Πρώτο σε πωλήσεις για το 2011, στη κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν, Chevrolet Cruze.
Δεν είναι μόνο τα σχεδόν 5 μέτρα τους το μόνο πρόβλημα που έχουν τα μεσαία, αλλά και τα μικρομεσαία σεντάν που έχουν σωστές διαστάσεις και καλύτερη τιμή. Μήπως είναι καλύτερα;
(15/4/2011)
Αν ρίξει κανείς μια πιο προσεκτική ματιά στο τι αγοράζει ο Έλληνας για οικογενειακό αυτοκίνητο, θα προσέξει δύο πράγματα. Πρώτον ότι έχει κατέβει μία τουλάχιστον κατηγορία από το μεσαίο στο μικρομεσαίο, και δεύτερον ότι το αυτοκίνητο που σήμερα πουλάει για οικογενειακό δεν είναι το Insignia ή το Avensis, αλλά το προσιτό Skoda Octavia.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όμως τα μεσαία εκτός από την τιμή, έχουν και άλλο πρόβλημα. Το μέγεθος. Γιατί άντε και βρήκες τα χρήματα και πήρες αυτό που θες, που θα παρκάρεις πέντε μέτρα μαούνα; Που θα τη στρίψεις και που θα την κάνεις μανούβρα;Δεδομένης της συνολικής τάσης της αγοράς προς τα μικρότερα αυτοκίνητα, υπάρχει μια κατηγορία που δίνει τη σωστή εναλλακτική. Το μικρομεσαίο σεντάν. Δεν είναι καινούργιο, αυτό όμως που άλλαξε, είναι πως από τότε που οι κατασκευαστές βίδωναν μία ουρά σε ένα χάτσμπακ και έφτιαχναν ένα περίεργο αυτοκίνητο, έχουμε έρθει σε μία εποχή που τα μοντέλα αυτά είναι αυτόνομα και ξεχωριστά.
Έχουν τις διαστάσεις που έχουμε μάθει σε αυτό που λέγαμε οικογενειακό πάντα. Για παράδειγμα, ένα Corolla σήμερα είναι το ίδιο με ένα Avensis του 2000 και ένα Chevrolet Cruze είναι όσο ήταν ένα Vectra μερικά χρόνια πριν. Αν το δει κανείς σφαιρικά θα προσέξει πως το αυτοκίνητο που είχε το 2000 και του άρεσε, σήμερα ανήκει σε μία κατηγορία πιο κάτω από πριν.
Η ουσία είναι πως τα μικρομεσαία σεντάν έχουν τους χώρους, το σχήμα, τη σχεδίαση και την τιμή που θέλει κανείς σε ένα οικογενειακό, μπερδεύουν όμως την αγορά με το ότι έχουν το όνομα ενός χάτσμπακ, ή σκιάζονται από ένα μεσαίο στη γκάμα της μάρκας.
Αρκετές μάρκες πλέον έχουν ξεχωρίσει τα μοντέλα αυτά. To Jetta για παράδειγμα δε λέγεται Golf και η Toyota ξεχώρισε το χατσμπακ Auris από τη σεντάν Corolla. Υπάρχουν και άλλα αυτοκίνητα που στέκονται μόνα τους στο πάνω σκαλί της γκάμας, όπως το Cruze και το Renault Fluance. ¶λλα διατηρούν το όνομα, όπως το Focus, το Mazda3, το Mitsubishi Lancer.
Εσείς τα βλέπετε αυτά τα αυτοκίνητα; Έχετε ασχοληθεί με τα μικρομεσαία σεντάν πριν πάτε να δείτε ένα μεσαίο; Μήπως είναι προτιμότερο; Φτηνότερο; Έχει τους χώρους που θέλετε; Και τελικά το προτιμάτε; Ή είναι το μεσαίο αυτό που έχετε στο μυαλό σας, και γιατί;
Ουτε εδω δεν υπαρχουνε διλληματα.Επειδη εγινε ενας κανιβαλισμος σε ολες τις κατηγοριες δεν σημαινει οτι εγινε για να ωφελησει η και να βοηθησει τον καταναλωτη.Περισσοτερο εγινε για το "θεαθηναι".Καμια σχεση δυστυχως δεν εχει το κλασσικο sedan-station wagon οχημα,με το μικρομεσσαιο,mpv,πολυμορφικα-πολυχρηστικα.Καταρχας αν χρειαζεσαι χωρους επειδη φορτωνεις πραγματα,επειδη εχεις παιδακια που θελουνε αρκετα πραγματα στις μετακινησεις τους,επειδη το χρησιμοποιεις το οχημα σου και λιγο για την εργασια σου,πλην των sedan-station wagon,τα υπολοιπα ειναι για εντυπωσεις,μια απτη δοκιμη ολων θα σας πεισει επι της πραξεως.Οποτε οτι και να σχεδιαστει για να ειναι αρεστο στο ματι,επι της ουσιας ανουσιο ειναι.Και επειδη εδω στην χωρα μας ειναι στρεβλα ολα,καλο ειναι να αγοραζουμε βασει των αναγκων μας την εκαστοτε χρονικη στιγμη προς μακροπροθεσμα.Δεν μπορει να εχουμε εξοχικο και να αγοραζουμε coupe οχημα,ενα πλυντηριο να θελεις να μετακινησεις τα χρηματα της μεταφορας του θα ειναι πολυ ανεβασμενα.Δεν μπορει να εχουμε καθισματακια στο πισω καθισμα και να μην χωραει δυο...Αρα δοκιμη επι της ουσιας.
Στις μέρες μας ένα μικρομεσαίο νομίζω ότι έχει να ζηλέψει ελάχιστα από ένα μεσαίο αυτοκίνητο.Τα πρώτα έχουν ικανοποιητικούς χώρους για μια οικογένεια και ανταγωνιστικές επιδόσεις που συνδυάζονται με αντίστοιχη ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορα. Παράλληλα κυκλοφορόυν πιο άνετα στην πόλη και κοστίζουν και λιγότερο. Έχουν λοιπόν έναν all-around χαρακτήρα που τα καθιστά πιο ελκυστικά για τον μέσο οικογενειάρχη. Βέβαια αν υπάρχουν πολύ αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, η το parking δεν είναι πρόβλημα μπορεί κανείς να κοιτάξει και τη μεγαλύτερη κατηγορία. Ας μην ξεχνάμε όμως και τα πολυμορφικά που είναι μια καλή εναλλακτική επιλογή.
Μονο το Volvo S40 ειναι πανεμορφο σενταν και με τις σωστες διαστάσεις 4,45 μ. περιπου. Ολα τα άλλα δεν ειναι για Ελλάδα λόγω υπερβολικών διαστάσεων και απορώ πως τα αγοράζουν ακόμα! (Passat , Mondeo , Laguna, Peugeot 407 klp. Θεωρώ ότι όσο οι νέες γενιές θα έρχονται στο προσκήνιο και θα εκλείπουν η γενια των baby boomers (τωρινων συνταξιούχων) τόσο τα σεντάν με μηκος μεγαλυτερο από 4,5 μέτρα θα μειώνονται σε αριθμό στην Ελληνική αγορά kai θα αυξάνουν τα hatchback - δικινητα SUV.
Εχω την εντύπωση πως αυτός που θέλει αμάξι σενταν της μεσαίας κατηγορίας είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος και δε θα κοιτάξει το μικρομεσαίο σεντάν. Και θεωρώ πως όποιος αγοράζει ένα τέτοιο αμάξι το κάνει γιατί θέλει αυτό το κάτι παραπάνω σε χώρους αλλά και σε διαστάσεις που δεν μπορεί να βρει σε μικρομεσαίο σενταν
ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΣΕΝΤΑΝ, ΘΕΟΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΤΑ MPV EXOYN AΥΞΗΘΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ. ΒΑΣΙΚΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ. ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΑ ΘΕΟΡΩ ΜΗ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΚΥΡΙΟΣ ΛΟΓΩ ΟΓΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ. ΠΑΝΤΟΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ BMW-MERCEDES ΠΑΙΖΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΤΑ SMART-GOLF-POLO-OPEL CORSA-MERCEDES A-B CLASS-FIAT UNO-REUNAULT CLIO-PEUGEOT 106-CITROEN C2 EXOYN TH MEΡΙΔΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΑ C CLASS-VENTO-MEGANE-OPEL OMEGA-PEUGEOT 406 KAI AΛΛΑ.
Πάντα υπήρχε η κατηγορία και μάλιστα επάξια από την Volvo 40 Mytsubisi Lanser,. Απλός δεν υπάρχει η σωστή προώθηση.
Σήμερα νομίζω τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα και ίσως δικαιούνται να θέλουν το δικό τους αυτοκίνητο. Προτείνω λοιπόν παιδικό, αντί οικογενειακό, αυτοκίνητο. Το Fiat Mio είναι crowdsourced, δηλ ο σχεδιασμός του προκύπτει από τις προβλέψεις των αναγνωστών για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, προφανώς ηλεκτρικό.