Με τον Κώστα Παπανδρέου από την εταιρεία λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού
(17/9/2010)
O Κώστας Παπανδρέου από την Εταιρεία Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού αναφέρεται στην κατασκευή των νέων μεγάλων αυτοκινητόδρομων, παράλληλα με την αναβάθμιση των υφιστάμενων και πως αυτοί θα συμβάλλουν στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Κ.Π.: Η κατασκευή 283 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου, της Κορίνθου-Πατρών και Πάτρας-Πύργου-Τσακώνας, αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των υφιστάμενων οδικών τμημάτων, με προφανή θετική επιρροή στην οδική ασφάλεια. Εκτελούνται σημαντικές κατασκευαστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου (Ελευσίνα-Κόρινθος 64 χλμ. και Περιφερειακός Πάτρας 18 χλμ.), οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη λήψη μέτρων άρσης της επικινδυνότητας με βάση στατιστικές ατυχημάτων των τελευταίων 10 ετών, την ανακατασκευή οδοστρωμάτων, το συνολικό επανασχεδιασμό/αντικατάσταση της σήμανσης, αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων στη μεσαία νησίδα με new jersey από σκυρόδεμα, πλήρη αποκατάσταση/αναβάθμιση οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, κ.λπ. Στον τομέα της λειτουργίας και συντήρησης έχει συσταθεί και λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο εξειδικευμένος μηχανισμός (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.) και δύο Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και ειδικό εξοπλισμό, ώστε να εξασφαλίζεται 24ωρη εποπτεία και έγκαιρη ανταπόκριση σε συμβάντα και έκτακτες καταστάσεις (σε συνεργασία με τις άλλες αρμόδιες Αρχές). Χαρακτηριστικό του επιπέδου εξυπηρέτησης είναι ότι από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα, οι Ομάδες Περιπόλων-Επέμβασης και Οδικής Βοήθειας έχουν πραγματοποιήσει περίπου 40.000 επεμβάσεις βοήθειας σε συμβάντα, που αφορούν κυρίως σε ακινητοποιημένα οχήματα (66%), εμπόδιο/αντικείμενο στο οδόστρωμα (22%) και διάφορα άλλα μικροσυμβάντα (μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, μποτιλιαρίσματα, κ.λπ.), με χρόνο ανταπόκρισης που κυμαίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα 15-περίπου λεπτά.&&&&Α.Τ.: Έχετε στοιχεία σχετικά με το ποσοστό μείωσης των ατυχημάτων στον τομέα ευθύνης σας από τότε που ανέλαβε η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. το συγκεκριμένο έργο;
Κ.Π.: Συγκρίνοντας στοιχεία ατυχημάτων, πριν την Έναρξη Παραχώρησης και μετά, και ειδικότερα στοιχεία ατυχημάτων της περιόδου Αύγουστος 2007 έως Ιούλιος 2008 (τελευταίο έτος λειτουργίας με το προηγούμενο θεσμικό καθεστώς), σε σχέση με τα 2 τελευταία χρόνια (καθεστώς Παραχώρησης), ο συνολικός αριθμός ατυχημάτων με παθόντες μειώθηκε σε δύο χρόνια κατά 35% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 62% στο σύνολο του Έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα). Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει για το τμήμα της Κορίνθου-Πατρών, για το οποίο καταβάλλεται, κάτω από αντίξοες συνθήκες κατασκευής παράλληλα με λειτουργία, μία ιδιαίτερη προσπάθεια στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με στόχο να κατασκευασθεί το έργο στο μικρότερο δυνατό χρόνο, με την ελάχιστη δυνατή όχληση και με το μέγιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας (για τους διερχόμενους αλλά και τους εργαζομένους). Ο απολογισμός μέχρι στιγμής είναι ιδιαίτερα θετικός και ενθαρρυντικός για τη συνέχεια, στα δύο πρώτα χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων με παθόντες μειώθηκε κατά 42% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 68% σε σχέση με την προτέρα κατάσταση.
Α.Τ.: Διαθέτετε στοιχεία σχετικά με το πώς και κατά πόσο οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων;
Κ.Π.: Οι αυτοκινητόδρομοι είναι εκ σχεδιασμού οι ασφαλέστερες οδοί, καθώς διαχωρίζονται τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, οι διασταυρώσεις με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο γίνονται ανισόπεδα, δεν επιτρέπονται άλλες προσβάσεις, ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας εξασφαλίζει την ασφάλεια των προσπεράσεων, απαγορεύεται η κίνηση των πεζών και προσφέρεται στους χρήστες ένα περιβάλλον με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του EuroRAP (European Road Assessment Program), οι αυτοκινητόδρομοι είναι οι ασφαλέστερες οδοί, αφού σε αυτούς οι δείκτες θανατηφόρων ατυχημάτων είναι περίπου 5 φορές μικρότεροι σε σχέση με το λοιπό υπεραστικό δίκτυο.