H Lancia είναι «μικρή» ή «ειδική» μάρκα. Και τελικά περνάει ύφεση ή βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορία της;
(20/7/2009)
Έχει αναφερθεί και ως ιταλική Mercedes αν και η σύγκριση έχει να κάνει με την εποχή που η Lancia ήταν ακόμη ανεξάρτητη μάρκα και ανταγωνιζόταν στα ίσια τους γερμανούς. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά, όμως η Lancia διατηρεί το ξεχωριστό της στιλ στον όμιλο Fiat και αν κάτι την κάνει να δείχνει «λίγη» είναι η μικρή της γκάμα. Μήπως όμως αυτό δεν είναι και τόσο αρνητικό;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ακόμη και έτσι είναι εμφανές πως το κοινό της μάρκας είναι πιο ειδικό. Θα περίμενε κανείς λόγω αυτών των γονιδίων η Lancia να ανταγωνιζόταν μάρκες όπως η Subaru ή η Mitsubishi που έχουν το όνομά τους συνδεδεμένο στενά με τα ράλι. Όμως η εξειδίκευση της Lancia είναι στα αυτοκίνητα πολυτελείας, αναβιώνοντας τις παλιότερες αρχές και δόξες της.&&&& Με τρία μοντέλα όμως, Ypsilon, Musa και Delta, θα έλεγε κανείς πως η Lancia δε μπορεί να κάνει όση εντύπωση χρειάζεται μια premium μάρκα, πόσο μάλλον όταν το μεγαλύτερο από αυτά τα αυτοκίνητα είναι μόλις μικρομεσαίο.
Ο αντίλογος λέει φυσικά πως σαν ιταλική μάρκα η Lancia καλά κάνει και μένει στα μικρά αυτοκίνητα αφού με αυτά ταυτίζεται η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Εξάλλου όποτε της έχει ζητηθεί έχει δώσει και μεγάλες λιμουζίνες, εξίσου ξεχωριστές με όλα τα μοντέλα που παράγει.
&&&& Η συγγένεια με τη Fiat επίσης δημιουργεί αμφιβολίες. Σα μέλος του γκρούπο η Lancia χρησιμοποιεί πλατφόρμες και τεχνολογίες κοινές με τη Fiat και την Alfa Romeo. Θα έλεγε κανείς πως η Delta για παράδειγμα είναι ουσιαστικά ένα στολισμένο Fiat Bravo. Όμως αυτή η πρακτική δεν είναι αποκλειστικά της Lancia. Η Αudi για παράδειγμα έχει ακριβώς την ίδια σχέση με τη VW, τουλάχιστον στη γκάμα της μέχρι τα μικρομεσαία (το Α3).
¶ρα ούτε αυτό μπορεί να θίξει τη Lancia. Αυτό που χωρίζει το κοινό είναι η σχεδίαση που έχει έντονα ρετρό στοιχεία και κάνει τα μοντέλα της μάρκας να ξεχωρίζουν αμέσως από το πλήθος. Αυτό είναι φυσικά το ζητούμενο, όμως για κάποιους δε γίνεται με ελκυστικό τρόπο.
Μικρή σημασία έχει όμως αυτό αφού η Lancia με τη μικρή της γκάμα και τα μικρά της αυτοκίνητα απευθύνεται σε μικρότερο κοινό από ότι άλλες μάρκες. Είναι όπως λέγεται niche μάρκα, και δε φαίνεται να φιλοδοξεί να γίνει κάτι άλλο. Μήπως όμως κάποιοι θα περίμεναν κάτι ακόμη;
Ειδικά στην Ελλάδα η Lancia είχε μεγάλη απήχηση σε όλα τα μοντέλα που κατά καιρούς λανσάρισε, ακόμη και μεσαία ή μεγάλα. Μήπως η τόσο μικρή γκάμα τελικά όντως τη ζημιώνει;
‘Η μήπως είναι αυτό που την κρατάει στη ζωή, γιατί αλλιώς θα ανοιγόταν πολύ σε αβέβαια «νερά»; Εσείς τη βλέπετε τη Lancia «κουτσουρεμένη» ή ακόμη και να «παραπαίει» ή μήπως τώρα είναι καλύτερα από ποτέ;
Πιστεύω πως η γκάμα της είναι καλή για τα σημερινά παγκόσμια οικονομικά δεδομένα. Ωστόσο θα ήθελα να έχει και μία πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν. Ας τολμήσουν επιτέλους οι Ιταλοί σε αυτή την κατηγορία! Μπορεί να βγει κέδρος και για τη γκάμα της μαμάς Fiat. Αν το θέλήσουν πραγματικά οι Ιταλοί μπορούν.
η lancia θεωρω πως ανεκαθεν εβρισκετο στην συνειδηση των ελληνων καταναλωτων ως το brand name εκεινο που αποτελουσε την elite της ιταλικης αυτοκινητοβιομηχανιας.
Πιστευς οτι η Lancia περνάει μια από τις καλύτερες φάσεις της,τουλάχιστον σε επίπεδα σχεδίασης,κινητήρων και αξιοπιστίας.Πριν λίγες ώρες παρέλαωα την ολοκαίνουργια μου Lancia Delta Platino και είμαι απόλυτα ενθουσιασμένος με το αμάξι!Σίγουρα κάτι ξεχωριστό σε σχέση με ότι άλλο κυκλοφορεί στην αγορά αυτή την εποχή!Είτε σε καποιους αρέσει είτε όχι,σίγουρα δεν αφήνει κανένα αδιάφορο και δείχνει τον δρόμο για την σχεδιαστική εποχή που θέλει να ακολουθήσει η Lancia.
οποιος αισθανεται ξεχωριστος αγοραζει lancia,διοτι εχει αυτο που δεν εχουν τα αλλα αμαξια της κατηγοριας...φινετσα...τι να κανω το colt,το getz,το yaris κλπ οταν εχω το Υ διπλα μου!
Αυτό που κάνει τους καταναλωτές σκεπτικούς απέναντι στη LANCIA είναι αφενός το κακό παρελθόν της σε σχέση με την αξιοπιστία των μοντέλων της και αφετέρου η πολύ υψηλή τιμή των αυτοκινήτων της. Διότι όσο και να το κάνουμε είναι πολλά τα 22.000 - 25.000 ευρώ για τη νέα ΔΕΛΤΑ 1,4 έστω και αν ο σχεδιασμός της και η πολυτέλεια της παραπέμπουν σε αμάξι premium