|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Έχει ανάγκη η Toyota από σπορ και γρήγορα μοντέλα όπως οι άλλοι; Αν όχι, τότε γιατί επιστρέφει στο είδος; | |||
|
|||
NONPAPER | |||
|
Για μια μάρκα τα σπορ αυτοκίνητα μπορεί να αποτελούν αυτοσκοπό, το λόγο ύπαρξής της, όμως για τις περισσότερες είναι κάτι από «κράχτες» που επιδεικνύουν τις ικανότητες μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και υπόσχονται πως τέτοιες επιδόσεις και τέτοια εικόνα περνάει στο γονίδιο και των άλλων μοντέλων, αυτών που τελικά αγοράζουν οι περισσότεροι. Η Toyota λοιπόν δεν είναι μία από αυτές τις μάρκες. Πουλάει τα αυτοκίνητά της για άλλους λόγους, όμως επιστρέφει με ένα νέο σπορ αυτοκίνητο. Υπάρχει λόγος; | ||
Και όμως, το μάρκετινγκ λέει, ότι μπορεί κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο όχι γιατί του αρέσει αυτό καθαυτό, αλλά γιατί έχει μια έκδοση γρήγορη, φτιαγμένη, χαμηλωμένη, στολισμένη, που τον κάνει να του τρέχουν τα σάλια. Και ας είναι αυτό που τελικά αγοράζει το βασικό, 1,400άρι με τα 100 άλογα και μηχανικά πίσω παράθυρα. Αυτή τη λογική, του ότι στην κορυφή της γκάμας υπάρχουν οι εκδόσεις που καθορίζουν την εικόνα όλων των μοντέλων, την ακολουθούν λίγο πολύ όλοι οι κατασκευαστές. Όχι όμως η Toyota. Εδώ και αρκετά χρόνια σταμάτησε τα τρία σπορ μοντέλα της, Supra, Celica, MR-2, ενώ η λογική της «κορυφαίας» σπορ ή γρήγορης έκδοσης τύπου GTI δεν ήταν ποτέ στη φιλοσοφία της μάρκας. Έτσι το Auris ανταγωνίζεται μοντέλα που είναι πιο γνωστά για τις εκδόσεις τους με κωδικούς GTI ή R32 και τώρα R20 (για το VW Golf), ST και RS (για το Ford Focus), OPC (για το Astra) κ.ο.κ. Και όμως η μεγαλύτερη έκδοση του Auris έχει κινητήρα 1,6 λίτρων. Και εκεί τελειώνει. Το ίδιο ισχύει και πιο κάτω, αν και στο Yaris έδωσε η Toyota μία πιο πλούσια και ισχυρή, αλλά σε καμία περίπτωση σπορ έκδοση, το TS, ενώ και το Avensis δε δείχνει κανένα ενδιαφέρον να κοντραριστεί με εκδόσεις του ανταγωνισμού με κινητήρες μέχρι και 200 άλογα ισχυρότερους. Και γιατί να το κάνει; Η Toyota δεν πουλάει τα μοντέλα της γιατί θυμίζουν κάποια γρήγορη έκδοση του εαυτού τους, αλλά γιατί έχει χτίσει το όνομά της σε άλλες, δικές της ξεχωριστές αρχές. Και αν η αξιοπιστία και η εξυπηρέτηση δεν αρκούν, η Toyota είναι η πιο πράσινη μάρκα, αφού έκανε «σημαία» της την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, όχι μόνο με το Prius αλλά και με την τεχνολογία που εγκατέστησε στα άλλα της μοντέλα. Και όμως επανέρχεται. Έδειξε ήδη ένα σπορ πισωκίνητο πρωτότυπο με κωδικό FT-86, με αναφορά στην τελευταία σπορ έκδοση της Corolla, την ΑΕ-86. Μήπως ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει και την προλαβαίνει την ιαπωνική μάρκα; Μήπως νοιώθει ότι τώρα χρειάζεται και κάτι ακόμη για να ξεχωρίσει; Εσάς τις σας τραβάει στην Toyota; Σας λείπουν τα σπορ μοντέλα και οι γρήγορες εκδόσεις; Θα αγοράζατε Toyota αν είχε τέτοια μοντέλα στην γκάμα της; Και τελικά τα έχει ανάγκη η μάρκα; |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
»Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|