Καίει πολύ; Οι 9 κοινές αιτίες που οφέιλονται στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου!
- Μπορεί να έχεις φραγμένα ή χαλασμένα μπεκ και φίλτρα
- Έλεγξε τον αισθητήρα λάμδα αν είναι χαλασμένος
- Λάθος πίεση στα λάστιχα (τι πιο σύνηθες)
- Κακή ευθυγράμμιση: Εκτός από επικίνδυνο, αυξάνει την κατανάλωση
1.Φραγμένα ή χαλασμένα μπεκ
Όσο ένα αυτοκίνητο μεγαλώνει, τείνει να κάνει τα πάντα χειρότερα. Βέβαια, το κακά συντηρημένο αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να χαλάσει πιο γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και με την κατανάλωση καυσίμου. Στην πραγματικότητα, οι οδηγοί που τηρούν το χρονοδιάγραμμα του service κατά γράμμα πιθανό να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα πιο αργά σε σχέση με τους υπόλοιπους. Πως όμως θα κάνεις το αυτοκίνητό σου να καίει όπως παλιά; Ξεκίνησε αντιμετωπίζοντας σημαντικά προβλήματα όπως τα παρακάτω:
Πρόκειται για τον πιο συνηθισμένο λόγο! Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου είναι τα ακροφύσια που ψεκάζουν καύσιμο σε κάθε κύλινδρο του κινητήρα. Το μοτίβο ψεκασμού τους πρέπει να είναι πολύ ακριβές για να αναμειχθεί σωστά με τον αέρα και να καεί μέσα στον κινητήρα. Όταν ένα μπεκ λερωθεί ή φράξει, μπορεί να ψεκάσει καύσιμο αναποτελεσματικά, είτε ρίχνοντας περισσότερο ή λιγότερο. Αυτό μπορεί να μειώσει γρήγορα την απόδοση του κινητήρα και να μειώσει την οικονομία καυσίμου. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα μπεκ μπορούν να καθαριστούν. ¶λλες φορές, θα πρέπει να αντικατασταθούν, αν η εσωτερική βλάβη προκαλεί κακό μοτίβο ψεκασμού.
2.Παλιό φίλτρο αέρα
Εάν το φίλτρο αέρα του κινητήρα σου είναι βρώμικο ή φραγμένο, ο κινητήρας σου δεν θα μπορεί να «αναπνεύσει», με αποτέλεσμα (κυρίως οι παλαιότεροι κινητήρες) να καίνε περισσότερο καύσιμο για να μπορέσουν να κινηθούν με την ίδια ταχύτητα. Αντίθετα οι νεότεροι κινητήρες ενδέχεται να έχουν μικρότερες επιδόσεις εξαιτίας ενός φραγμένου φίλτρο αέρα. Αυτό το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα κοινό στα παλαιότερα αυτοκίνητα που βασίζονται σε καρμπυρατέρ. Τα φίλτρα αέρα του κινητήρα πρέπει να αντικαθίστανται περίπου κάθε 15.000 έως 30.000 χιλιόμετρα, αλλά ελέγξτε το εγχειρίδιο κατόχου για να είστε σίγουροι ή να το ελέγξετε στην επόμενη αλλαγή λαδιού.
3.Χαλασμένος αισθητήριας λάμδα
Ενώ τα παλαιότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν καρμπυρατέρ για να διασφαλίσουν ότι ο κινητήρας λαμβάνει τη σωστή αναλογία αέρα-καυσίμου για καύση, όλα τα νεότερα αυτοκίνητα (από το 1996) χρησιμοποιούν τον λεγόμενο αισθητήρα λάμδα. Ο αισθητήρας αυτός, μετρά πόσο πλούσια ή φτωχά είναι τα καυσαέρια που εξέρχονται από τον κινητήρα σου και στέλνει μήνυμα στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου για να ρυθμίσει πόσο καύσιμο εισέρχεται στον κινητήρα. Αν λοιπόν ο αισθητήρας είναι βρώμικος ή δεν δουλεύει μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες μετρήσεις που κάνουν τον κινητήρα σας να καίει πολύ καύσιμο, μειώνοντας την απόδοση έως και 40% .
4. Φραγμένο φίλτρο καυσίμου
Τα φίλτρα καυσίμου εμποδίζουν τους ρύπους της βενζίνης να φτάσουν στα σωθικά του κινητήρα, όπου μπορεί να καταστρέψουν τα μπεκ και άλλα σημαντικά μέρη. Ένα φραγμένο φίλτρο καυσίμου επίσης μπορεί να μειώσει την πίεση καυσίμου και να προκαλέσει κακή λειτουργία του κινητήρα. Έτσι λοιπόν θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να αντικαθίσταται. Ειδικά για τα παλαιότερα αυτοκίνητα, η αλλαγή θα πρέπει να γίνεται περίπου κάθε δύο χρόνια.
Έχει... πονέσει η τσέπη σου από την τιμή της βενζίνης; Μήπως αυτό δεν οφείλεται στην αύξηση της τιμής, αλλά στο ότι αυτοκίνητό σου καίει παραπάνω από ότι παλιά;
5. Δυσλειτουργικό σύστημα ανάφλεξης
Το σύστημα ανάφλεξης περιλαμβάνει πηνία, μπουζί και την καλωδίωση που είναι υπεύθυνα για την καύση του μείγματος αέρα-καυσίμου. Αν κάποιο από αυτά τα μέρη δυσλειτουργεί, θα επηρεάσει την λειτουργία του κινητήρα.
6.Κακής ποιότητας ή παλιό λάδι κινητήρα
Το σωστό λάδι κινητήρα είναι απαραίτητο για τη διατήρηση και τη λίπανση του κινητήρα. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να προβάινεις σε τακτικές αλλαγές λαδιού, σύμφωνα πάντα με τις συστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.7.Λάθος πίεση στα λάστιχα
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη για την τσέπη και το περιβάλλον, μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Εάν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30%, το οποίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να επωμιστείτε αρκετά πιο σύντομα το κόστος αλλαγής ελαστικών. Για αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζεις αν βάλεις σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.
Συνέχεια του άρθρου >>>