Το τέλος ταξινόμησης ακριβαίνει τα αυτοκίνητα και πλουτίζει το δημόσιο. Υπάρχει περίπτωση να καταργηθεί μετά τις εκλογές;
(30/9/2009)
Τη διαφορά που κάνει στην τελική τιμή το τέλος ταξινόμησης το καταλάβαμε όσο το μέτρο της μείωσής του στο μισό ήταν σε ισχύ. Από μερικές εκατοντάδες, στα πολύ μικρά, μέχρι και δεκάδες χιλιάδες ευρώ, στα μεγάλα και πολυτελή, μπαίνουν στα ταμεία του δημοσίου κάθε φορά που αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο. Η κατάργησή τους είναι πάγιο αίτημα όλων, όμως ρεαλιστικά η πιθανότητα να καταργηθούν είναι μικρή. Γιατί;
Γιατί αποτελούν βασικό έσοδο του δημοσίου. Αν οποιαδήποτε άλλη στιγμή μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει η άνεση να περικοπεί ένα τέτοιο έσοδο, σήμερα, με τα οικονομικά δεδομένα που γνωρίζουμε όλοι, είναι μάλλον απίθανο. Το αυτοκίνητο είναι ο καλύτερος «πωλητής» φόρου και η τόνωση της αγοράς αυτή τη στιγμή με το μέτρο της απόσυρσης δεν είναι τυχαία. Ίσα - ίσα που γίνεται ώστε να πουληθούν περισσότερα αυτοκίνητα ώστε να εισπραχθούν περισσότεροι φόροι. Πέρσι που η αγορά αυτοκινήτου έπεσε απότομα κατά 40% λήφθηκαν μέτρα, με τη μείωση του ΕΤΤ ώστε να περιοριστή μια τέτοια ζημιά. &&&& ¶ρα το τέλος ταξινόμησης εκλογές ή όχι, εφόσον κατάφερε να επανέλθει μετά το τετράμηνο ξανά στο ακέραιό του, δεν υπάρχει κανένας λόγος, ούτε και έχει γίνει καμία υπόσχεση δηλαδή, από πλευράς δημοσίου, να καταργηθεί. &&&& &&&& Όμως αυτό δεν είναι το τέλος του κόσμου. Η απόσυρση θα κάνει τα αυτοκίνητα φθηνότερα από την κατάργηση του ΕΤΤ, με εξαίρεση φυσικά ότι κοστίζει πάνω από 30.000 ευρώ. Όμως αυτή η κατηγορία τιμών εξυπηρετήθηκε μερικούς μήνες πριν, και τώρα σειρά έχουν οι άλλοι, που είναι και περισσότεροι. &&&& Εξάλλου μία οριστική κατάργηση του ΕΤΤ θα είχε το πιθανότερο μόνο βραχυπρόθεσμα οφέλη για τον αγοραστή. Ο λόγος είναι ότι τα εργοστάσια πουλάνε αυτοκίνητα στην Ελλάδα με χαμηλότερες τιμές από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, ακριβώς για να αντισταθμίσουν την ύπαρξη του φόρου. Έτσι οι τιμές διατηρούνται στα ίδια επίπεδα με τις άλλες χώρες και είναι και σχετικά προσιτές. &&&& Αν όμως ο φόρος καταργηθεί, είναι θέμα χρόνου σταδιακά να γίνει η προσαρμογή προς τα πάνω και από τα εργοστάσια που δε θα έχουν λόγο πλέον να χάνουν κέρδη. Μία κατάργηση του ΕΤΤ θα λειτουργούσε ευνοϊκά για ένα διάστημα μέχρι οι τιμές, ανηφορίζοντας, να έφταναν τα ευρωπαϊκά επίπεδα που είναι ίδια με τα σημερινά στην Ελλάδα. ¶ρα σε δύο χρόνια και πάλι η αγορά ενός αυτοκινήτου θα είχε το ίδιο κόστος. Ακόμη χειρότερα, υπάρχει και το σενάριο, καταργώντας τον ΕΤΤ να μετακυλήσει το δημόσιο το φόρο στη χρήση ή αλλού, οπότε τελικά και τα αυτοκίνητα να είναι το ίδιο ακριβά και να πληρώνουμε το φόρο με άλλο τρόπο. &&&& Υπάρχει λοιπόν πιθανότητα κατάργησης του ΕΤΤ; Μπορεί να φθηνύνει το αυτοκίνητο μετά τις εκλογές για κάποιο λόγο; Και αν ναι, πιστεύετε ότι υπάρχει τρόπος, ή μήπως περιμένετε άδικα;
Αν ήμουνα πρωθυπουργός (όνειρο χιλιάδων συνελλήνων) στη παρούσα κατάσταση θα καταργούσα το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ στα αυτοκίνητα έως 1.600 κ.εκ. Για να μπορεί ο κόσμος να πάρει πραγματικά φτηνό αυτοκίνητο. Αλλά από την άλλη θα διπλασίαζα το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ στα άνω των 1600 κυβικών αυτοκίνητα. Ειδικά με το downsizing δεν χρειάζονται πάνω από 1600 κυβικά, όταν κάτι 1,4 TURBO βγάζουν άλλογα και ροπές δίλιτρων. Όποιος γουσταρει παραπάνω αλόγατα και κ.εκ. να βάλει και το χέρι βαθειά στη τσέπη. Γιατί δηλαδή θα πρέπει να τρώμε τους ρύπους του κάθε επιδειξιομανή CAYENNΑΚΙΑ
Συγνώμη ρε παιδιά, γιατί τέτοια πρεμούρα να φθηνήνει το αυτοκίνητο; ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΑΠ'ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΙ'ΑΛΛΑ; Το ότι καταντήσαμε μέσα στα γκέτο των πόλεων όπου ζούμε οι περισσοτεροι, να έχει ο καθένας μας από 2 και 3 αυτοκίνητα, δεν συνεπάγεται ότι είμαστε ΥΠΕΡΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ από αυτά; Δεν σημαίνει ότι ΗΔΗ έχουμε στην κυκλοφορία, ΠΟΛΥ περισσοτερα (και ογκοδέστερα ...) αυτοκίνητα απ'οσα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χρειαζόμαστε και απ'οσα αντέχουν οι πολεις μας; ΗΜΑΡΤΟΝ ΔΗΛΑΔΗ!! Αν θέλετε να πιέσετε και να γκρινιάξετε για κάτι που θα έχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αξία, κάντε το για μαζική και άμεση διάθεση ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ αυτοκινήτων! ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΤΟ ΒΡΩΜΟΚΑΡΤΕΛ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ, ΚΑΙ ΞΕΒΡΩΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΕΩΝ ΑΠΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ, ΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΥΡΙΟΙ, ΟΧΙ ΜΠΟΥΚΩΜΑ ME ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΜΑΞΙΑ!
Αν ήμουνα πρωθυπουργός (όνειρο χιλιάδων συνελλήνων) στη παρούσα κατάσταση θα καταργούσα το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ στα αυτοκίνητα έως 1.600 κ.εκ. Για να μπορεί ο κόσμος να πάρει πραγματικά φτηνό αυτοκίνητο. Αλλά από την άλλη θα διπλασίαζα το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ στα άνω των 1600 κυβικών αυτοκίνητα. Ειδικά με το downsizing δεν χρειάζονται πάνω από 1600 κυβικά, όταν κάτι 1,4 TURBO βγάζουν άλλογα και ροπές δίλιτρων. Όποιος γουσταρει παραπάνω αλόγατα και κ.εκ. να βάλει και το χέρι βαθειά στη τσέπη. Γιατί δηλαδή θα πρέπει να τρώμε τους ρύπους του κάθε επιδειξιομανή CAYENNΑΚΙΑ
Συγνώμη ρε παιδιά, γιατί τέτοια πρεμούρα να φθηνήνει το αυτοκίνητο; ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΑΠ'ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΙ'ΑΛΛΑ; Το ότι καταντήσαμε μέσα στα γκέτο των πόλεων όπου ζούμε οι περισσοτεροι, να έχει ο καθένας μας από 2 και 3 αυτοκίνητα, δεν συνεπάγεται ότι είμαστε ΥΠΕΡΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ από αυτά; Δεν σημαίνει ότι ΗΔΗ έχουμε στην κυκλοφορία, ΠΟΛΥ περισσοτερα (και ογκοδέστερα ...) αυτοκίνητα απ'οσα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χρειαζόμαστε και απ'οσα αντέχουν οι πολεις μας; ΗΜΑΡΤΟΝ ΔΗΛΑΔΗ!! Αν θέλετε να πιέσετε και να γκρινιάξετε για κάτι που θα έχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αξία, κάντε το για μαζική και άμεση διάθεση ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ αυτοκινήτων! ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΤΟ ΒΡΩΜΟΚΑΡΤΕΛ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ, ΚΑΙ ΞΕΒΡΩΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΕΩΝ ΑΠΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ, ΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΥΡΙΟΙ, ΟΧΙ ΜΠΟΥΚΩΜΑ ME ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΜΑΞΙΑ!