Tην κίνηση δίνει ο κινητήρας 1,4 Τ-Jet, στην πιο δυνατή του έκδοση με απόδοση 180 ίππους και 250 Nm ροπής και την «ελεύθερη» αναπνοή του εξασφαλίζει ένα φίλτρο αέρα της BMC, το οποίο τροφοδοτεί με αέρα το στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων GT1446 της Garrett. Το σύνολο συμπληρώνει η εξάτμιση της Akrapovič που προαιρετικά είναι διαθέσιμη και με απολήξεις από τιτάνιο.
Οι αναβαθμίσεις δεν σταματούν στον κινητήρα, αφού η Abarth έχει εφοδιάσει το Esseesse με μια σειρά περιφερειακών. Σε επίπεδο ανάρτησης τα εμπρός και πίσω αμορτισέρ FSD της KONI εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ σε συνδυασμό με τα ελατήρια της Eibach στο εμπρός άξονα προσφέρουν καλύτερη αίσθηση στον οδηγό. Τα φρένα της Brembo εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση πέδησης και αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρόσθιους να είναι διάτρητοι. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ σε κάθε περίπτωση το Esseesse «πατάει» σε τροχούς ελαφρού κράματος 17`` Montecarlo με ελαστικά 205/40 R17. Τέλος η «σκληροπυρηνική» Esseesse μπορεί να εφοδιαστεί και με ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που προέρχεται από το 70ο Anniversario.
Στο εσωτερικό η χρήση Alcantara και ανθρακονημάτων εξασφαλίζει την απαραίτητη «πολεμική» ατμόσφαιρα. Τα καθίσματα της Sabelt με κέλυφος από ανθρακονήματα προέρχονται επίσης από την εμπλοκή της μάρκας στους αγώνες, όπως και το σύστημα τηλεμετρίας Abarth Telemetry, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο σύστημα πολυμέσων του μοντέλου με την οθόνη αφής των 7 ιντσών.