Audi A1 roadster
(13/4/2009)
Μέσα στο 2009 αναμένεται η Audi να εμπλουτίσει την γκάμα της με την σειρά A1. Η γερμανική εταιρεία θα απευθυνθεί στο αγοραστικό κοινό της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων και παράλληλα ετοιμάζει ένα roadster A1, για το οποίο το autotriti.gr αποκαλύπτει τα πρώτα στοιχεία του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Από το πλάι, στο μικρό ανοικτό Audi ξεχωρίζουν τα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμά του, αλλά και το ιδιαίτερο σχήμα της πόρτας με την αεροδυναμική σχεδίαση και την κατάληξη σε έναν πλευρικό αεραγωγό. Επίσης αεροδυναμικοί είναι οι προβολείς, ενώ πέρα από τις ακμές του προφίλ, αίσθηση προκαλούν οι μεγάλοι αλουμινένιοι τροχοί, αλλά και οι μοντέρνοι καθρέπτες που φιλοξενούν τα πλευρικά φλας. Εσωτερικά ξεχωρίζουν τα roll bar που υποστηρίζουν τα προσκέφαλα των καθισμάτων.Έτσι και αλλιώς το μελλοντικό μικρό roadster της Audi θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα του VW BlueSport Concept, που παρουσιάστηκε στην τελευταία έκθεση του Ντιτρόιτ. Όπως και το VW, θα εφοδιάζεται με υφασμάτινη οροφή και συμπαγείς διαστάσεις, οι οποίες δεν θα ξεπερνούν τα 4 μέτρα μήκους. Το μοντέλο της Audi θα σταθεί απέναντι σε αυτοκίνητα, όπως το Mazda MX-5, και γι’ αυτό πρόκειται γι’ ένα διθέσιο όχημα, το οποίο εκτός της επιθετικής σχεδίασης θα ρίχνει μεγάλο βάρος στην οδηγική ευχαρίστηση.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του αυτοκινήτου αναμένεται να είναι η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, αλλά και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Το βάρος του αυτοκινήτου θα είναι σε χαμηλά επίπεδα, αφού δεν θα ξεπερνάει τα 1.200 κιλά, λόγω των μικρών διαστάσεων και της υφασμάτινης οροφής. Το βάρος της οροφής θα είναι κάτω από 30 κιλά, όπως συμβαίνει και στο πρωτότυπο της VW, ενώ θα υπάρχουν δύο μικροί αποθηκευτικοί χώροι εμπρός και πίσω, της τάξης των 112 και 70 λίτρων αντίστοιχα.
Μεταξύ άλλων το A1 roadster θα εφοδιάζεται με ένα δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TDI απόδοσης 180 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 1.750 σ.α.λ. Επίσης είναι πολύ πιθανό να διαθέτει σύστημα start/stop, αλλά σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τα φρενάρισμα. Ο συνδυασμός των μηχανικών συνόλων αναμένεται να γίνει με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Έτσι υπολογίζεται, ότι όπως και το VW BlueSport Concept, θα χρειάζεται 6,6 δευτερόλεπτα για να διεκπεραιώσει την διαδικασία των 0-100 χ.α.ω., ενώ η μέγιστη ταχύτητα του θα αγγίζει 230 χ.α.ω. Από πλευράς κατανάλωσης ο συγκεκριμένος κινητήρας του ομίλου της VW χρειάζεται 4,3 λ./100 χλμ. και έχει εκπομπή ρύπων διοξειδίου του άνθρακα 113 γρ./χλμ.