νέα Fabia είναι το μακρύτερο μοντέλο στην κατηγορία των μικρών, με την μεγάλη αύξηση στο μεταξόνιο να συνεπάγεται και αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Την ίδια στιγμή, το νέο δάπεδο εξασφαλίζει 50 λίτρα έξτρα στο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο με χωρητικότητα 380 λτ. (καθίσματα όρθια), φλερτάρει με το... βάθρο των κορυφαίων ανάμεσα στους ανταγωνιστές του.
Με την πλειονότητα των νέων γενιών αυτοκινήτων να «μεγαλώνει» σε διαστάσεις, οι όροι ευρυχωρία και πρακτικότητα κερδίζουν ολοένα και περισσότερους πόντους. Έτσι λοιπόν, η νέα Fabia εκτός των εξαιρετικών της χώρων φροντίζει να είναι και εντυπωσιακά πρακτική. Και το πετυχαίνει με 16 συνολικά μικροαποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 108 λτ..
Ούτε μία, ούτε δύο αλλά 43 (!) συνολικά τέτοιες επιλογές μπορεί να συναντήσει κανείς στο εσωτερικό της νέας Skoda Fabia.
Τι ξεχάσαμε; Μα, φυσικά τις «Simply Clever» λύσεις με την υπογραφή της Skoda. Ούτε μία, ούτε δύο αλλά 43 (!) συνολικά τέτοιες επιλογές μπορεί να συναντήσει κανείς στο εσωτερικό της νέας Skoda Fabia. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τον χώρο φύλαξης ομπρέλας (μία βρίσκεται στην πόρτα του οδηγού), τις βάσεις για φωσφορίζοντα γιλέκα κατ' αντιστοιχία με εκείνα των αεροπλάνων, το άγκιστρο για κάρτες στην κεντρική κονσόλα, τις θήκες κινητού τηλεφώνου στην πίσω πλευρά των πλατών των μπροστινών καθισμάτων, το υποβραχιόνιο με τις δύο ποτηροθήκες, την θήκη φύλαξης παλτών, τα ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια, το στοιχείο στερέωσης φορτίου και αποσκευών κ.α..
Όσον αφορά το infotainment, η μεγάλη (από 6 έως 9,2 ίντσες) οθόνη στο κέντρο, αλλά και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών καλύπτουν στο ακέραιο όλες τις ανάγκες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.
Διατηρώντας αναλλοίωτο (στην θεωρία τουλάχιστον) το ατού των μεγάλων χώρων, η νέα Skoda Fabia έρχεται να προσθέσει στην φαρέτρα και την μοντέρνα καμπίνα, πλήρως εξοπλισμένη με όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Και όχι μόνο. Στο κομμάτι της σχεδίασης, για παράδειγμα, εντυπωσιάζει η ποιότητα κατασκευής, η άψογη δουλειά που έχει γίνει σε συναρμογή και φινίρισμα, καθώς και η ευχάριστη εμφάνιση. Όσον αφορά το infotainment, η μεγάλη (από 6 έως 9,2 ίντσες) οθόνη στο κέντρο, αλλά και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών καλύπτουν στο ακέραιο όλες τις ανάγκες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Από τον εξοπλισμό άνεσης, ξεχωρίζουμε τον αυτόματο κλιματισμό διπλής ζώνης Climatronic που κάνει ντεμπούτο στην Fabia.
Πολλή «δουλειά» έγινε και προς την κατεύθυνση της ασφάλειας. ¶λλωστε, μιλάμε για την πρώτη Fabia που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, ένα σύστημα το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική οδήγηση. Επιπρόσθετα, θωρακίζεται με τα σύγχρονα προηγμένα συστήματα του Ομίλου και μία πλήρη σουίτα όπως Adaptive Cruise Control, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο αγγίγματος του τιμονιού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση παρκαρίσματος κ.ά. Στην λίστα προσθέστε και τους 9 αερόσακους (οδηγού και συνοδηγού, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους, γονάτου για τον οδηγό και πίσω πλευρικούς).
Μία ακόμη πρωτιά για την νέα Skoda Fabia εντοπίζεται στην εξωτερική της σχεδίαση. Το τσεχικό μικρό ενστερνίζεται τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη αισθητικά και με γεμάτη δυναμικές λεπτομέρειες εμφάνιση. Τα παραπάνω αποτυπώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο η εξάγωνη μάσκα που εφάπτεται στους λεπτούς στάνταρ LED (προαιρετικά full-LED) προβολείς και τους μεγάλους αεραγωγούς.
Συνολικά για την σχεδίαση πρέπει να επισημανθεί ότι έγινε με τρόπο τέτοιο που χάρισε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) 0,28, το μικρότερο στην κατηγορία. Χαρακτηριστικές είναι οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης, οι οποίες μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση και σε συνδυασμό με άλλες αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες λεπτομέρειες αποδίδουν λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα αλλά και εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λτ./100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Στην παλέτα των κινητήριων συνόλων ξεχωρίζει η κορυφαία έκδοση του 1.500άρη κινητήρα που με 150 άλογα και 250 Nm ροπής υπόσχεται ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, ελέω και του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων DSG.
Κλείνοντας, να αναφερθούμε και στην παλέτα των κινητήριων συνόλων της νέας Skoda Fabia, καθώς και σε μία special έκδοση «crossover προσωπικότητας». Σχετικά με τους κινητήρες, στην ελληνική αγορά αναμένουμε τέσσερα διαφορετικά βενζίνης γενιάς EVO με 80, 95, 110 και 150 ίππους. Η μεγάλη είδηση, φυσικά, έχει να κάνει με την κορυφαία έκδοση του 1.500άρη κινητήρα που με 150 άλογα και 250 Nm ροπής υπόσχεται ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, ελέω και του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων DSG.
Αρκετά «καλούδια», τέλος, περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας Skoda Fabia. Εμείς θα σταθούμε στο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων (έξτρα 10 λτ.) που θα προσφέρει στο μοντέλο αυτονομία 900+ χιλιομέτρων, καθώς και τις τρεις επιλογές πλαισίου που θα προσαρμόζουν διαφορετικά την «προσωπικότητα» του αυτοκινήτου. Πέρα από την κλασική στάνταρ επιλογή θα υπάρχει και ένα σπορ σασί με σκληρότερα ελατήρια και «χαμήλωμα» της Fabia για βελτιωμένο χειρισμό, καθώς και το πλαίσιο Rough-Road για πιο crossover ύψος. Η συγκεκριμένη έκδοσηπεριλαμβάνει προστασία κάτω από το σώμα, τροποποιημένη ανάρτηση και ειδικά ελατήρια που προσφέρουν μεγαλύτερη αντοχή και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά. Με αυτό το πακέτο η Fabia αποκτά crossover στοιχεία, αυξάνοντας ελαφρώς την ικανότητά της να κυκλοφορεί σε χωματόδρομος ή μη ασφάλτινες διαδρομές.