1. Σχεδιασμένο από Έλληνα και πεντάστερο
Το όνομα Puma χρησιμοποιήθηκε πρώτα στο μικρό κουπέ που κατασκεύασε η Ford από το 1997 έως το 2001 με κινητήρα που είχε εξελιχτεί μαζί με τη Yamaha. Πλέον το Puma είναι ένα μικρό crossover, που σχεδιάστηκε από τον Έλληνα επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος Γιώργο Σαριδάκη. Ως βάση για το Puma χρησιμοποιήθηκε το πάτωμα του Fiesta.
Με μήκος 4.186 χλστ. (4.207 στην έκδοση ST-Line) και μεταξόνιο 2.588 χλστ., το Puma τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV, ενώ αίσθηση προκαλεί το αυξημένο πλάτος (1.805 χλστ.) και τα ανάλογα μετατρόχια με 1.567 χλστ. μπροστά και 1.526 χλστ. πίσω (1.562 χλστ. και 1.521 χλστ. αντίστοιχα στην έκδοση ST-Line). Στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, το Ford Puma έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια για την ασφάλειά του.
2. Ήπια υβριδικό
Πρωταγωνιστής στο νέο Puma είναι ο πολυβραβευμένος 1.000άρης 3κύλινδρος Ecoboost κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 125 και μία με 155 ίππους, σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα απενεργοποίησης του ενός από τους τρεις κυλίνδρους, αλλά και ήπιο υβριδικό σύστημα τεχνολογίας EcoBoost Hybrid. Στη συγκεκριμένη τεχνολογία μια μίζα/γεννήτρια (BISG) 11,5 kW παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη και επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα προσφέρει έως 50 Nm παραπάνω ροπή, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα.
3. Με top πορτ-μπαγκάζ και hands free πίσω πόρτα
Με 456 λτ., ο χώρος αποσκευών του Ford Puma βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Μάλιστα διαθέτει διπλό πάτωμα (με 3 διαφορετικές θέσεις ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες) και έξτρα αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων (MegaBox). Στις υβριδικές εκδόσεις λόγω των μπαταριών η χωρητικότητα πέφτει στα 401 λτ. (διατηρείται το MegaBox), ωστόσο σύμφωνα με τη Ford σε προσεχές update θα υπάρξει ισότητα… προς τα πάνω.
Επιπλέον, το νέο Puma είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που διαθέτει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος η οποία διευκολύνει το βάλε-βγάλε αντικειμένων.
4. Με καθίσματα που κάνουν μασάζ και προειδοποίηση κινδύνου
Το νέο Puma είναι το πρώτο μικρό SUV που διαθέτει λειτουργία μασάζ στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού από την εισαγωγική έκδοση Titanium η οποία κοστίζει από 20.097 ευρώ και είναι πληρέστατη από κάθε άποψη. Διαθέσιμος είναι και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης των προβαλλόμενων πληροφοριών. Επιπλέον το Puma λανσάρει το Local Hazard Information (LHI), το οποίο θα προσφέρεται στάνταρ και δωρεάν για τον πρώτο χρόνο ιδιοκτησίας του οχήματος. Αυτό, προειδοποιεί για κινδύνους που ενδεχομένως να συναντήσει ο οδηγός στην διαδρομή του. Η καινοτομία του LHI έγκειται στο ότι λειτουργεί αυτόνομα, καθώς ενεργοποιείται μέσω σημάτων που λαμβάνει το αυτοκίνητο από προπορευόμενα οχήματα με την αρωγή των κατάλληλων αισθητήρων. Το πρωτοποριακό σύστημα της Ford βασίζεται σε μία κεντρική cloud πλατφόρμα, από την οποία επωφελούνται όλα τα οχήματα που είναι συνδεδεμένα στο δίκτυο, ανεξαρτήτως κατασκευαστή.
5. Κάνει την οδήγηση απολαυστική και ασφαλή
Με 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες με ευρυγώνιο φακό περιμετρικά το Puma διευκολύνει τον οδηγό στην οδήγηση. Για παράδειγμα το ενεργό cruise control που διαθέτει κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, στοιχείο που έχουμε δει ότι λειτουργεί υποδειγματικά σε αυτοκινητόδρομο στο Focus, σαν ένα πρώιμο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης. Eπιπλέον, το Puma διαθέτει 5 οδηγικά modes (Normal, Sport, Eco, Slippery, Trail) για κάθε οδηγική περίσταση.