Θες οικονομικό μικρό για κίνηση στην πόλη ή ψάχνεις ένα crossoverάκι για ταξιδάκια στην εξοχή; Και αν ζητάς ένα καθημερινό «πιστάδικο»; Όλες τις παραπάνω ανάγκες υπάρχει ένα μοντέλο που καταφέρνει -αναλόγως έκδοσης - να εκπληρώσει. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά τις εκδόσεις του Fiesta, που έρχεται εντός του μήνα ανανεωμένο.
Από τα κλασικά μοντέλα στην ιστορία της Ford, το Fiesta συνεχίζει την πορεία του στην ελληνική αγορά στην έβδομη, πλέον, γενιά. Η ανανέωσή του «πάντρεψε» την απαραίτητη φρεσκάδα σε εμφάνιση και τεχνολογίες με το ραφινάρισμα του ισχυρού τρικύλινδρου 1,5 Ecoboost του «πολεμικού» Ford Fiesta ST.
Η συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας του, το οποίο διατηρεί αναλλοίωτο το εξής μοναδικό του χαρακτηριστικό. Δηλαδή κάθε έκδοση «κουβαλά» και διαφορετικό οδηγικό προσανατολισμό, καθώς η βασική Titanium ενδείκνυται για καθημερινή χρήση, η ST-Line με την πιο σφιχτή ανάρτηση ενισχύει τον fun to drive προσανατολισμό, ενώ το πακέτο Active ξεχωρίζει για το πιο σκληροτράχηλο design που προσδίδει μια περιπετειώδη εμφάνιση. Συν τοις άλλοις, το Ford Fiesta διατίθεται τόσο σε 3θυρο όσο και 5θυρο αμάξωμα, κάτι που τείνει αν εκλείψει στην κατηγορία.
Κοινό πλεονέκτημα όλων, βέβαια, η ευχάριστη οδική συμπεριφορά και η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση που συνοδεύει όλα τα αυτοκίνητα της Ford, εγγύηση που είναι και η μεγαλύτερη εγγύηση στην ελληνική αγορά. Μην ξεχάσουμε και την καθημερινή διέλευση από τον δακτύλιο, πλην του Fiesta ST, κάτι αρκετά σημαντικό για όσους εργάζονται κοντά στο κέντρο της Αθήνας.
Αρκετά όμως με τους προλόγους και τις εισαγωγές. Ώρα για... κυρίως πιάτο και την ανάλυση του ανανεωμένου Ford Fiesta. Τι καινούριο έχει;
Το ανανεωμένο μικρό προσφέρεται στην ελληνική αγορά με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα της φίρμας.
Το ανανεωμένο Ford Fiesta προσφέρεται στην ελληνική αγορά με τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost κινητήρα σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα της φίρμας, που προσφέρει μειωμένες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση. Τα δύο αυτά μοτέρ συνεργάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων τεχνολογίας EcoBoost Hybrid Powershift υπάρχει αποκλειστικά στην επιλογή των 125 ίππων.
Όπως υποστηρίζει η Ford, οι mild hybrid εκδόσεις είναι σε θέση να εξασφαλίσουν αυξημένη οικονομία καυσίμου έως και 10% σε αστικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με εκείνες που κινούνται από έναν μη υβριδικό κινητήρα. Στην πράξη και από τις μετρήσεις του Test Center του AutoΤρίτη η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., νούμερο αρκετά καλό για τα δεδομένα της κλάσης.
Οι εκδόσεις Active και Active X κοστίζουν 20.045¤ και 21.245¤ αντίστοιχα, με τις δεύτερες να έχουν ως έξτρα (μεταξύ άλλων) την κάμερα οπισθοπορείας και το Σύστημα εισόδου & εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί με κουμπί Ford Power.
Αναφέρθηκε νωρίτερα πως το μικρό της Ford κυκλοφορεί σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Για να είμαστε ακριβείς, έξι είναι συνολικά οι διαθέσιμες επιλογές, στην ουσία όμως τρία είναι τα βασικά εξοπλιστικά πακέτα. Titanium, ST-Line και Active καλύπτουν η καθεμιά διαφορετικό προφίλ οδηγικών αναγκών, ενώ συνοδεύονται από έξτρα εκδόσεις «Χ» με αντίστοιχες επιπλέον παροχές άνεσης.
Στην βάση της γκάμας το Ford Fiesta των 125 ίππων με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης στο εξοπλιστικό πακέτο Titanium κοστίζει 18.496 ευρώ. Παρά το ότι μιλάμε για εισαγωγική επιλογή, είναι πληρέστατο σε εξοπλισμό τεχνολογίας, άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων οθόνη 8 ιντσών με σύστημα infotainment SYNC3 με 2 θύρες USB, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου, LED αυτόματους προβολείς, πίσω δισκόφρενα, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες κ.ά.. Ο ίδιος κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει στην ίδια έκδοση εξοπλισμού 19.332 ευρώ.
Από 19.099 ευρώ είναι το κόστος αγοράς στο εξοπλιστικό πακέτο ST-Line, ενώ 20.320 ευρώ είναι η τιμή με τον ισχυρότερο κινητήρα των 155 ίππων. Όσον αφορά τις εκδόσεις Active και Active X κοστίζουν 20.045 ευρώ και 21.245 ευρώ αντίστοιχα. Ααα, μιας και αναφερθήκαμε στις εκδόσεις «X», να πούμε ότι μεταξύ των διαφορών τους συγκριτικά με τον απλό εξοπλισμό είναι η κάμερα οπισθοπορείας, τα φιμέ κρύσταλλα, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής και το Σύστημα εισόδου & εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί με κουμπί Ford Power. Εμείς θα τις επιλέγαμε.
Η σπορτίφ έκδοση Ford Fiesta ST-Line έχει πλαϊνούς αεραγωγούς βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ μία μεγαλύτερη κάτω μάσκα κυψελοειδούς σχήματος ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Όπως και στο μικρομεσαίο Focus, έτσι και στην περίπτωση του Ford Fiesta κάθε εξοπλιστική έκδοση κρύβει την δική της σχεδιαστική προσωπικότητα. Εννοείται πως υπάρχουν κοινές αισθητικές επεμβάσεις όπως τα στάνταρ LED φώτα ημέρας και τα μαύρα πλαίσια πίσω για μία πιο σοφιστικέ εμφάνιση. Από εκεί και πέρα, προαιρετικά διατίθενται η τεχνολογία Matrix LED που περιλαμβάνει αντιθαμβωτική λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Glare-Free High Beam) και τα πίσω φώτα LED που συμπληρώνονται με ένα Premium Black εξωτερικό φινίρισμα.
Η έκδοση Active, δίνει crossover στοιχεία στο μικρό της Ford που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αλλά και ράγες οροφής με μαύρο ή ασημί φινίρισμα ως προαιρετική επιλογή.
Στις επιμέρους διαφορές, τώρα, η έκδοση Τitanium λανσάρεται με ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση, όπου κυρίαρχα στοιχεία είναι η φαρδιά άνω μάσκα με οριζόντιες γραμμές και πλαίσιο από πολύ γυαλιστερό χρώμιο με έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς, καθώς επίσης και οι χρωμιωμένες οριζόντιες μπάρες στην πάνω μάσκα. Η έκδοση ST-Line προσφέρει πιο σπορ χαρακτήρα, έχει πλαϊνούς αεραγωγούς βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ μία μεγαλύτερη κάτω μάσκα κυψελοειδούς σχήματος ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η έκδοση Active, τέλος, δίνει crossover στοιχεία στο μικρό της Ford που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μία φαρδιά άνω μάσκα με έντονες κάθετες γραμμές με gloss black φινίρισμα, ψηλότερους και πιο έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς που παραπέμπουν στην crossover φιλοσοφία της συγκεκριμένης έκδοσης, αλλά και ράγες οροφής με μαύρο ή ασημί φινίρισμα ως προαιρετική επιλογή.
Ποιοτική αναβάθμιση υπάρχει στο εσωτερικό του μοντέλου, όπου δεσπόζουν ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η 8άρα οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.
Ποιοτική αναβάθμιση συναντά κανείς και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Ford Fiesta. Πρώτα και κύρια, βλέπουμε τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που υπάρχει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Το συγκεκριμένο cockpit παρουσιάζει στον οδηγό πληροφορίες σε υψηλή ευκρίνεια, χρησιμοποιώντας έξυπνα και εύκολα αναγνωρίσιμα εικονίδια. Συν τοις άλλοις, είναι απλός στην διαχείρισή του έχοντας διαφορετικά προφίλ, ενώ παράλληλα μπορούν να ιεραρχηθούν οι πληροφορίες που εμφανίζονται (π.χ. ειδοποιήσεις πλοήγησης).
Εκτός του ψηφιακού cockpit, στην καμπίνα ψηλά στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια «αιωρούμενη» οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment SYNC3 που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Αndroid Auto. Τον έντονο hi-tech χαρακτήρα του ανανεωμένου Fiesta επιβεβαιώνουν προηγμένες τεχνολογίες όπως το Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Speed Sign Recognition, που διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
Καθυστερήσαμε λίγο να αναφερθούμε σε αυτή, αλλά το «καλό πράγμα αργεί να γίνει». Στην προκειμένη μιλάμε για κάτι αρκετά hot, το πολεμικό μικρό Ford Fiesta ST, το πιστάδικο για όσους θέλουν γκάζια στην καθημερινότητά τους. Το δημιούργημα του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας, Ford Performance, έρχεται πιο βελτιωμένο από ποτέ, διότι οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να αυξήσουν την ροπή του στα 320 Nm (30+ σε σχέση με πριν) μεταξύ 1.600 και 4.000 σ.α.λ.. «Πηγή του κακού» παραμένει ο υπερτροφοδοτούμενος 1,5 λίτρων EcoBoost κινητήρας των 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., ο οποίος και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Το Fiesta ST εξοπλίζεται επίσης με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Quaife, το οποίο εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές.
O turbo 1.500άρης κινητήρας του Ford Fiesta SΤ αποδίδει 100 ίππους και 320 Nm ροπής (+30 Nm σε σχέση με πριν) έχοντας επίσης μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Quaife, το οποίο εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές.
Σχεδιαστικά, τώρα, το ανανεωμένο Fiesta ST ξεχωρίζει χάρη στην πιο επιθετική εμπρόσθια όψη με άνω και κάτω μάσκες κυψελοειδούς σχεδίασης, δίπλα σε μεγάλους κάτω πλαϊνούς αεραγωγούς. Οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών ή οι προαιρετικές των 18 ιντσών έχουν σκούρο μαύρο φινίρισμα Magnetite, ενώ η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει τώρα το νέο, τολμηρό χρωματισμό ST Mean Green. Στο εσωτερικό, το Fiesta ST περιλαμβάνει νέα καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη στήριξη στους οδηγούς κατά τη σπορ οδήγηση και διακοσμούνται με ξεχωριστές πινελιές. Επίσης, ένα σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και κόκκινες λεπτομέρειες τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της καμπίνας.
Απόλαυση στο μάξιμουμ προσφέρει κάθε έκδοση του ανανεωμένου Ford Fiesta, από την «απλή» Titanium μέχρι την εκρηκτική ST. Εξάλλου, η Ford φημίζεται για τον fun to drive προσανατολισμό των μοντέλων της τα οποία ισορροπούν με μαεστρία ανάμεσα στον δυναμισμό και την άνεση. Σίγουρα, η ST-Line έκδοση με την πιο σφιχτή ανάρτηση και ειδικά το hot hatch Ford Fiesta ST είναι πιο παιχνιδιάρικα και εμπνέουν περισσότερο να βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού και να χαθείς σε «φιδίσιες» διαδρομές, αλλά και οι υπόλοιπες εξοπλιστικές επιλογές ικανοποιούν με τις προδιαγραφές τους.
Μην ξεχάσουμε και τα μέγιστα επίπεδα ασφάλειας που εγγυάται το μικρό της Ford. Στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου (ΕLK TEST) το Ford Fiesta έχει πετύχει την κορυφαία επίδοση με 77 χλμ./ώρα, ενώ στην κατηγορία των GTi το Fiesta ST πήγε για ρεκόρ ολοκληρώνοντας την διαδικασία με ταχύτητα εισόδου 80 χλμ./ώρα.
Το ανανεωμένο Ford Fiesta επιστρέφει στην κατηγορία των μικρών για να διεκδικήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην αγοραστική πίτα. Έχοντας πιο δυναμική εμφάνιση, ψηφιοποιημένο εσωτερικό αλλά και βελτιώσεις στην οδηγική του εικόνα, δυναμώνει το ήδη ισχυρό οδηγικό του προφίλ και βάζει στο παιχνίδι ως έξτρα τον super πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Η τελική επιλογή ανήκει φυσικά στον αγοραστή, αλλά με την ευρεία γκάμα εκδόσεων υπάρχει πληθώρα επιλογών. Όσο τέλος για τις τιμές, σε συνδυασμό με το καλό εξοπλιστικό επίπεδο, κρίνονται άκρως ανταγωνιστικές παρότι η τιμή εκκίνησης σε πρώτη ματιά φαίνεται υψηλή.