ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Toyota Prius
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota Prius

Με τον Μίλτο Τσοσκούνογλου

(29/10/2010)

Η Toyota παράγει σήμερα τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα από κάθε άλλο κατασκευαστή, γεγονός που καθιστά βαρύνουσας σημασίας τη συνέντευξη του κ. Μίλτου Τσοσκούνογλου, Διευθυντή Τομέα Προστασίας Περιβάλλοντος & Υγείας της εταιρείας που φιλοξενούμε στα πλαίσια του Eco Week.


Toyota Auris HSD

Toyota Auris HSD

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

autotriti: Οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων στην χώρα μας, αν εξαιρέσουμε το Prius κυμαίνονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι η διαφορά τιμής από τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας ξεπερνά τα 3.000€ είναι αρκετό το όφελος που προκύπτει από το κόστος χρήσης (χαμηλότερη κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας) να αλλάξει την εικόνα; Ποια επιπλέον κίνητρα πρέπει να δοθούν τόσο από την πολιτεία όσο και από τις αντιπροσωπείες; &&&&


&&&&Μ.T.: Η οικονομία σαφέστατα είναι ένα από τα σημαντικά κριτήρια για την επιλογή ενός αυτοκίνητου, πλην όμως δεν είναι και ο μόνος λόγος.

Ο καταναλωτής σήμερα αγοράζει με βάση πολλά κριτήρια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η άνεση οδήγησης, οι επιδόσεις, η αξιοπιστία, η ποιότητα, η ασφάλεια, και άλλα. Οι πελάτες της Toyota που αγοράζουν υβριδικά αυτοκίνητα καλύπτονται απόλυτα οπό αυτά τα πλεονεκτήματα που διαθέτουν τα μοντέλα μας και έτσι αποκτούμε όλο και περισσότερο, συνεχώς ικανοποιημένους πελάτες.

Σχετικές έρευνες αγοράς έχουν δείξει ότι τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ το Prius κατέχει κορυφαία θέση στην ικανοποίηση του ιδιοκτήτη, ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της αγοράς, υβριδικά και μη. Ενδεικτικά, η έρευνα δείχνει πως στις ΗΠΑ ένα αξιοσημείωτο ποσοστό 94% των ιδιοκτητών Prius δηλώνουν ότι θα επέλεγαν ξανά το Prius για το επόμενο αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι ένα πολύ εντυπωσιακό ποσοστό πιστότητας μάρκας οπό το καταναλωτικό κοινό, που σπάνια συναντάται στην αγορά, ανάμεσα σε όλα τα καταναλωτικά προϊόντα.

Ακόμα όμως κι αν περιοριστούμε στην εξέταση της οικονομίας διαπιστώνουμε ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν μια οικονομία της τάξης του 40% σε σχέση με αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας.

Σύμφωνα, με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) το Prius είναι το κορυφαίο σε κατανάλωση βενζινοκίνητο μοντέλο στην Ελλάδα, καλύτερο ακόμα και οπό τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης.

&&&&Σε κάθε όμως περίπτωση, τα οφέλη της οικονομίας που δίνει είναι πολύ μεγαλύτερα από τις 3.000€. Δεν αφορούν μόνο στην εκπληκτική κατανάλωση των 3,9lt/100km στο κέντρο της πόλης, ούτε μόνο στο ότι το Prius είναι απαλλαγμένο από ετήσια τέλη κυκλοφορίας και από το ρίσκο των προστίμων από πρόσβαση στο δακτύλιο σε λάθος μέρα. Αφορούν και στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος των service, αφού αυτά είναι απαλλαγμένα από κόστος αλλαγής ιμάντα, πλατό και δίσκου (αφού δεν υπάρχουν!). Επίσης, αφορούν και στην εκπληκτική ποιότητα κατασκευής και αντοχή του Prius σε καθημερινή αδιάκοπη χρήση, όπως αποδεικνύεται στην πράξη από το γεγονός ότι είναι το μόνο βενζινοκίνητο που εμπιστεύονται πλέον όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες taxi, από το κέντρο της Αθήνας έως το κέντρο της Νέας Υόρκης.

&&&&Επιπρόσθετα, σε ότι αφορά τα κίνητρα, θα έλεγα πως είναι πιό σημαντικό να αναθεωρηθούν τα σημερινά αντικίνητρα που έχουν θεσπιστεί πρόσφατα. Ένα σπουδαίο αντικίνητρο στη διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας κρύβεται στον φόρο πολυτελείας που έχει εφαρμοστεί και στα υβριδικά αυτοκίνητα, καθότι το Prius σήμερα αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας και ως εκ τούτου επιβαρύνεται με τον αντίστοιχο φόρο.

&&&&Ένα δεύτερο αντικίνητρο θεωρούμε πως είναι η φορολογική αντιμετώπισή του Prius σε εταιρικούς στόλους που βασίζεται στον κυβισμό του μοντέλου. Αυτό δημιουργεί διάκριση σε βάρος της υβριδικής τεχνολογίας (Toyota Hybrid Synergy Drive) που έχει αναπτύξει η Toyota, αφού ο κυβισμός του Prius είναι τέτοιος ώστε να επιτυγχάνει την χαμηλότερη κατανάλωση, τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής.

&&&&autotriti: Ενδιαφέρει πραγματικά τους κατασκευαστές ή παραγωγή υβριδικών οχημάτων ή αποτελεί έναν έξυπνο τρόπο εταιρικής προβολής αναδεικνύοντας την περιβαλλοντολογική τους ευαισθησία και την τεχνολογική τους υπεροχή;
Πόσο πιθανόν είναι να χρησιμοποιείται ώστε να μειώσουν τον μέσο όρο ρύπων του στόλου τους όπως είναι υποχρεωμένοι από την Κοινότητα; &&&&


M.T.: Είναι γεγονός πως στα πλαίσια της γενικότερης φιλοσοφίας και στρατηγικής της, η Toyota έχει δεσμευτεί σε ένα πρόγραμμα αύξησης τόσο της παραγωγής υβριδικών αυτοκινήτων όσο και της γκάμας τους.

Ο στόχος αυτός αναφέρεται σε ετήσια παραγωγή 1.000.000 υβριδικών αυτοκινήτων σε ετήσια βάση μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2010 και την δημιουργία υβριδικών παραλλαγών για όλα τα μοντέλα της εταιρίας μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2020.

&&&&Παράλληλα, η μέχρι σήμερα προσπάθεια της εταιρείας έχει αποφέρει παγκόσμιες πωλήσεις υβριδικών που υπερβαίνουν τα 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2 εκατομμύρια είναι Prius. Η Ευρώπη καλύπτει το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων.

Αναμφισβήτητα, η Toyota είναι ο αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία. Επένδυσε και επενδύει σε έρευνα και ανάπτυξη ποσά που θα ήταν δυσανάλογα υψηλά αν προορίζονταν μόνο στο να δημιουργήσει ένα προφίλ «οικολογικά ευαισθητοποιημένης αυτοκινητοβιομηχανίας». Η υψηλή τεχνολογία που έχει αναπτύξει έχει επιβραβευθεί επανειλημμένα από την παγκόσμια κοινότητα, όπως, για παράδειγμα, με τα 5 παγκόσμια βραβεία «Πράσινου Κινητήρα της Χρονιάς».

Η Toyota όμως δεν επενδύει μόνο στο Hybrid Synergy Drive, αλλά και στη δέσμη τεχνολογιών Toyota Optimal Drive, η οποία αποφέρει ουσιαστικά οφέλη στις επιδόσεις, στην οικονομία και στη μείωση των ρύπων σε όλα της τα συμβατικά αυτοκίνητα.

H Τoyota Optimal Drive έχει αποδείξει ήδη την υπεροχή των αυτοκινήτων Toyota με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε κάθε κατηγορία. Αναλυτικά:
· Κατηγορία μίνι: το iQ και το Aygo που κρατούν τις πρώτες θέσεις
· Κατηγορία μικρών: το Yaris κατέχει την πρώτη θέση
· Κατηγορία μικρομεσαίων: το Auris HSD εκτοξεύει τον περιβαλλοντικό πήχη της κατηγορίας.
· Κατηγορία μεσαίων: εκτός του Prius, το Avensis έχει τους καθαρότερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες
· Κατηγορία μεσαίων 4Χ4: το RAV4 έχει τις χαμηλότερες εκπομπές από κάθε άλλο βενζινοκίνητο.
· Κατηγορία μεγάλων 4Χ4: το Land Cruiser έχει αξιοζήλευτα επίπεδα εκπομπών για τον κυβισμό και τις δυνατότητές του.

&&&&Δεν είναι τυχαίο επομένως ότι στην Ελλάδα η Toyota στο πρώτο εξάμηνο του 2010 κατάφερε να κατεβάσει περαιτέρω το μέσο όρων εκπομπών CO2 του στόλου νέων οχημάτων μόλις στα 129g/km, σπάζοντας πρώτη το φράγμα των 130g/km.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον, αναγνωρίζεται πως η ηλεκτροκίνηση, θα προσφέρει την τελική λύση για την μείωση των εκπομπών CO2 και λοιπών ρύπων. Πλην όμως η σημερινή τεχνολογία των αποκλειστικών ηλεκτροκίνητων έχει πολλά εμπόδια να υπερνικήσει από πλευράς κόστους, αυτονομίας και ασφάλειας. Και ως εκ τούτου δεν αναμένεται η ευρεία διάδοση της τα προσεχή χρόνια. Έτσι λοιπόν, μέχρι να φθάσουμε εκεί, η υβριδική τεχνολογία προσφέρει την εξελικτική πορεία, καθώς σταδιακά ο ρόλος του ηλεκτρισμού θα αναβαθμίζεται σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ήδη αναμένεται το 2012, το επόμενο μεγάλο βήμα που είναι το Prius με τεχνολογία plug-in. Σ’ αυτό η μπαταρία θα φορτίζεται και οπό το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μείωση των ρύπων.

&&&&autotriti: Μετά το Auris και το Prius σε ποιες άλλες κατηγορίες και σε ποια μοντέλα θα επεκταθεί η χρήση της υβριδικής τεχνολογίας; Ποιες τεχνολογικές καινοτομίες φιλικές προς το περιβάλλον περιμένουμε από την Toyota στα επόμενα χρόνια; &&&&

Μ.T.: Στα άμεσα σχέδια της Toyota είναι το λανσάρισμα 6 νέων υβριδικών μοντέλων μέσα στο 2012. Για την Ευρώπη, ειδικά, αναμένεται το επόμενο υβριδικό μοντέλο που θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Toyota στην Γαλλία το 2012 και θα ανήκει στην μικρή κατηγορία.

Επίσης, αρχές του 2011 αναμένεται το νέο μικρομεσαίο premium μοντέλο της Lexus, το CT200h που θα παράγεται μόνο ως υβριδικό.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται το λανσάρισμα δυο νέων μοντέλων μέσα στο 2012. Το ένα θα βασίζεται στο πειραματικό FT_EV που είδαμε στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης το 2010, και το δεύτερο θα είναι το ηλεκτρικό RAV4 το οποίο αναπτύσσεται σε συνεργασία με την Tesla Motors των ΗΠΑ.

Στο μεσοπρόθεσμο μέλλον, γύρω στο 2015, αναμένεται το πρώτο αυτοκίνητο Toyota με κυψέλες καυσίμου που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο για καύσιμο. Το σημερινό μικρής παραγωγής μοντέλο, το FCHV-adv, ήδη βρίσκεται σε εκτεταμένες δοκιμές στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ.

autotriti: Σε ποιους άλλους τομείς με στόχο την περιβαλλοντολογική ευαισθησία και την εταιρική κοινωνική ευθύνη δραστηριοποιείται η Toyota Hellas;

M.T.: Η Toyota Ελλάς εφαρμόζει συστηματικά ένα εκτεταμένο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το οποίο καθορίζει την υπεύθυνη στάση της εταιρίας απέναντι στον πελάτη, στον εργαζόμενο, στον συνεργάτη και στην κοινωνία. Για την Toyota Ελλάς, το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, δεν αποτελεί ένα επικοινωνιακό εργαλείο για το χτίσιμο ή την περαιτέρω ενδυνάμωση της εικόνα της, αλλά αντιθέτως εντάσσεται στη φιλοσοφία και στην κουλτούρα της εταιρίας και για το λόγο αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργία της.

&&&&Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της Toyota Ελλάς είναι η συνεχής καλλιέργεια μιας εταιρικής κουλτούρας που προάγει την ατομική δημιουργικότητα και την αξία της ομαδικής εργασίας.

Με γνώμονα την αλληλοεκτίμηση, την αμοιβαία εμπιστοσύνη, το σεβασμό μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης και την αφοσίωση, όλοι οι άνθρωποι της Toyota Ελλάς, μέσα από την επιτυχή διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων που έχει αναλάβει ο καθένας, κάνοντας παράλληλα πράξη καθημερινά το όραμά τους, έχουν αποδεδειγμένα καταφέρει να οδηγήσουνε την Εταιρία στην πρώτη θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Προτεραιότητα λοιπόν της εταιρίας αποτελεί η καλλιέργεια αυτής της επικοινωνίας, ώστε οι δίαυλοι να γίνονται ολοένα και πιο σταθεροί.

Για το λόγο αυτό, η Toyota Ελλάς εφαρμόζει, ως Κοινωνικά Υπεύθυνη εταιρία, ένα ολοκληρωμένο και διαρκές Πρόγραμμα Εσωτερικής Επικοινωνίας, το οποίο περιλαμβάνει δράσεις που αφορούν και εμπλέκουν τους εργαζόμενους της Toyota Ελλάς με κύριους άξονες το περιβάλλον, τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον πολιτισμό, αξίες που ακολουθεί πιστά η εταιρία εδώ και αρκετά χρόνια.

Μεταξύ των δράσεων, περιλαμβάνονται:



&&&& «Καθαρίστε τη Μεσόγειο»

Η Τoyota Eλλάς, με την εθελοντική εμπλοκή των εργαζομένων της και των οικογενειών τους συμμετέχει ενεργά σε ετήσια βάση στον καθαρισμό των παραλιών, στο πλαίσιο της Παν-Μεσογειακής Εκστρατείας «Καθαρίστε τη Μεσόγειο» όπου ο Εθνικός Συντονιστής είναι το Δίκτυο Μεσόγειος SOS.

Για το 2010, ο καθαρισμός πραγματοποιήθηκε στην παραλία του Σχοινιά, σε συνεργασία με το Δίκτυο Μεσόγειος SOS και το Δήμο Μαραθώνα, ο οποίος τελέσθηκε υπό την αιγίδα του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον / Μεσογειακό Σχέδιο Δράσης (UNEP/MAP).

Εθελοντική Αιμοδοσία Προσωπικού

Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας για τους εργαζομένους της εταιρίας πραγματοποιεί εδώ και αρκετά χρόνια η Toyota Ελλάς με σημαντική επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή.

&&&& Συμβολή Προσωπικού στη Βιώσιμη Ανάπτυξη

Εκπαίδευση και επιτυχής εμπλοκή του προσωπικού στη μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, εξοικονόμηση νερού, διαχείριση αποβλήτων, ανακύκλωση χαρτιού

&&&& Εκπαίδευση Προσωπικού σε φιλικά προς το περιβάλλον Καταναλωτικά Προϊόντα

&&&& Εκπαιδευτικά σεμινάρια στο προσωπικό της εταιρίας για καταναλωτικά προϊόντα φιλικά στο περιβάλλον, σε συνεργασία με εταιρία διανομής τέτοιων προϊόντων.

&&&& Σεμινάριο Οικολογικής Οδήγησης

Η εταιρία πραγματοποιεί σε όλο το προσωπικό της σεμινάρια οικολογικής οδήγησης, με στόχο κάθε οδηγός να είναι σε θέση να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο του και μαζί τις εκπομπές CO2.

&&&& Εκπαίδευση Προσωπικού σε φιλικές προς το περιβάλλον Τεχνολογίες

Συμμετοχή εργαζομένων της εταιρίας στο Ράλι Οικολογικής Οδήγησης για υβριδικά αυτοκίνητα που οργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, με στόχο τη συνεχή εκπαίδευσή τους στις νέες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

&&&& Έρευνα Αφοσίωσης Εργαζομένων

Ο Όμιλος των εταιριών της Inchcape στην Ελλάδα, όπου ανήκει και η Toyota Ελλάς, προκειμένου να κάνει τη διαφορά στον τρόπο που το προσωπικό του εργάζεται, σκέπτεται και λειτουργεί, πραγματοποιεί σε ετήσια βάση συγκεκριμένη έρευνα, όπου όλοι οι εργαζόμενοι ελεύθερα εκφράζουν τις απόψεις τους, με στόχο τη δημιουργία κοινής αντίληψης σε επίπεδο ομάδας, ώστε να δημιουργηθούν σχέδια δράσης για την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου αφοσίωσης των εργαζομένων.

&&&& Αθλητισμός και Σωματική Δραστηριότητα

Η εταιρία θέλοντας να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον υγιεινό τρόπο ζωής και στην ανάγκη για τόνωση και ευεξία του σώματος και του πνεύματος, παρέχει στο προσωπικό της τη δυνατότητα άθλησης και σωματικής δραστηριότητας, μέσα από πρόγραμμα Pilates και αγώνες ποδοσφαίρου. &&&&
Toyota
MEDIUM VANS ANALYSIS