Έρευνα για την απόσυρση
(10/8/2009)
Έχοντας ως χώρα έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ένα πακέτο μέτρων για το περιβάλλον με αιχμή του δόρατος την επαναφορά μετά από 18 χρόνια της απόσυρσης των παλαιών επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων. Το Auto Τρίτη ξεκινά μια μίνι έρευνα για το νέο μέτρο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το Auto Τρίτη επικεντρώνεται μόνο στο μέτρο της απόσυρσης καθώς θεωρεί ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση διότι και κοινωνικά δίκαιο είναι και συμβάλει στη προστασία του περιβάλλοντος και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.&&&& H χώρα μας ως γνωστόν βρίσκεται αρκετά πίσω όσον αφορά την απαιτούμενη ευαισθησία για το περιβάλλον και τα πρόστιμα περισσεύουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με μέσο όρο ηλικίας του στόλου των οχημάτων 17 χρόνια το μέτρο της απόσυρσης μοιάζει επιτακτική ανάγκη. Το νέο μέτρο μας δίνει την ευκαιρία να αντικαταστήσουμε τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που είναι υπεύθυνα σε ένα σημαντικό βαθμό για την αποπνικτική ατμόσφαιρα των μεγάλων κέντρων.
Επιπλέον η απομάκρυνση από τους δρόμους των αυτοκινήτων που αποτελούν πλέον λόγω τεχνολογίας αλλά πιθανόν και συντήρησης κινητές παγίδες και η αντικατάσταση τους από καινούργια με όλον τον σύγχρονο εξοπλισμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Τέλος το μέτρο μπορεί να χαρακτηρισθεί πιο κοινωνικά δίκαιο σε σχέση με το αντίστοιχο της μείωσης του τέλους ταξινόμησης καθώς το όφελος είναι ποσοστιαία τουλάχιστον μεγαλύτερο στα πιο προσιτά μοντέλα Έτσι δίνεται η δυνατότητα στα οικονομικά ασθενή στρώματα να αποκτήσουν ένα σύγχρονο, ασφαλές αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης.
&&&& &&&& Το Auto Τρίτη ξεκινά μια έρευνα για το μέτρο της απόσυρσης και ζητά, εκτός από το σχόλιο σας, τη συμβολή σας απαντώντας στις δύο ακόλουθες απλές ερωτήσεις:
&&&& 1) Eχετε αυτοκίνητο για απόσυρση;
&&&& Μάρκα μοντέλο κυβισμός ……..
&&&& Έτος πρώτης κυκλοφορίας …
&&&& 2) Θα το αντικαταστήσετε με καινούργιο:
&&&& α) Μίνι
&&&& β) Μικρό
&&&& γ) Μικρομεσαίο
&&&& δ) Μεσαίο
&&&& ε) Οικογενειακό
&&&& στ) 4x4
&&&& z) Δεν θα το αντικαταστήσω &&&&
Δηλαδή για να καταλάβω, αν επιδοτούσαν και την αγορά μεταχειρισμένου τελευταίων προδιαγραφών ρύπων δεν θα 'σωζόταν' το περιβάλλον? Και αυτοί που θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο 30.000 ευρώ περιμέναν το διχίλιαρο επιδότησης? (που θα το πληρώσουν έτσι κι αλλιώς πολλαπλάσιο μέσα στα πρώτα 5 χρόνια, ας μην χαίρονται...). Όπως έγραψε και η Wall street journal αυτά είναι μπαγαποντιές και 'οικολογίες' του κ...ου! Και τέλος κάτι άλλο. Στο μποτιλιάρισμα του Κηφισσού κάθε πρωί περιμένω να βρεθώ δίπλα σε ΙΧ για να ανοίξω το...παράθυρο!
Προσωπικά με συμφέρει αφού έχω στην κατοχή μου ένα 3θυρο opel kadett γενιάς Ε του 1985! Όμως γενικά σαν μέτρο με απογοητεύει για την προχειρότητά του, αφού υπάρχουν πολλλές αδικίες σε πολλές περιπτώσεις διαφόρων μοντέλων, δεν δίνουν έξτρα κίνητρα για αγορά υβριδικού, κ τέλος δεν απελευθερώνουν τα πετρελαιοκίνητα σε αθήνα κ θεσ/νίκη. Θα το αποσύρω κ θα αγοράσω ένα καινούριο αυτοκίνητο μικρό πολυχρηστικό από γερμανία το νέο ΚΙΑ venga(αρκεί να υποστηρίζεται με απόσυρση), το οποίο αναμένουμε να το δούμε στην φρανκφούρτη. Διαφορετικά θα πάρω μικρομεσαίο το procee'd σε λευκό χρώμα(πολύ του πάει σαν χρώμα) με μαύρη αγωνιστική ρίγα (το είδα τις προάλλες και έπαθα πλάκα).
Προσωπικά με συμφέρει αφού έχω στην κατοχή μου ένα 3θυρο opel kadett γενιάς Ε του 1985! Όμως γενικά σαν μέτρο με απογοητεύει για την προχειρότητά του, αφού υπάρχουν πολλλές αδικίες σε πολλές περιπτώσεις διαφόρων μοντέλων, δεν δίνουν έξτρα κίνητρα για αγορά υβριδικού, κ τέλος δεν απελευθερώνουν τα πετρελαιοκίνητα σε αθήνα κ θεσ/νίκη. Θα το αποσύρω κ θα αγοράσω ένα καινούριο αυτοκίνητο μικρό πολυχρηστικό από γερμανία το νέο ΚΙΑ venga(αρκεί να υποστηρίζεται με απόσυρση), το οποίο αναμένουμε να το δούμε στην φρανκφούρτη. Διαφορετικά θα πάρω μικρομεσαίο το procee'd σε λευκό χρώμα(πολύ του πάει σαν χρώμα) με μαύρη αγωνιστική ρίγα (το είδα τις προάλλες και έπαθα πλάκα).
Πολύ σωστά τα σχόλια τόσο για τα εργοστάσια λιγνίτη όσο και για τα υβριδικά.Επίσης τα 18€ έκπτωση για όσους έχουν καινούρια,αντιρυπαντικά αυτοκίνητα είναι τουλάχιστον αστεία.Τέλος θα πρέπει επιτέλους τα τέλη να αφορούν κυρίως τους ρύπους και ίσως άλλους παράγοντες αλλά όχι τα κυβικά.
hyundai excel 1,5 89ps.. antikatastash me vw scirocco tsi 160 mouxaxa :P
primera 1600 του 1995 Θα αντικατασταθεί με μικρό ή μικρομεσαίο.
Το μέτρο της απόσυρσης είναι σωστότατο και θα έπρεπε να γίνεται ποιό τακτικά, θα το χρησιμοποιήσω και εγώ. ΡΕΝ
Ένα θέμα είναι η απόσυρση, άλλο θέμα τα περιβαλλοντικά τέλη. Η απόσυρση για μένα γίνεται με λάθος τρόπο και θα καταλήξει το κράτος να πληρώνει αυτοκίνητα σαραβαλιασμένα, που θα πήγαιναν για πέταμα, έτσι ή αλλιώς, αντί για αυτοκίνητα, που όντως ρυπαίνουν αλλά δε θα αποσυρθούν. Επίσης, το κόστος των μέτρων, θα πληρωθεί με περιβαλλοντικά τέλη, κινούνται σε σωστή λογική (όποιο ρυπαίνει πιο πολύ, πληρώνει πιο πολλά), αλλά εφαρμόζονται επίσης λάθος, εξ αιτίας 1) του πώς έχουν χωριστεί τα αυτοκίνητα σε κατηγορίες περιβαλλοντικές, κλπ, 2) της μη συνεκτίμησης άλλων παραγόντων, εκτός παλιότητας-κυβισμού, όπως η πραγματική ιπποδύναμη (ισχύς), η πραγματική κατάσταση του αυτοκινήτου, κλπ, 3) του τρόπου που προσαυξάνονται τα τέλη, που δεν είναι αναλογικός, κλπ. Επομένως, ό,τι προθέσεις και να έχεις, αχρηστεύονται από τη λάθος εφαρμογή.-
Εγώ έχω ένα SUZUKI SWIFT, 997 κυβ. του 94, το οποίο το αγόρασα μεταχειρισμένο πριν καμια 3ετία με τη λογική του «το πρώτο μου αυτοκίνητο να είναι μεταχειρισμένο ώστε να μην το λυπηθώ». Μέχρι πρόσφατα που το είχα στην Αθήνα, δεν είχα κανένα πρόβλημα ενώ και η συντήρησή του ήταν αρκετά φθηνή. Τώρα όμως που μετακόμισα στην επαρχία και χρειάζομαι αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κυβισμό αλλά και με κάποιες επιπλέον ανέσεις (A/C και αερόσακκους) είχα αρχίσει να σκέφτομαι την αλλαγή του. Έτσι, το μέτρο της απόσυρσης μου έπεσε «κουτί» αφού 2.000 Euro αποκλείεται να το πούλαγα ποτέ. Στην παρούσα φάση λέω να αγοράσω ένα μικρομεσαίο/μεσαίο (Honda Jazz ή Citroen Picasso) με τη λογική ότι και τα δυο αυτά αυτοκίνητα μπορούν να παίξουν και ως οικογενειακά ενώ η τιμή τους είναι σχετικά προσιτή. Όμως, αν δινόταν καλύτερα κίνητρα (4.000 - 5.000 Euro), σίγουρα θα επέλεγα υβριδικό (Honda Insight). Είναι κρίμα ένα μέτρο που το προβάλουν ως «οικολογικό» να μην δίνει στην ουσία κανένα κίνητρο για τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Καταρχήν να σχολιάσω τη λέξη στο άρθρο "με χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης". Τελείως μη αληθές αυτό. Το κόστος χρήσης και συντήρησης είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με πριν 2 χρόνια. Ήδη η ασφάλεια του αυτοκινήτου έχει ανέβει 30%, τα καύσημα κι αυτά έχουν ανέβει το ίδιο, οπότε δεν ισχύει ούτε στο ελάχιστο αυτό που λέτε, αντιθέτως μάλιστα! Τώρα όσον αφορά το θέμα της απόσυρσης, χωρά πολύ συζήτηση ο λανθασμένος τρόπος που υιοθετήθηκαν αυτά τα κριτήρια, καθώς κάνουν μπαμ ότι έγιναν από τουλάχιστον άσχετους ανθρώπους πάνω στο θέμα, ή στην καλύτερη από σχετικούς που απλά τα έπιναν εκείνη τη στιγμή. Είμαι κι εγώ κάτοχος ένος αυτοκινήτου 15ετίας που ήδη σκεπτόμουν να αγοράσω καινούργιο πριν την απόσυρση, οπότε ναι εμένα με συμφέρει όπως και οποιονδήποτε άλλο είναι στην ίδια κατάσταση με εμένα. Όμως η αυτοκίνηση είναι υπεύθυνση για το 15% με 20% της ρύπανσης στις πόλεις, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό οφείλεται στη βιομηχανία! Διάβασε, ή άκουσε κανείς κανένα μέτρο για αυτή; Έγω πάντως όχι. Αντίθετα προβλέπεται νέο εργοστάσιο λιγνήτη στην Βόρεια Ελλάδα! Όπως και να έχει είναι καλό να αποσύρονται παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα. Απλά να γίνεται σωστά κι όχι μπακάλικα όπως κάνουν τώρα. Το αυτοκίνητο που έχω είναι ένα Fiat Punto ELX 75hp, 1242cc του 1995 και θα αντικατασταθεί με ένα Μικρό τελευταίας εσοδείας.
Τα μέτρα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Όπως έχω ξανασχολιάσει το θέμα είναι πως αυτοί που έχουν παλαια άνω της δεκαετίας δεκαπενταετίας αμάξια τα διατηρούν γιατί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αλλάξουν. Έτσι είναι λογικό να εξανίστανται επειδή θα αναγκαστούν να πληρώνουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας
Θετικό μέτρο. Να μην υπάρχει χρονικός περιορισμός απόσυρσης
sunny 1.4 του 93. θα το αντικαταστήσω πιθανόν με το note...