ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου; Συγκεντρώσαμε λοιπόν από τους υπεύθυνους των τμημάτων After Sales των μαρκών, το κόστος συντήρησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα των εταιρειών που εκπροσ
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου; Συγκεντρώσαμε λοιπόν από τους υπεύθυνους των τμημάτων After Sales των μαρκών, το κόστος συντήρησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα των εταιρειών που εκπροσωπούν.

Service ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Κοστίζει τα μισά

6.646 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2023)

- 60% πιο φθηνό το κόστος service ηλεκτρικών μοντέλων
- 300 ευρώ φθηνότερα σε ανταλλακτικά τα ηλεκτρικά
- Volvo με πανάκριβα ανταλλακτικά, Ford το φθηνότερο service
- Κρατάνε περισσότερο φρένα, φθείρονται πιο γρήγορα τα ελαστικά στα ηλεκτρικά

60% πιο φθηνό το κόστος service ηλεκτρικών μοντέλων


Η κατοχή ενός αυτοκινήτου γνωρίζουμε πολύ καλά πως απαιτεί και κάποιες ενέργειες εκ μέρους μας, με σημαντικότερη όλων την σωστή συντήρηση σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή, για αξιόπιστη λειτουργία στο 100% επί μακρόν.

Πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου; Συγκεντρώσαμε λοιπόν από τους υπεύθυνους των τμημάτων After Sales των μαρκών, το κόστος συντήρησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα των εταιρειών που εκπροσωπούν.

Οι τιμές λοιπόν που πήραμε για τα 5 πρώτα χρόνια είναι από 210 έως 826 ευρώ, με το μέσο όρο όλων των ηλεκτρικών μοντέλων να είναι 460 ευρώ. Δηλαδή, ανάλογα την κατηγορία, μιλάμε για πάνω από 60% μικρότερο κόστος συντήρησης.

300 ευρώ φθηνότερα σε ανταλλακτικά τα ηλεκτρικά

Όπως γνωρίζετε πέρα από τις τιμές service, συγκεντρώνουμε και τις τιμές κάποιων βασικών ανταλλακτικών, αυτών που είναι το πιο πιθανόν να αλλαχθούν μέσα στην 5ετία και συγκεκριμένα για τα τακάκια, τιςδισκόπλακες, τη μπαταρία και το σύστημα δίσκο/πλατώ . Φυσικά καθώς τα ηλεκτρικά έχουν ένα μειωτήρα στροφών και όχι «κανονικό» κιβώτιο, απαλλάσσεστε από αυτό το κόστος που είναι και το σημαντικότερο.

Στο δια ταύτα ο μέσος όρος του κόστους γι αυτά τα ανταλλακτικά είναι 942 ευρώ. Για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσηςτα κόστη είναι 1.269 ευρώ για τα μικρά, 1.256 ευρώ για τα B-SUV (876 χωρίς δίσκο-πλατώ) και 1.400 για τα C-SUV (856 χωρίς δίσκο-πλατώ). Δηλαδή βλέπουμε πως οι τιμές είναι παραπλήσιες με τα αυτόματα μοντέλα και πάνω από 300 ευρώ φθηνότερες συγκριτικά με τα χειροκίνητα.
 

Volvo με πανάκριβα ανταλλακτικά, Ford το φθηνότερο service

Τα ηλεκτρικά όπως είδαμε έχουν φθηνότερο σέρβις από τα συμβατικά. Έχουμε δει σε κάθε βασική κατηγορία, ποιες εταιρείες σε «γδύνουν» στο service, όμως τι ισχύει για τις τιμές συντήρησης στα ηλεκτρικά; Φθηνότερο service προσφέρει η Ford, η οποία και σε αυτή την κατηγορία αποδεικνύεται η πιο οικονομική, όντας σχεδόν 60% φθηνότερη από το μέσο όρο, ενώ ακριβότερη είναι η Kia. Βέβαια από την άλλη η Kia έχει τα φθηνότερα ανταλλακτικά, που όπως βλέπουμε από τον πίνακα, αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά στην τιμή.   Στον αντίποδα τα πιο ακριβά ανταλλακτικά τα έχει και με διαφορά η Volvo. Για να καταλάβετε, ο μέσος όρος κόστους ανταλλακτικών ης κατηγορίας είναι 942 ευρώ. Ε αυτά της Volvoκοστίζουν 2.160 ευρώ, δηλαδή 300% παραπάνω από τη φθηνότερη Kia, η οποία τα χρεώνει 671 ευρώ.

Μάρκα Μοντέλο Κόστος Service 5-ετίας σε ευρώ Τιμές ανταλλακτικών
FORD Mustang Mach-E 210 1.240
Cupra Born 238 -
OPEL MOKKA-E 270 705
DS DS3 CrossbackE-Tense 286 788
PEUGEOT e-208 / e-2008 297 1.440
CITROEN E-C4 C-Cross 328 788
FIAT 500e 407 1.027
HONDA Honda e 545 706
NISSAN Leaf e+ 613 776
Volvo XC40 Recharge Pure Electric 720 2.160
HYUNDAI ioniq 5 4WD 783 729
KIA EV6 826 671
AUDI* Q4 e-tron 50 quattro - 887
Skoda* Enyaq iV 60 - 696
VOLKSWAGEN* ID.3 PRO 58 KW - 678
VOLKSWAGEN* ID.4 PRO 77 KW - 841
Mercedes EQA 900 (4 διαδοχικές συντηρήσεις) -
Μέσος Όρος Κόστους Service   460 942
Όλες οι τιμές περοιλαμβάνουν εργασία και Φ.Π.Α. και αποτελούν τις προτεινόμενες από την κεντρική αντιπροσωπεία
* Οι Audi, Skoda και VW προσφέρουν δωρεάν service για 7 χρόνια

Κρατάνε περισσότερο φρένα, φθείρονται πιο γρήγορα τα ελαστικά στα ηλεκτρικά

Τι αλλάζει στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα; Το γεγονός πως δεν έχουν κινητήρα παρά ένα μοτέρ, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές.Συνεπώς τα περισσότερα αναλώσιμα που αλλάζουν στις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, όπως μπουζί, φίλτρο αέρα και φίλτρο καυσίμουστα ηλεκτρικά δεν υπάρχουν. 

Έτσι, το συνολικό κόστος είναι αρκετά χαμηλότερο. Μάλιστα ακόμα και τα φρένα, όταν θα είστε κάτοχος ηλεκτροκίνητου, θα σας κρατήσουν πολύ περισσότερο, μπορεί να φτάσουν και μέχρι τα 300.000 χλμ. (λόγω της λειτουργίας –ενός ηλεκτροκίνητου- ανάκτησης ενέργειας, η οποία επιβραδύνει, με βούληση του οδηγού του, το αυτοκίνητο). 
 
Το αναλώσιμο που φθείρεται γρηγορότερα είναι τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα βγάζουν τη μέγιστη ροπή τους σε όλο το φάσμα περιστροφής τους χωρίς να υπάρχει κάποια κλιμάκωση, συνεπώς όταν οι τροχοί καλούνται να περάσουν τη ροπή στο δρόμο δέχονται περισσότερες πιέσεις. ¶ρα αναπτύσσονται και μεγαλύτερες δυνάμεις τριβής που φθείρουν παραπάνω το ελαστικό. Πάντως τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά, συγκρίνοντας τις τιμές με αυτές των συμβατικών, έχουν παραπλήσιο κόστος, με τις διαφορές να κυμαίνονται μέχρι 10 ευρώ.

 

 
 

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS