Το πρώτο υβριδικό σπόρ μοντέλο είναι το CR-Z της Honda
Εσείς πόσες επιδόσεις «ανταλλάσσετε» με την οικονομία ενός υβριδικού;
(13/7/2010)
Μιλάμε για τα «μικρά» υβριδικά, που η ηλεκτροκίνηση παρέχετε ως τρόπος εξοικονόμησης καυσίμου, όχι για τα μεγάλα που τη χρησιμοποιούν ως βοήθημα επιδόσεων. Και αυτά, μπορεί να καίνε λιγότερο, «πάνε» όμως και λιγότερο από πλευράς επιδόσεων. Το θέμα είναι πλέον όμως, τι αξίζει για εσάς περισσότερο;
Τα υβριδικά «πάσχουν» από το βάρος τους και τους μικρούς (σε απόδοση) βενζινοκινητήρες. Κερδίζουν όμως σαφώς σε κατανάλωση συγκρινόμενα με οτιδήποτε είναι στις διαστάσεις ή τα κιλά τους. Και αυτό το κάνουν με απόσταση. &&&&Την ίδια απόσταση όμως απέχουν στις επιδόσεις. Τουλάχιστον όταν συγκρίνονται με αυτοκίνητα ίδιας τιμής. Σαφώς αλλάζει το σημείο αναφοράς από την κατηγορία στην τιμή, όμως κάθε φορά που αλλάζεις τομέα σύγκρισης, κάτι άλλο «πονάει». Όμως πειράζει; Δε μιλάμε για κακές επιδόσεις. Ίσα - ίσα που είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς και συχνά στέκονται στο ίδιο ύψος με αυτοκίνητα της κατηγορίας τους. Όταν όμως όλη η αγορά αυτοκινήτου έχει χτιστεί στην «καραμέλα» της ιπποδύναμης και του 0-100, πως είναι δυνατόν τώρα, με τα υβριδικά να μην ενδιαφερθούμε για το πόσο γρήγορα είναι; Αλήθεια βέβαια είναι πως το κοινό που κοιτάζει τα αυτοκίνητα αυτά δεν αποτελείται από τους τυπικούς ιδιοκτήτες «τουμπανιασμένων» ιδιοκατασκευών. Πρόκειται για αγοραστές άλλης λογικής και νοοτροπίας που το 1 δλ. παραπάνω στο 0-100 δεν τους αλλάζει κάτι. &&&& Και έτσι η απάντηση, τουλάχιστον από αυτούς, είναι πως τέτοια διλλήματα απλά δεν υφίστανται. Υπάρχει όμως μια ενοχλητική λεπτομέρεια. Γιατί αν αγοράσεις ένα συμβατικό αυτοκίνητο με καλύτερες επιδόσεις, ίδια τιμή, και το πηγαίνεις στους ρυθμούς που κινείται ένα υβριδικό, δε θα πετύχεις και τα ίδια επίπεδα κατανάλωσης; Γιατί λοιπόν να «κόψεις» τη δυνατότητα να κινηθείς πιο σβέλτα, με το αζημίωτο, και όποτε δε θες να πηγαίνεις χαλαρά; Ένας κόσμος ονειρικά πλασμένος, γιατί όσοι ξέρετε καλά πως όταν ένα αυτοκίνητο έχει «γκάζι», συχνά ο οδηγός το πατά. Όσο και αν θεωρητικά μπορείς να κρατήσεις ένα δυνατό αυτοκίνητο με οικονομική οδήγηση σε χαμηλή κατανάλωση, τόσο πρακτικά αδύνατο είναι. Και φυσικά το υβριδικό είναι πολύ παραπάνω από σκέτη «χαμηλή κατανάλωση». Είναι τρόπος ζωής, είναι το αίσθημα ευθύνης για λιγότερους ρύπους ή ακόμη και το κυνήγι για τεχνολογία αιχμής. Δε μετριέται με 0-100 αλλά με την ποιότητα ζωής που προσφέρει. Ή όχι; Τι λέτε λοιπόν; Ανταλλάσσετε συμβατικές επιδόσεις για υβριδική μετακίνηση; Και αν ναι γιατί; Τι είναι αυτό που κάνει την ανταλλαγή να αξίζει και τι όχι; Ή τελικά, μήπως τώρα με τα νεώτερα μοντέλα (Honda CR-Z) αυτό το δίλλημα δεν τίθεται πια;
Τα υβριδικά αμάξια είναι ακριβότερα κατά πολύ από τα αντίστοιχα συμβατικά με την εξαίρεση του LEXUS και αυτό λόγω διαφορετικής φορολογικής αντιμετώπισης. Η διαφορά της τιμής τους δεν ισοσταθμίζεται ούτε με τη μειωμένη κατανάλωσή τους ούτε με την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας Ξεκινώντας από αυτές τις παραμέτρους οι όποιες διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ υβριδικών και συμβατικών μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Έχω ξανασχολιάσει ότι τα υβριδικά αμάξια αποτελούν ένα σκαλοπάτι πριν τα ηλεκτρικά. Θεωρώ ότι πραγματικό μέλλον έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά μόνον αν και εφόσον η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος παραμείνει χαμηλή
Στη χώρα μας έχει αρχίσει σιγά-σιγά η ,,έξοδος,, από τα αστικά κέντρα προς κάπως περισσότερο απομεμακρυσμένες περιοχές. Αυτό μπορεί να το δει και καταλάβει ο καθένας μας λόγω χαμηλής ποιότητας ζωής στην πόλη. Ως εκ τούτου, είναι φυσικό, να έχουν καλύτερο μέλλον τα υβριδικά αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα με πολύ μικρή κατανάλωση βενζίνης.
Επομένως, αν δούμε ότι και τα υβριδικά πλησιάζουν άνετα τις επιδόσεις των συμβατικών αυτοκινήτων δεν βλέπω γιατί το επόμενο αυτοκίνητό μας να μην είναι αυτής της κατηγορίας ?
Με εκτίμηση προς όλους τους/τις φίλες.
Παιδιά τα υβριδικά είναι ψιλοαπάτη,ένα κόλπο του μάρκετινγκ.Αν κάνει κάποιος ανάλυση κύκλου ζωής σε ένα υβριδικό και προσμετρήσει τη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί (κατασκευή,χρήση,απόθεση στο περιβάλλον),αυτή είναι μεγαλύτερη ακόμη κ ενός μεγάλου SUV.Ειδικά στην Ελλάδα αυτό ισχυέι ακόμη περισότερο,καθώς ο ηλεκτρισμός που το κινεί θα προέρχεται κυρίως απο κάποιο βρωμερό μη αποδοτικό εργοστάσιο λιγνίτη.Οπότε πάνε περίπατο τα περί οικολογικής ευαισθησίας κ λάιφσταιλ δυστυχώς...Αυτά είναι μέρος του μάρκετινγκ των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν επενδύσει στις τεχνολογίες αυτές.
Απο εκεί κ πέρα είναι στο χέρι του καθενός να οδηγεί οικονομικά, είναι θέμα αυτοπειθαρχίας πιστεύω.
Όσο για τα υβριδικά υστερούν σε επιδόσεις, σε σχεδίαση (υποκειμενικό) κ δυσκολα αποσβένουν το υψηλό κόστος αγοράς τους.
Το πιο κολακευτικό που μπορώ να πω για αυτά είναι οτι είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση...
Tha mporousame na kanoume antiparathesi mono an gnorizame tis blabes pou prokalounte sto peribalon apo tin kataskeyi enos ybridikou oste i euesthisiamas gia to peribalon na exei antikrisma kai afou gnorizame ton koiklo zois tou ybridikou se sinartisi tou poso epibarini to peribalon kata tin aposirsitou.Me liga logia eimaste akomi makria apo ta oikologika autokinita.To marketing kai to prosorino kerdos leitourgias tous den ftanei na mas peisoune."TZIS"
Τα υβριδικά αμάξια είναι ακριβότερα κατά πολύ από τα αντίστοιχα συμβατικά με την εξαίρεση του LEXUS και αυτό λόγω διαφορετικής φορολογικής αντιμετώπισης. Η διαφορά της τιμής τους δεν ισοσταθμίζεται ούτε με τη μειωμένη κατανάλωσή τους ούτε με την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας Ξεκινώντας από αυτές τις παραμέτρους οι όποιες διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ υβριδικών και συμβατικών μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Έχω ξανασχολιάσει ότι τα υβριδικά αμάξια αποτελούν ένα σκαλοπάτι πριν τα ηλεκτρικά. Θεωρώ ότι πραγματικό μέλλον έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά μόνον αν και εφόσον η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος παραμείνει χαμηλή
Στη χώρα μας έχει αρχίσει σιγά-σιγά η ,,έξοδος,, από τα αστικά κέντρα προς κάπως περισσότερο απομεμακρυσμένες περιοχές. Αυτό μπορεί να το δει και καταλάβει ο καθένας μας λόγω χαμηλής ποιότητας ζωής στην πόλη. Ως εκ τούτου, είναι φυσικό, να έχουν καλύτερο μέλλον τα υβριδικά αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα με πολύ μικρή κατανάλωση βενζίνης. Επομένως, αν δούμε ότι και τα υβριδικά πλησιάζουν άνετα τις επιδόσεις των συμβατικών αυτοκινήτων δεν βλέπω γιατί το επόμενο αυτοκίνητό μας να μην είναι αυτής της κατηγορίας ? Με εκτίμηση προς όλους τους/τις φίλες.
Παιδιά τα υβριδικά είναι ψιλοαπάτη,ένα κόλπο του μάρκετινγκ.Αν κάνει κάποιος ανάλυση κύκλου ζωής σε ένα υβριδικό και προσμετρήσει τη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί (κατασκευή,χρήση,απόθεση στο περιβάλλον),αυτή είναι μεγαλύτερη ακόμη κ ενός μεγάλου SUV.Ειδικά στην Ελλάδα αυτό ισχυέι ακόμη περισότερο,καθώς ο ηλεκτρισμός που το κινεί θα προέρχεται κυρίως απο κάποιο βρωμερό μη αποδοτικό εργοστάσιο λιγνίτη.Οπότε πάνε περίπατο τα περί οικολογικής ευαισθησίας κ λάιφσταιλ δυστυχώς...Αυτά είναι μέρος του μάρκετινγκ των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν επενδύσει στις τεχνολογίες αυτές. Απο εκεί κ πέρα είναι στο χέρι του καθενός να οδηγεί οικονομικά, είναι θέμα αυτοπειθαρχίας πιστεύω. Όσο για τα υβριδικά υστερούν σε επιδόσεις, σε σχεδίαση (υποκειμενικό) κ δυσκολα αποσβένουν το υψηλό κόστος αγοράς τους. Το πιο κολακευτικό που μπορώ να πω για αυτά είναι οτι είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση...
Tha mporousame na kanoume antiparathesi mono an gnorizame tis blabes pou prokalounte sto peribalon apo tin kataskeyi enos ybridikou oste i euesthisiamas gia to peribalon na exei antikrisma kai afou gnorizame ton koiklo zois tou ybridikou se sinartisi tou poso epibarini to peribalon kata tin aposirsitou.Me liga logia eimaste akomi makria apo ta oikologika autokinita.To marketing kai to prosorino kerdos leitourgias tous den ftanei na mas peisoune."TZIS"