- Έφτιαξε το πρώτο αυτοκινούμενο με όνομα Motorwagen
- Για πρώτη φορά μπροστινή γρίλια για να ψύχεται το μοτέρ!
- Η κλειδαριά που σώζει ζωές έως σήμερα αν τρακάρεις
- Έφερε τα υποχρεωτικά πλέον ABS και ESP που μείωσαν τα ατυχήματα
Έφτιαξε το πρώτο αυτοκινούμενο με όνομα Motorwagen
Η Mercedes μπορεί να είναι γνωστή για τα πολυτελή, σπορ και ακριβά αυτοκίνητα που προσφέρει, όμως όλοι οι petrolheads οφείλουν να γνωρίζουν πως δεν είναι άλλη μια μάρκα κατασκευής αυτοκινήτων. Στην πραγματικότητα, ένας από τους ιδρυτές της μάρκας, ο Carl Benz, είναι αυτός που έφτιαξε το πρώτο «αυτοκίνητο» στην ιστορία, το επονομαζόμενο «Motorwagen» ενώ καθ όλη την πορεία της μέχρι σήμερα, η Mercedes είναι υπεύθυνη για μια σειρά από καινοτομίες που άλλαξαν τον κόσμο της αυτοκίνησης.
Για πρώτη φορά μπροστινή γρίλια για να ψύχεται το μοτέρ!
Η αρχή για τη Mercedes αλλά και για το αυτοκίνητο, όπως το γνωρίζουμε σήμερα, γίνεται το 1886 όταν ο Carl Benz λαμβάνει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα της ιστορίας, το «Motorwagen». Έπρεπε όμως να έρθει το 1901 και ο Gottlieb Daimler για να μπορέσει να μετατρέψει τις τολμηρές ιδέες του Carl Benz σε πραγματικότητα και να λανσάρει στην αγορά το πρώτο αυτοκίνητο, το οποίο εξοπλιζόταν με γρίλια για την σωστή ψύξη του μονοκύλινδρου βενζινοκίνητου μοτέρ, σαν αυτές που βλέπουμε σήμερα στα τωρινά αυτοκίνητα.
Η ιστορία της Mercedes-Benz είναι μια συλλογή καινοτομιών, πολλές από τις οποίες έγιναν πρότυπο για τις άλλες μάρκες. Για παράδειγμα, σας αρέσει να μην αισθάνεστε το παραμικρό κάθε φορά που πέφτετε με το αυτοκίνητό σας σε μια λακκούβα; Για αυτήν την άνεση πρέπει να ευχαριστήσουμε την ανεξάρτητη ανάρτηση τεσσάρων τροχών που παρουσιάστηκε στη Mercedes 170 το 1931. Το ίδιο αυτοκίνητο ήταν επίσης αυτό που λάνσαρε το πρώτο υδραυλικό σύστημα πέδησης. Μόλις πέντε χρόνια αργότερα, το 1936, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz μας δημιούργησαν το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο με diesel μοτέρ, το 260D, το οποίο κατανάλωνε σχεδόν 30% λιγότερο καύσιμο από το αντίστοιχο της βενζίνης.
Η κλειδαριά που σώζει ζωές έως σήμερα αν τρακάρεις
Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι ήδη από το 1939, η Mercedes είχε ξεκινήσει να κάνει δοκιμές πρόσκρουσης με ένα ειδικό όχημα κατασκευασμένο με πολύ άκαμπτο πλαίσιο που διέθετε ειδική προστασία πλευρικής πρόσκρουσης, θέλοντας να αυξήσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων της.
Ακόμα, επειδή ήταν συχνό φαινόμενο οι πόρτες των αυτοκινήτων να ανοίγουν σε περίπτωση ατυχήματος με αποτέλεσμα οι επιβάτες να εκτοξεύονται στην άσφαλτο, η Mercedes ανέπτυξε το 1949 την πρώτη κλειδαριά πόρτας με κωνικό πείρο, ώστε οι θύρες του αυτοκινήτου να μένουν στη θέση τους. Το 1951, η Mercedes εισήγαγε τις ζώνες παραμόρφωσης (τσαλακώματος) στα αυτοκίνητα, ώστε οι επιβάτες να προφυλάσσονται καλύτερα σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Έφερε τα υποχρεωτικά πλέον ABS και ESP που μείωσαν τα ατυχήματα
Το 1978 η Mercedes S-Class έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλιζόταν προαιρετικά με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, γνωστό σε όλους μας ως ABS. Σήμερα, χαρακτηρίζεται ως η σημαντικότερη τεχνολογία στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας μιας και δίνει τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματος ακόμα και σε ένα φρενάρισμα πανικού. To 1982, στη Mercedes 190, έκανε ντεμπούτο η πρώτη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ενώ το 1995, έκανε ντεμπούτο το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP). Η συγκεκριμένη τεχνολογία έφερε την επανάσταση στον τομέα της ασφάλειας και, όπως συνέβη με το ABS, είναι πλέον υποχρεωτικό σύστημα κάθε νέου αυτοκινήτου.
Μερικά από τα συστήματα που έφερε η Mercedes τον 21ο αιώνα είναι το Pre-Safe που ανιχνεύει τα ατυχήματα πριν αυτά συμβαίνουν και «τεντώνει» τις ζώνες ασφαλείας για προστατευτούν περισσότερο οι επιβάτες και το σύστημα Attention Assist, το οποίο, μέσα σε λίγα λεπτά, ανιχνεύει αν ο οδηγός είναι σε θέση να οδηγήσει.
Το μέλλον
Συνεχείς βελτιώσεις και καινοτομίες σε κάθε τομέα ήταν τα χαρακτηριστικά της ιστορίας της Mercedes. Αυτά τα στοιχεία θα βοηθήσουν τη Mercedes-Benz να φέρει στο μέλλον και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες, συνδυάζοντας περαιτέρω την πολυτέλεια και τις επιδόσεις με την ασφάλεια. «Πράσινες» τεχνολογίες, υλικά από διαφορετική προέλευση, αυτόνομα συστήματα που κινούν τα αυτοκίνητα μόνα τους… για τη Mercedes δεν υπάρχουν όρια στο τι είναι δυνατό.