5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
¶νετο, ασφαλές και εύκολο στους χειρισμούς αποδεικνύεται το Micra
Οδηγούμε το νέο Nissan Micra
(16/9/2010)
Στο τέταρτη γενιά του Micra όλα έχουν εξελιχθεί με βάση την απλότητα. Από τη νέα ελαφριά πλατφόρμα, τους σούπερ-οικονομικούς κινητήρες, μέχρι και το εξωτερικό ντιζάιν. Οδηγούμε το νέο μικρό μοντέλο της Nissan στην Κοπεγχάγη και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
Η εμφάνιση του νέου Nissan Micra είναι σαφέστατα πιο ήπια σε σχέση με αυτή του τωρινού μοντέλου, προσδίδοντας πάντως περισσότερη κομψότητα
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σημαντική διαφοροποίηση συναντούμε στην εξωτερική αισθητική της νέας γενιάς Micra, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Πλέον, έχουν υιοθετηθεί πιο απλές και απαλές καμπύλες, μικρότερων διαστάσεων φωτιστικά, περισσότερες γυάλινες επιφάνειες και τροχοί τοποθετημένοι ακριβώς στα άκρα του αμαξώματος. Οι αλλαγές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα το νέο Micra να μην είναι εντυπωσιακό όσο το προηγούμενο, η περιμετρική ορατότητα είναι κορυφαία για την κατηγορία και ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι καλύτερος.Ευχάριστη είναι η ατμόσφαιρα που επικρατεί στο εσωτερικό του νέου Nissan Micra, κάτι που οφείλεται τόσο στην καμπυλόγραμμη σχεδίαση του ταμπλό, όσο και στη διχρωμία των επενδύσεων. Με την πρώτη ματιά το μάτι πέφτει πάνω στη στρογγυλή κεντρική κονσόλα, που εξέρχεται από το ταμπλό και περιλαμβάνει το πολύ μοντέρνο χειριστήριο του ηλεκτρονικού κλιματισμού. Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στο σύνολό τους σκληρά στην αφή, ικανοποιώντας περισσότερο με τη συναρμογή που εμφανίζουν και όχι τόσο με την υφή τους.Η ελαφριά αύξηση των διαστάσεων και κυρίως τα επιπλέον 20 χλστ. στο μεταξόνιο έχουν επιφέρει λίγο καλύτερους χώρους για τους επιβάτες στο εσωτερικό του Micra. Έτσι, υπάρχει διαθέσιμο λίγο περισσότερο εσωτερικό πλάτος, αλλά και χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. O χώρος των αποσκευών είναι επίσης αυξημένος με χωρητικότητα στα 265 από 251λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει έως τα 1.132 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
&&&& Κινητήρες
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Micra αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από βενζινοκινητήρες, μιας και η Nissan έκρινε ότι το αυξημένο κόστος που συνήθως έχουν οι εκδόσεις με diesel κινητήρα δεν ταιριάζει με το γενικότερο οικονομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν, από τον Οκτώβριο το νέο Micra θα διατεθεί με έναν κόμπακτ και ελαφρύ 1.200άρη τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, με απόδοση 80 ίππων. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα «μακρύ» μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (ή ένα CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) και διακρίνεται κυρίως για την πολύ χαμηλή του κατανάλωση (5,0 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές CO2 (115 γρ./χλμ.). Επίσης, κατά τη διάρκεια της οδηγικής παρουσίασης του μοντέλου, το μοτέρ αυτό μας εξέπληξε ευχάριστα και λόγω των μειωμένων κραδασμών και θορύβου που εμφάνισε, απόρροια της ύπαρξης αντίβαρου για το βέλτιστο «ζύγισμα» του 3κύλινδρου κινητήρα. Από την άνοιξη του 2011, ο κινητήρας αυτός θα συμπληρωθεί και με μια δεύτερη έκδοση άμεσου ψεκασμού και με κομπρέσσορα, η οποία θα αποδίδει 98 ίππους, όμως το κυριότερο χαρακτηριστικό της θα είναι οι χαμηλοί ρύποι-ρεκόρ, αφού η Nissan ανακοινώνει μόλις 95 γρ. CO2 ανά χλμ.
&&&& Στο δρόμο
&&&& Το νέο Micra είναι το πρώτο μοντέλο της Nissan που βασίζεται πάνω στην καινούρια παγκόσμια πλατφόρμα «V». Η πλατφόρμα αυτή συνδυάζει την καλύτερη ακαμψία με το μειωμένο βάρος, ώστε να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Και μαζί με τη χρήση μιας σειράς άλλων ελαφρύτερων υλικών σε διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου (ρεζερβουάρ, μπροστινή ανάρτηση, καθίσματα και ταμπλό), έχει επιτευχθεί αρκετή μείωση του βάρους του οχήματος (-35 κιλά στην ελαφρύτερη έκδοση, 910 συνολικά). Η ανάρτηση περιλαμβάνει την κλασική διάταξη των Γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω και η ρύθμισή της είναι μαλακή προς όφελος της προσφερόμενης άνεσης, την οποία ενισχύει με τη σειρά της η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ωστόσο, σε γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με στροφές το αμάξωμα του καινούριου μικρού μοντέλου της Nissan παρουσιάζει αισθητές κλίσεις, όμως το στάνταρ ESP διακόπτει άμεσα κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης. Το τιμόνι, από την πλευρά του, με ηλεκτρική υποβοήθηση δε διακρίνεται για την αμεσότητά του και είναι ελαφρύ, βολεύοντας στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ σε συνδυασμό με την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, το Micra προσφέρει ευκολία στο παρκάρισμα. &&&&