Στροφή στην ηλεκτροκίνηση ξεκινά να κάνει και το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Δείτε μερικά σημαντικά ευρήματα της έρευνας Mobility Monitor 2019 της LeasePlan.
Η LeasePlan, μαζί με την εταιρεία ερευνών Ipsos, κυκλοφόρησαν την ενότητα «Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βιωσιμότητα» της ετήσιας έρευνας Mobility Monitor. Πρόκειται για μια διεθνή έρευνα σε πάνω από 4.000 άτομα σε 16 διαφορετικές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αναφορικά με τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και η αυτοκινητοβιομηχανία το 2019.
Τα σημαντικά ευρήματα της φετινής έρευνας Mobility Monitor είναι τα εξής:
Αύξηση της θετικής στάσης απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, με το 83% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (61% συνολικά) να δηλώνουν υπέρ της ηλεκτροκίνησης με μηδενικές εκπομπές. Παράλληλα, το 60% των Ελλήνων ερωτηθέντων (σχεδόν οι μισοί, 47% συνολικά) δήλωσαν ότι η γνώμη τους για την ηλεκτροκίνηση βελτιώθηκε θετικά τα τελευταία τρία χρόνια.
Ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων δήλωσαν την πρόθεσή τους να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μεταξύ εκείνων που σχεδιάζουν να μισθώσουν ένα αυτοκίνητο στα επόμενα 5 χρόνια, 66% των Ελλήνων (δύο στους πέντε και 40% συνολικά) δηλώνουν ότι θα επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης καθίστανται όλο και πιο ξεκάθαρα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μέσω χαμηλότερων εκπομπών CO2 (σύμφωνα με το 66% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και 60% στο σύνολο εκείνων που σχεδιάζουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια), συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις μέσω των χαμηλότερων εκπομπών NOX (55% στην Ελλάδα, 43% συνολικά) και έχουν συνολικό χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (73% στην Ελλάδα και 60% συνολικά).
Η δημιουργία υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί επιτακτική ανάγκη για το μέλλον καθώς την ίδια ώρα που η πλειοψηφία των ερωτηθέντων βλέπουν θετικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πρακτικές ανησυχίες γύρω από τις υποδομές αποτελούν ένα ενεργό εμπόδιο. Πιο συγκεκριμένα:
Το 40% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα (51% συνολικά), που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ανέφεραν ότι οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης τους αποτρέπουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η περιορισμένη απόσταση οδήγησης ή το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» ήταν ο λόγος για τον οποίο το 35% στην Ελλάδα (45% συνολικά) δήλωσε ότι δεν θα στρεφόταν στην ηλεκτροκίνηση.
Στην Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περισσότεροι από 6 στους 10 ερωτηθέντες που σκοπεύουν να αγοράσουν/μισθώσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια δήλωσαν ότι η έλλειψη σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης θα τους εμπόδιζε να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.
Το 80% των ατόμων που δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, δήλωσαν ότι οι ανεπαρκείς δυνατότητες φόρτισης στους δημόσιους χώρους αποτελούν ένα ζήτημα, ωστόσο λιγότεροι από τους μισούς προβληματίζονται σχετικά με τη φόρτιση στον χώρο εργασίας.