Αρκετά προβλήματα παρουσιάζονται στον δρόμο της νομοθετικής ρύθμισης που αφορά στην στο μέτρο της απόσυρσης που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση. Μετά το κλείσιμο της Βουλής απαιτείται διαφορετική δίοδος για να προχωρήσει η θεσμοθέτηση –όχι μόνο του επίμαχου μέτρου- και όλα παραμένουν ρευστά.
Σύμφωνα και με σχετικά δημοσιεύματα των εφημερίδων «Ελευθεροτυπία» και «Ημερησία», δεν αποκλείεται η «πράξη νομοθετικού περιεχομένου» που προωθεί στην παρούσα φάση η κυβέρνηση προκειμένου να θέσει σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης δεν αποκλείεται να έχει προετοιμαστεί μέχρι και την προσεχή Παρασκευή (10/9), να προσκρούσει σε διάφορα νομοθετικά… εμπόδια και πιο συγκεκριμένα:-Η λύση αυτή προϋποθέτει την επίκληση έκτακτου εθνικού ζητήματος, γεγονός που δεν δικαιολογείται στη συγκεκριμένη περίπτωση.
-Επιπλέον απαιτείται να επικυρωθούν τα μέτρα από τη Βουλή και μάλιστα μέσα σε διάστημα 40 ημερών, γεγονός που σημαίνει πως η σημερινή κυβέρνηση θα πρέπει να δεσμεύσει την επόμενη, η οποία όπως είναι φυσικό δεν αποκλείεται να προέρχεται από διαφορετικό κόμμα.
Στην επίμαχη ρύθμιση όπου περιλαμβάνεται το μέτρο της απόσυρσης των παλαιών οχημάτων (I.X. ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων) συγκαταλέγονται επίσης η κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων ανάλογα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα τους, η θέσπιση των νέων «Πράσινων» τελών κυκλοφορίας καθώς και ο «Πράσινος» δακτύλιος που αφορά στους περιορισμούς κυκλοφορίας των οχημάτων εντός του κέντρου της πρωτεύουσας.