To νέο concept της Skoda VisionD
H Skoda δοκιμάζει το κοινό με ένα πρωτότυπο που φέρνει σε Octavia. Θα κέρδιζε όμως η Octavia αν γινόταν ένα απλό χάτσμπακ;
(2/3/2011)
Έχετε προσέξει πόσα Skoda Octavia κυκλοφορούν στο δρόμο; Δε μπορεί, αφού πρόκειται για το best seller οικογενειακό αυτοκίνητο της Ελληνικής αγοράς. Και τώρα η Skoda βολιδοσκοπεί το κοινό με ένα πρωτότυπο στη Γενεύη που έχει όλα τα στοιχεία για να είναι η επόμενη γενιά. Με τη διαφορά πως πρόκειται για ένα χάτσμπακ δύο όγκων. Τι λέτε, θα είναι καλύτερα για τη νέα Octavia να χάσει το πίσω μέρος της;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αντί δηλαδή για το Mondeo ή το Passat, η Octavia ανταγωνίζεται θεωρητικά και το Focus sedan και το Jetta. Θεωρητικά όμως, γιατί στην πράξη είναι μεγαλύτερη, καλύτερη και την αγοράζει κοινό που κοιτάζει απ’ευθείας τη μεσαία κατηγορία.Έτσι αυτό το πίσω μέρος που έχει, με τον επιπλέον μισό όγκο που την κάνει να δείχνει περισσότερο σεντάν παρά χάτσμπακ, παρότι το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ της την κάνει να ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Το ότι δείχνει σεντάν τη φέρνει αμέσως σε αυτή την κατηγορία αγοραστών που λέγαμε πριν.
&&&& Τι θα γίνει αν το χάσει αυτό; Γιατί το νέο VisionD πρωτότυπο της Skoda στη Γενεύη είναι ένα χάτσμπακ δύο όγκων, που μπορεί το πίσω παρμπρίζ να μην είναι τόσο κάθετο όσο είναι τυπικά στη μικρομεσαία κατηγορία (αν και υπάρχουν εξαιρέσεις όπως το Mitsubishi Lancer), σίγουρα όμως το αυτοκίνητο δεν παραπέμπει πλέον σε σεντάν.
Μια τέτοια στροφή του μοντέλου θα είχε πολλά θετικά στην ευρωπαϊκή αγορά αφού θα το έφερνε στην καρδιά της μεγαλύτερης κατηγορίας όπου θα διεκδικούσε ίσως μικρότερο μερίδιο αλλά τελικά περισσότερες πωλήσεις.
Ένα καθαρό χάτσμπακ θα είχε μικρότερες διαστάσεις, πιο κοντά στα 4,3 μέτρα από ότι στα 4,5 που είναι τώρα η Octavia, θα διατηρούσε τον μεγάλο χώρο φόρτωσης και την ευκολία ανοίγματος (γι αυτό είναι τόσο επικλινές το πίσω παρμπρίζ) και θα έκανε το αυτοκίνητο πιο ισορροπημένο, τουλάχιστον στα μάτια εκείνων που δεν έχουν συνηθίσει στον τρίτο όγκο.
Στην Ελλάδα όμως; Θα άρεσε; Το θέμα είναι πως το οικογενειακό αυτοκίνητο εδώ ακόμη, και παρά το τέλος του έρωτά μας για την κούρσα, πρέπει να είναι συμβατικό. Δηλαδή τριών όγκων. Αυτή η ουρά πίσω είναι απαραίτητη για να ξεφύγει κανείς από τη λογική του «μικρομεσαίου» και να πάει στο «οικογενειακό».
Τι λέτε λοιπόν; Πως τη θέλετε την επόμενη Octavia; Με ή χωρίς ουρά; Ένα ελαφρώς σεντάν σχήμα όπως είναι σήμερα ή ένα καθαρό χάτσμπακ όπως το πρωτότυπο της Γενεύης;
Δεν απογοητεύομαι, θα βγάλει και σε liftback έκδοση μόλις βγει το concept στην αγορά. Το κόλπο με το ενιαίο παρμπρίζ-πορτ παγκάζ θα εξακολουθήσει να ισχύει και να κερδίζει αγοραστές (πραγματικά πρακτικότατη λύση για οικογενειάρχες) Πριν λίγες μέρες, με σχεδόν μισό χώρο αποσκευών κατειλλημένο, έριξα απλά στην octavia5 την 3/4 πλάτη και έβαλα μια στήλη 1.80Χ40Χ40, γυρίσαμε οικογενειακώς και χωρίς παραχωρήσεις-πλην το κάθισμα του συνοδηγού λίγο μπροστά-σπίτι (ο γιος στη πίσω θέση και η σύζυγος συνεπιβάτης) Απλά, θα κερδίσει πελάτες από audi πλευρά (Α3). Γιατί μπορεί τώρα να μας φαίνεται μοντέρνο σαν εικόνα, αλλά μόλις κυκλοφορήσει, κακά τα ψέματα, θα εξακολουθεί να είναι συντηρητικό σε σχέση με μοντέλα άλλων εταιριών.
Σήμερα κυκλοφορούν συγχρόνως 2 OCTAVIA με παραπλήσιο μέγεθος, γεγονός που αντανακλά το μεταβατικό πέρασμα της εταιρείας από μάρκα "ευκαιρίας" σε ισότιμο κατασκευαστή καθημερινών οικογενειακών αυτοκινήτων. Είναι μία φάση που απαιτεί προσεκτική διαχείριση, ώστε να μην χαθούν οι παραδοσιακοί πελάτες χαμηλού "βαλαντίου", πριν καθιερωθεί η μάρκα ως ισότιμος ανταγωνιστής. Με το νέο μικρομεσαίο, φαίνεται ότι η εταιρεία δηλώνει το τέλος της μεταβατικής εποχής, αποκτώντας πλέον κανονική γκάμα με σαφή διαχωρισμό των μοντέλων της. Το λογικά επόμενο βήμα, είναι η προς "τα πάνω" τοποθέτηση της επόμενης OCTAVIA 5 (οπότε μοναδικό "ενδιάμεσο" μοντέλο θα απομείνει το SUPERB). Μέχρι τότε όμως, η "σπαζοκεφαλιά" θα είναι η τιμολόγηση του νέου μικρομεσαίου, ώστε να εξασφαλίζει επαρκή απόσταση από την OCTAVIA 5, χωρίς να "κανιβαλίσει" το παλιό πλέον FABIA. Ο συνδυασμός βέλτιστου περιορισμού κόστους παραγωγής σε όλο το γκρουπ VW με το γεγονός, ότι τα SKODA είναι τα πιο value for money αυτοκίνητα του ομίλου, μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι για την τιμή του.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η SKODA ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΕΝΑ HATCHBACK ΣΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ CHEVROLET ΜΕ ΤΟ CRUZE ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ. ΒΕΒΑΙΑ Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΑ LEON ΚΑΙ GOLF ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ....
octuc δωστο στα χερια μου μια μερα θα στο βγαλω προβλημα κατευθειαν. εχω mitsubishi lancer του 86 οχι απλα το πινω το ξεσκιζω ειναι ετοιμο να καταρευση το πλενω οταν βρεχει κανω πεταγματα παω σε ειδικες σε ραλλυ δεν το λυπαμε καθολου εχω 250000 χμ βεβαια σαπισε το σασι αλλα απο μηχανικα μερη σκυλι
ΣΩΣΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ SKODA AN ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟ OCTAVIA.ΕΝΑ HATCHBACK ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΑΙΞΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ GOLF (TO OCTAVIA ΕΞΑΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ JETTA-ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ-,COROLLA ΚΛΠ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ PASSAT,MONDEO ΚΛΠ.)ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ?
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗ SEDAN ΜΟΡΦΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ. ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΟΝΟΜΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΑ HATCHBACK ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΤΟ ΣΤΥΛ ΚΑΙ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΒΡΕΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΝΤΑ, ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
Εχω το προηγουμενο RS πιστευω τιποτα δεν συγκρινετε μια ωραια ουρα που συκωνετε μαζι με το τζαμι καλυτερα λοιπον με ουρα Βεβαια αν κοπη η ουρα και παραμηνουν τα 530 λιτρα!!!!! χωρου ουτε station να ηταν ολα θα ειναι οκ παλι γιατι ο οικογενειαρχης ψαχνει ευκολοπροσβαση μους χωρους Οπως και να εχει παλι επιτυχια θα εχει το αμαξι καθαρα λογο αξιοπιστιας τιμης και αναταλακτικα Οπως ειπαμε δεν σπαει δεν χαλαει και ειναι και γερμανος εγω εχω 93000χλμ το εχω στα 480 αλογα και του πινω το αιμα καθημερινα ακομα βλαβη δεν μου εχει βγαλει
Το τι αγοράζουν στην Ευρώπη ή στην Αφρική είναι αστείο σαν κτριτήριο αγοράς. Ούτε οι Ευρωπαίοι είναι θεοί ούτε οι Αφρικάνοι κατσαρίδες. Ο καθένας αγοράζει σύμφωνα με τις ανάγκες του, όποιες κι αν είναι αυτές. Παρεμπιπτόντως, αν και μου αρέσουν πολύ τα MPV έχω Octavia 5 ή οποία είναι φανταστικό αυτοκίνητο από όλες τις πλευρές για τα λεφτά που δίνεις φυσικά.
Τα sedan αυτοκινητα ειναι παρωχημενα σχεδιαστικα και τα μεριδια αγορας τους στην Ευρωπη πεφτουν συνεχεια. Εχουν επιτυχια μονο σε Αφρικανικες χωρες και στην Ελλαδα επειδη το απωθημενο του Ελληνα ειναι να εχει αυτοκινητο "κουρσα".
Προς κ. holda: Όλοι υποκειμενικά μιλάμε. Όλες οι hatchback Corolla μέχρι το 2003-2004 (που τετραγωνίστηκε το πίσω μέρος τους) παραμένουν στα δικά μου μάτια πολύ όμορφες διαχρονικά. Όσο για την Octavia, παρ ότι αναγνωρίζω όλα τα προσόντα και πλεονεκτήματα που αναφέρονται στο άρθρο, δεν αντέχω ότι φλερτάρει με BMW σχεδιαστικά. Σίγουρα προτιμώ το επικλινές πίσω παρμπρίζ του Ford Focus (επειδή αποπνέει δυναμισμό χωρίς να χρειάζεται πλούτο για αυτό).
Οι σχεδιαστές πρωτα αφουγκράζονται τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού κοινού και κατόπιν σχεδιαζουν τα αυτοκίνητα. Εμένα πάντως μου αρέσει πολύ το concept και δε θα λεγα οχι σε μια OKTAVIA HATCHBACK
¶κυρη η τελευταία μου αναφορά στην Ferrari, γιατί μόλις είδα την κολοβή FF. Γενικά δέν μου κάθονται καλά τα Hatchback.
Προτιμώ Sedan ή Liftback και όχι κολοβό (Hatchback). Τα κολοβά είναι πρακτικά στο παρκάρισμα, αλλά από την στιγμή που δεν θυμίζουν ούτε λίγο Ferrari, είναι άσχημα. Σαν παπούτσια με ρόδες είναι, με τα οποία παίζουν τα παιδάκια. Οι κατασκευαστές που θέλουν να πουλήσουν κάτι ανώτερο, προτιμούν Sedan πχ (Mercedes, BMW, Jaguar). Τα πιο επιτυχημένα μοντέλα παγκοσμίως για γενιές ολόκληρες, όπως πχ το Corolla, είναι επίσης Sedan. Το Octavia το θεωρώ ότι είναι ένα από τα τελευταία εμφανίσιμα αυτοκίνητα και ίσως κάποια στιγμή να αγοράσω και εγώ ένα. Αλλά αν κάνουν το λάθος…
Αγαπητο Auto triti χαιρετε.Οντως αυτη τη στιγμη η skoda με αυτη της τη κινηση πιστευω πως παει να βαλει στη γκαμα της ενα μοντελο το οποιο της ελειπε.Απο οσο γνωριζω αυτο το μοντελο αν τελικα περασει στο σταδιο παραγωγης δε θα ειναι το νεο octavia 5 αλλα ο αντικαταστατης του octavia tour.Σιγουρα ενα τετοιο μοντελο θα δωσει αλλη δυναμικη στο κυρος της εταιρειας και θα αυξησει κατα πολυ τις ηδη πολυ καλες πωλησεις της.Εσεις τι λετε ενα τετοιο μοντελο δε της λειπει?Ειμαι φανατικος της skoda και κρινω δικαια αφου απο τα χερια μου εχουν περασει σχεδον τα πιο πολλα ιαπωνικα σπορ μοντελα και ολα τα σπορ μοντελα της skoda,τι θελω να πω με αυτο?Οτι η skoda υπερτερει σε ποιοτητα κατασκευης ΔΕ ΣΠΑΕΙ ΔΕ ΧΑΛΑΕΙ εχει πολυ φτηνα ανταλλακτικα αραια διστηματα σερβις και πολυ χαμηλο κοστος συντηρησης.
Η ουρα κανει τη διαφορα στο οικογενειακο-μικρομεσαιο αυτοκινητο εκ των πραγματων εχουν τις μεγαλυτερες πωλησεις στην ελληνικη αγορα μια και καλυπτουν ολες μας τις αναγκες βολτα,εκδρομη,super market,με τα παιδια ,παππου ,γιαγια κλπ. και επειδη ειμαστε και λιγο φαλοκρατες παντα το μεγεθος μετραει.........