Ένα μοντέλο με πολύπλευρο χαρακτήρα και εντυπωσιακή εμφάνιση
Οδηγούμε το Audi A5 Sportback
21.877 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2009)
Το νέο A5 Sportback συμπληρώνει την οικογένεια Α5, με ένα αμάξωμα που είναι σχεδιασμένο να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες. Καλύπτει αυτόν που θέλει τους χώρους ενός σεντάν, ικανοποιεί αυτόν που χρειάζεται τη χρηστικότητα ενός στέισον και αρέσει σε αυτόν που έχει τις ανησυχίες ενός κουπέ.
- ¶ραγε πόσο καλά πάει, ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στο Α5, έχει τις διαστάσεις ενός Α4 και το χώρο αποσκευών ενός Α4 Avant; Η ολιστική προσέγγιση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα του Group της VW, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης ούτε και για αυτό το νέο μοντέλο, που ήρθε να παίξει στην κατηγορία που εγκαινίασε η Mercedes CLS και καθιέρωσε το Passat CC.
Έτσι, η εμπειρία μας από την οδηγική επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο στα περίχωρα της Φλωρεντίας επιβεβαίωσε ότι η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, η ηχομόνωση της καμπίνας προσεγμένη, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους καθρέπτες εμφανίζονται όταν έχεις υπερβεί αρκετά το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι από την άλλη είναι αντίστοιχο του A5, δηλαδή σχετικά ελαφρύ για τους οδηγούς που επιθυμούν να κινούνται σε σπορτίφ ρυθμούς, με «αποστειρωμένη» αίσθηση και μέτρια πληροφόρηση, αλλά αρκούντως ικανοποιητικό για όσους θέλουν «τα πράγματα να γίνονται μόνα τους», χωρίς να «κοπιάζουν» πίσω από το τιμόνι.
Οι διαδρομές οι οποίες επιλέχθηκαν δεν κατάφεραν να μας αφήσουν μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με τις οδηγικές ικανότητες του αυτοκινήτου (το μεγαλύτερο μέρος αυτών περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο), πέραν του γεγονότος ότι η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τόσο πιο «μαλακή», όσο πιο μαλακές είναι και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης σε σχέση με την κουπέ έκδοση του μοντέλου. Πάντως, στα μοντέλα της δοκιμής που φορούσαν ελαστικά με χαμηλό προφίλ, ορισμένες από τις ανωμαλίες τους εδάφους περνούσαν στο εσωτερικό. Σε κάθε περίπτωση οι πλεύσεις στον ανοιχτό δρόμο απουσιάζουν.
Όσον αφορά στους κινητήρες ο βασικός 2λιτρος TFSI των 180 ίππων κινούσε ικανοποιητικά το αμάξωμα, ενώ το 7άρι S-Tronic, που οδηγήσαμε με μεγαλύτερους κινητήρες, αποδείχτηκε γρήγορο και πολιτισμένο στις αλλαγές. Τέλος, όσον αφορά στο ιδιαίτερο της κουπέ σχεδίασης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες, ακόμα και οι ψηλόσωμοι, κάθονται άνετα. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος και χρηστικός, η ορατότητα προς τα πίσω καλή, ενώ στο εσωτερικό, εν γένει, η ποιότητα είναι εφάμιλλη των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου.