Δυνατότητα κίνησης για 60 χιλιόμετρα αποπκλειστικά με ηλεκτρικό για το Chevrolet Volt
Πόσο σημαντική είναι η κίνηση μόνο με ηλεκτρικό στα νέα υβριδικά μοντέλα; Είναι αυτό που εσείς περιμένετε;
(29/10/2010)
To Opel Ampera ή το Chevrolet Volt είναι τα υβριδικά μοντέλα που αλλάζουν λίγο τον τρόπο που βλέπουμε μέχρι σήμερα αυτά τα αυτοκίνητα. Γιατί μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικό για κάποια χιλιόμετρα, κάνοντάς τα ιδιαίτερα «πράσινα» αλλά και οικονομικά σε αυτή τους τη φάση. Εσάς αυτό πόσο σας ενδιαφέρει όμως;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οτιδήποτε δεν καίει βενζίνη είναι καλύτερο από ότι καίει. Ειδικά όταν η βενζίνη έχει φτάσει το 1,5 ευρώ το λίτρο και έχει όρεξη να πάει μόνο προς τα πάνω. Όμως τέτοια αυτοκίνητα ακόμη δεν υπάρχουν. Με εξαίρεση κάτι λιλιπούτεια αγνώστων στοιχείων, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακόμη μας διαφεύγει.Έρχεται όμως η νέα αυτή γενιά υβριδικών «αυξανόμενης εμβέλειας» που όπως λέει το όνομα στα εισαγωγικά είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με έναν βενζινοκινητήρα που αναλαμβάνει να το πάει μακρύτερα όταν οι μπαταρίες αδειάσουν.
Το Opel Ampera ή το Chevrolet Volt μπορούν να κινηθούν μέχρι και 60 χιλιόμετρα χωρίς σταγόνα βενζίνης. Για αρκετούς αυτή η απόσταση είναι λιγότερη από όση διανύουν καθημερινά από και προς τη δουλειά τους, ενώ άλλοι καλύπτουν όλη τους την ημερήσια χρήση του αυτοκινήτου με αυτή. Και μιλάμε για αυτοκίνητα κανονικού μεγέθους.
Μετά από αυτή τη χρήση οι μπαταρίες χρειάζονται φόρτιση, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε από την πρίζα. Για πιο πολλά ηλεκτρικά χιλιόμετρα η Nissan με το Leaf υπόσχεται διπλάσια αυτονομία, μόνο που το δικό της (ηλεκτρικό) μοντέλο δεν έχει μετά τρόπο να πάει παραπέρα. Γι αυτό και σε όσους το κλείσουν με λήζινγκ προσφέρει και ένα συμβατικό αυτοκίνητο αντικατάστασης για τα ταξίδια τους.
&&&& Το θέμα είναι σε σχέση με τα σημερινά υβριδικά μοντέλα που συνδυάζουν ηλεκτρισμό και βενζίνη για να πετύχουν ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, πόσο σας απασχολεί αυτή η αποκλειστικά ηλεκτρική αυτονομία; Επειδή έχει αναφερθεί ως «επανάσταση», γιατί εκτός της οικονομίας υπάρχουν και σημαντικά οικολογικά οφέλη, εσείς ενδιαφέρεστε για τα 60 αυτά «δωρεάν» χιλιόμετρα τη μέρα;
Γιατί 60 τη μέρα είναι πολύ παραπάνω από 15.000 το χρόνο, το μέσο όρο χιλιομέτρων που διανύει ένα αυτοκίνητο. Ακόμη και με το κόστος της φόρτισης, η οικονομία είναι μεγάλη. Τι λέτε λοιπόν;
Ενδιαφέρεστε για τα νέα υβριδικά; Είναι αυτό που περιμένετε; Είναι η λύση στο πρόβλημα της ακριβής βενζίνης; Ή μήπως δε σας φτάνουν αυτά τα ηλεκτρικά χιλιόμετρα;
O c_kit.. έκανε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο...Όσο για αυτό το μεσο όρο των 15000km που αναφερει το αρθο μιλάμε για ελλάδα? Εκτός αν συμπεριλαμβάνουν και τα..εγκαταλελειμμένα...προσωπικά κάτι λόγο δουλειάς που κάνω καθημερινά 120km κατι καμια εκδρομη μου βγαίνουν τον χρόνο κάπου στα 35000.km...και με τα αυτοκίνητα που βλέπω να κυκλοφορούν το σαβ/κο δεν με θεωρώ εξαίρεση...όλα τα ..πράσινα μέτρα, πράσινα αυτοκίνητα υβριδικά κ.α. ειναι θεμα μαρκετινγκ...αλλιώς θα ειχε επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην αθηνα, αλλιώς θα είχαν προβλεφθεί στα φθηνα τέλη κυκλοφορίας τα υγραεριοκίνητα και άλλα πολλά....και ναι να γλυτωσουμε την βενζίνη...και να μας πουν κάποτε οτι η φορτιση του αυτοκινητου θα χρεώνεται με έξτρα φόρο αντίστοιχο της βενζίνης..στην ελλάδα είμαστε!!! Ας φτιάξουν ένα σωστό δίκτυο αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, ας φτιάξουν ηλεκτρικα και υβριδικά μεσα μαζικής μεταφοράς να πηγαίνουμε στη δουλεια μας σαν άνθρωποι και ας αφήσουν το ι.χ. μας ησυχο να πηγαίνουμε μια ρημαδα βολτα τη κυριακη να το απολαμβάνουμε!!! και οταν βγαλουν ηλεκτρικό ή υβριδικό της προκοπής με αυτονομία και τιμή εφάμιλλη της βενζίνης τα ξαναλέμε!!!
Φτάνουν δε φτάνουν τα "ηλεκτρικά" χιλιόμετρα και μόνο η απαλλαγή από το βραχνά της (πανάκριβης) βενζίνης είναι επαρκής λόγος για να αγοράσει κάποιος αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο - και μάλιστα χωρίς να θυσιάσει ουσιαστικά επιδόσεις. Το θέμα είναι, σε αρχικό τουλάχιστο στάδιο, πόσο αξιόπιστα θα είναι τα ηλεκτρικά ΙΧ (το ερώτημα ισχύει έτσι κι αλλιώς για κάθε καινούρια τεχνολογία) και πόσο θα κοστίζει η αγορά και η συντήρηση τέτοιων οχημάτων, πέρα φυσικά από το ρεύμα και το καύσιμο που θα απαιτεί η φόρτιση των μπαταριών. Με το καλό να έρθουνε...
Πόσο κοστιζουν αυτά τα αμάξια. Πείτε μας πόσο κοστίζουν και τότε θα κρίνουμε καθένας με τις ανάγκες και τα χλμ που διανύει αν το κόστος χρήσης αντισταθμίζει την τιμή αγοράς τους.
ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΚΕΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΜΕ ΣΕ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ Ή ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ EINAI ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ, ΜΙΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΗΛΕΚΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ. ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΓΙΑ 60 ΧΛΜ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ (Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ EINAI ΟΝΤΩΣ ΑΡΚΕΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ) ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΡΕΥΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΦΟΡΤΙΣΩ ΘΑ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ; ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΕΗ Η ΦΟΡΤΙΣΗ; ΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ 65-70% ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ, Ε ΤΟΤΕ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ ΑΠΛΑ ΣΑΝ ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ. ΘΑ ΜΑΣ ΣΚΕΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ Ή ΘΑ ΜΑΣ ΘΥΣΙΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ. ΙΔΩΜΕΝ.. ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ;
το άρθρο είναι πραγματικά αστείο ---------- ΠΟΥ την είδατε την οικολογία όταν για να φορτίσεις την μπαταρία η ΔΕΗ καίει λιγνίτη για να παράγει ηλεκτρικό ------------ ΠΟΥ την είδατε την οικονομία όταν κοστίζει τόσο πολύ το ρεύμα ----------- ΠΟΥ θα φορτίζει ο κόσμος το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο, στον δρόμο με μπαλαντέζα?
Εκτιμώ ότι τα 60 χιλιόμετρα είναι μια καλή απόσταση και νομίζω ότι βρίσκεται στο μέσο όρο των ημερησίων χιλιομέτρων, που κάνει ο μέσος οδηγός. Στο κάτω κάτω αν κάποιος κάνει περισσότερα, ας χρησιμοποιήσει και λίγο τον βενζινοκινητήρα, ή ας αγοράσει κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Για κάποιον που κινείται συνήθως αποκλειστικά μέσα στα όρια της πόλης είναι το ιδανικό όχημα. Μπορεί να το φορτίζει τη νύχτα στο γκαράζ του και να το απολαμβάνει τη μέρα για τις δουλειές του. Για όσους δεν έχουν γκαράζ δικό τους, πιστεύω ότι θα δημιουργηθούν χώροι φόρτισης, σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης. Ακόμη για εκείνους που θέλουν να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές, αποκλειστικά με τις μπαταρίες, όταν διαδοθεί η χρήση τους, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ειδικοί σταθμοί ανεφοδιασμού, όπου θα αλλάζουν τις αφόρτιστες μπαταρίες, με άλλες φορτισμένες, πληρώνοντας μόνο το κόστος του ρεύματος φόρτισης, με κάποιο επιπλέον λογικό κέρδος για τον επιχειρηματία. Ιδανικό θα ήταν να συμφωνήσουν οι κατασκευαστές σε τυποποιημένο μέγεθος μπαταριών, ώστε να ταιριάζουν σε όλα τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.