ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H έκδοση Championship του Type-R

H έκδοση Championship του Type-R

Το τούρμπο δίνει δύναμη, σημαίνει όμως αυτό ότι έχει σκοτώσει την «ατμόσφαιρα» στα GTI; Τελικά ροπή ή «βαθύ κόκκινο»;

(18/5/2010)

Θα άλλαζε κανείς ένα Honda Civic Type R με ένα VW Golf GTI; Κάποιοι ναι, όσοι όμως έχουν οδηγήσει το πρώτο ίσως όχι. Γιατί καλό το τούρμπο όμως ένα στροφόμετρο με «κόκκινα» στις 8.000 σ.α.λ συγκινεί περισσότερο. Ή όχι;

Οι καιροί αλλάζουν γρήγορα τελικά. Κάποτε η λέξη τούρμπο ταίριαζε σε αυτοκίνητα που μετά βίας σου έφταναν στα γόνατα, στα έκοβαν όμως όταν τα έβλεπες να επιταχύνουν. Όχι πια. Τώρα το τούρμπο ήρθε ως υποκατάστατο των ψηλών και μεσαίων κυβισμών να γίνει το πασπαρτού της πόλης, ο φίλος του οικογενειάρχη και ο σύμμαχος του τετρακίνητου εκδρομέα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Από μικρά «κουβαδάκια» μέχρι μεγάλες λιμουζίνες το τούρμπο επικρατεί από άκρη σε άκρη χάρη στο μοναδικό του χάρισμα να προσφέρει υψηλή ισχύ, ακόμη υψηλότερη ροπή και χαμηλό κυβισμό. Ακούγεται ονειρικό. Υπάρχει όμως κάτι που δεν έχει.
Κάτι που αλήθεια είναι πως ακόμη και από τα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα λίγα το είχαν και ακόμη λιγότερα το έχουν: εύρος στροφών που φτάνει κοντά στις 10.000. Όποιος έχει οδηγήσει ένα Honda Type R ή ένα Renault Clio RS ξέρει τι εννοούμε.
Μπορεί το τούρμπο ενός Golf GTI, ενός Megane RS, ενός Focus ST ή ενός Astra OPC να δίνει καταιγιστικές επιδόσεις. Δύναμη από το ρελαντί και ρεπρίζ σε κάθε σχέση. Να έχει τράβηγμα παντού και πάντα, τόσο που να σε κάνει να μπερδεύεις το κοντέρ με το στροφόμετρο.
Όμως στις έξι ή 7.000 στροφές το έργο τελειώνει. Εκεί ακριβώς που αρχίζει στα ατμοσφαιρικά GTI. Και τι έργο! Το μοτέρ χώνεται στα κόκκινα, και όσο πιο ψηλά τόσο πιο πολύ δίνει. Μπορεί για τους συνηθισμένους στο τούρμπο να ακούγεται απλά ρομαντικό και μάλλον αναποτελεσματικό, όμως είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο από απλή έκδοση, ένα GTI.
Και μετά έρχονται τα νούμερα. Σίγουρα σε ότι αφορά το 0-100 και την τελική δεν υπάρχουν διαφορές, ενώ και στις ρεπρίζ αναλαμβάνουν τα σφιχτά κιβώτια των ατμοσφαιρικών να φέρνουν τον κινητήρα στο ωφέλιμο «κόκκινο» φάσμα ώστε να επιταχύνουν σβέλτα.
Όμως η ωμή λογική του λιγότερα κυβικά – περισσότερα άλογα φαίνεται πως υπερισχύει. Και έτσι το Clio RS είναι μόνο του ανάμεσα στα τούρμπο αδελφάκια του (Polo, Corsa, σύντομα το Fiesta, Ibiza και σύντομα Fabia RS). Όμοια και το Honda Civic Type R, ενώ για τον Βάνκελ του Mazda RX-8 που έχει την ίδια συμπεριφορά ούτε κουβέντα δεν κάνουμε.
Εσείς όμως τι λέτε; Όταν έρχεται η στιγμή του GTI ποιος έχει τη χάρη; Το τούρμπο με τη «μάτσο» δύναμη ή η «ατμόσφαιρα» με τη λύσσα της για στροφές; Και τελικά τι είναι το αναντικατάστατο; Το τούρμπο ή οι «στροφές»; &&&&
Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS