Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H Lancia είναι «μικρή» ή «ειδική» μάρκα. Και τελικά περνάει ύφεση ή βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορία της;

H Lancia είναι «μικρή» ή «ειδική» μάρκα. Και τελικά περνάει ύφεση ή βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορία της;

(20/7/2009)

Έχει αναφερθεί και ως ιταλική Mercedes αν και η σύγκριση έχει να κάνει με την εποχή που η Lancia ήταν ακόμη ανεξάρτητη μάρκα και ανταγωνιζόταν στα ίσια τους γερμανούς. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά, όμως η Lancia διατηρεί το ξεχωριστό της στιλ στον όμιλο Fiat και αν κάτι την κάνει να δείχνει «λίγη» είναι η μικρή της γκάμα. Μήπως όμως αυτό δεν είναι και τόσο αρνητικό;

Σήμερα η Lancia δεν είναι ταυτισμένη με τα μοντέλα του 60 στα οποία φωτογραφίζονταν οι τότε αστέρες του Holywood, αλλά με τις επιτυχίες των ράλι της προ-προηγούμενης Delta. Είναι αυτό το τετραγωνισμένο και παραφουσκωμένο μοντέλο με τα διακριτικά Integrale που οι περισσότεροι ταυτίζουν με τη μάρκα, και σε αυτό την περιμένουν πιστή.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ακόμη και έτσι είναι εμφανές πως το κοινό της μάρκας είναι πιο ειδικό. Θα περίμενε κανείς λόγω αυτών των γονιδίων η Lancia να ανταγωνιζόταν μάρκες όπως η Subaru ή η Mitsubishi που έχουν το όνομά τους συνδεδεμένο στενά με τα ράλι. Όμως η εξειδίκευση της Lancia είναι στα αυτοκίνητα πολυτελείας, αναβιώνοντας τις παλιότερες αρχές και δόξες της.

&&&& Με τρία μοντέλα όμως, Ypsilon, Musa και Delta, θα έλεγε κανείς πως η Lancia δε μπορεί να κάνει όση εντύπωση χρειάζεται μια premium μάρκα, πόσο μάλλον όταν το μεγαλύτερο από αυτά τα αυτοκίνητα είναι μόλις μικρομεσαίο.
Ο αντίλογος λέει φυσικά πως σαν ιταλική μάρκα η Lancia καλά κάνει και μένει στα μικρά αυτοκίνητα αφού με αυτά ταυτίζεται η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Εξάλλου όποτε της έχει ζητηθεί έχει δώσει και μεγάλες λιμουζίνες, εξίσου ξεχωριστές με όλα τα μοντέλα που παράγει.

&&&& Η συγγένεια με τη Fiat επίσης δημιουργεί αμφιβολίες. Σα μέλος του γκρούπο η Lancia χρησιμοποιεί πλατφόρμες και τεχνολογίες κοινές με τη Fiat και την Alfa Romeo. Θα έλεγε κανείς πως η Delta για παράδειγμα είναι ουσιαστικά ένα στολισμένο Fiat Bravo. Όμως αυτή η πρακτική δεν είναι αποκλειστικά της Lancia. Η Αudi για παράδειγμα έχει ακριβώς την ίδια σχέση με τη VW, τουλάχιστον στη γκάμα της μέχρι τα μικρομεσαία (το Α3).
¶ρα ούτε αυτό μπορεί να θίξει τη Lancia. Αυτό που χωρίζει το κοινό είναι η σχεδίαση που έχει έντονα ρετρό στοιχεία και κάνει τα μοντέλα της μάρκας να ξεχωρίζουν αμέσως από το πλήθος. Αυτό είναι φυσικά το ζητούμενο, όμως για κάποιους δε γίνεται με ελκυστικό τρόπο.
Μικρή σημασία έχει όμως αυτό αφού η Lancia με τη μικρή της γκάμα και τα μικρά της αυτοκίνητα απευθύνεται σε μικρότερο κοινό από ότι άλλες μάρκες. Είναι όπως λέγεται niche μάρκα, και δε φαίνεται να φιλοδοξεί να γίνει κάτι άλλο. Μήπως όμως κάποιοι θα περίμεναν κάτι ακόμη;
Ειδικά στην Ελλάδα η Lancia είχε μεγάλη απήχηση σε όλα τα μοντέλα που κατά καιρούς λανσάρισε, ακόμη και μεσαία ή μεγάλα. Μήπως η τόσο μικρή γκάμα τελικά όντως τη ζημιώνει;
‘Η μήπως είναι αυτό που την κρατάει στη ζωή, γιατί αλλιώς θα ανοιγόταν πολύ σε αβέβαια «νερά»; Εσείς τη βλέπετε τη Lancia «κουτσουρεμένη» ή ακόμη και να «παραπαίει» ή μήπως τώρα είναι καλύτερα από ποτέ;
Hyundai
NISSAN