27.495 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/4/2017
Σε τι κατάσταση είναι το αυτοκίνητό σας; Όχι μηχανικά, αυτό μόνο εσείς το ξέρετε. Το αμάξωμα, πόσα χτυπήματα έχει; Μήπως παραμαζεύτηκαν πολλά; Και γιατί δεν τα φτιάχνετε; Είναι το θέμα οικονομικό και τα λεφτά πολλά, ή μήπως απλά δεν αξίζει γιατί θα ξαναγίνουν;
Γιατί είναι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα όλο χτυπήματα; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί της γερμανικής ΕΛΠΑ που έκαναν έρευνα για να μετρήσουν τι φταίει που τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές περιοχές είναι σε διαφορετική εξωτερική κατάσταση.
Μπορεί να μην ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν απλά ότι όπου η πυκνότητα αυτοκινήτων είναι τέτοια που τα φέρνει σε απόσταση ενός μέτρου ή λιγότερο μεταξύ τους πάνω από 6 φορές την ημέρα, η κατάσταση του εξωτερικού χειροτερεύει πολύ.
Αν μιλήσουμε για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, το ένα μέτρο και οι έξι φορές είναι αστεία νούμερα. Στο μποτιλιάρισμα το ένα μέτρο είναι δύο ώρες δρόμος, και τις έξι φορές τις φτάνεις μόνο από το ένα φανάρι στο άλλο. Το δε παρκάρισμα γίνεται σε ακόμη πιο πυκνές συνθήκες, και δεδομένου ότι οι θέσεις δεν είναι οριοθετημένες, όχι ένα μέτρο δεν περισσεύει, αλλά πολλές φορές ούτε εκατοστό.
Η αιτία λοιπόν δεν είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν επισκευάζονται ποτέ. Από την πρώτη γρατζουνιά μετά την αγορά, μέχρι και την τελευταία πριν πάνε για πέταμα 20 χρόνια μετά, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πατήσει σε φανοποιείο.
Λογικό, από τη μία γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Ένα κομμάτι να θες να «ισιώσεις» και να βάψεις και είσαι πάνω από 150 ευρώ. Aσε και μία τουλάχιστον μέρα που θα είσαι χωρίς αυτοκίνητο.
Όμως συχνά δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν γίνονται επισκευές, αλλά κάτι ακόμη πιο λυπηρό: δεν αξίζει. Αλλες φορές δεν αξίζει γιατί τα 150 ευρώ είναι συγκρίσιμα με την αξία του αυτοκινήτου, άλλες φορές γιατί απλά και να γίνει επισκευή, σε λίγες μόνο μέρες θα υπάρξει νέα ζημιά.
Αυτό δυστυχώς απαξιώνει το αυτοκίνητο όχι μόνο στην τιμή ως μεταχειρισμένο, αλλά και στα μάτια του ιδιοκτήτη του όσο το κυκλοφορεί. Και έχοντας την εικόνα ότι οδηγεί «σαράβαλο» του συμπεριφέρεται σα σαράβαλο, και έτσι δεν διστάζει να ρισκάρει να χωθεί, να πλησιάσει και να ακουμπήσει και άλλα αυτοκίνητα, δημιουργώντας νέα σαράβαλα στην πορεία.
Ισχύει για εσάς κάτι τέτοιο; Πόσες ζημιές έχει γύρω γύρω το αυτοκίνητό σας; Και γιατί δεν το φτιάχνετε; Δεν αξίζει ή δεν «βγαίνει» το κόστος; Και τελικά με τόσες ζημιές, τι εικόνα έχετε για το ίδιο σας το αυτοκίνητο;
Δυστυχώς τα γεγονότα είναι περίπου όπως τα περιγράφετε. Η επισκευή σε φανοποιείο έχει νόημα μόνο στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι ακόμα καινούριο μέχρι 5ετία ή όταν υπάρχει κίνδυνος διάβρωσης (σκουριά). Αλλιώς δεν αξίζει τον κόπο καθώς το μόνο σίγουρο είναι ότι τα όποια χτυπήματα θα ξαναγίνουν αργά ή γρήγορα με μαθηματική ακρίβεια. Σε αυτοκίνητα άνω της δεκαετίας (που πλέον ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς) είναι απλά εκτός συζήτησης καθώς το κόστος επισκευής είναι αναντίστοιχο της συνολικής αξίας αυτού. Εδώ (λόγω οικονομικής κρίσης) πολλοί δεν κάνουν σερβις λόγω κόστους, την εμφάνιση θα κοιτάξουν;
Διαθέτω ένα μερσεντές glc το οποίο αγόρασα μετά μεγάλης σκέψης και αφότου το βρηκα μια μέρα ελάχιστα χτυπημένο από κάποιον που ξεπάρκαρε και μου κόστισε έτσι απλά 1100 ευρώ ... έκτοτε το αμαξι το χρησιμοποιώ μόνο για ταξίδια και το παρκάρω μόνο σε θέση πάρκινγκ αν το κυκλοφορήσω στην Αθήνα.αποφάσισα και αγόρασα ένα χτυπημένο ήδη Toyota starlet με 1100 ευρώ το οποίο το έχω μόνιμα παρκαρισμένο πάνω στο πεζοδρόμιο δίπλα ακο το σπίτι και το οποίο δυστυχώς μου έλυσε τα χέρια. Τολμώ να πω πως δε με νοιάζει πλέον να "άκουμπησω" τα αλλά αμάξια όταν παρκάρω ενώ εννοείται πως δεν μου καίγεται καρφί αν κάποιος μου κάνει καμία γρατσουνια. Θεωρώ ότι είναι μια χαρά επιλογή επειδή έξω πλέον υπάρχουν κυρίως σαραβαλάκια να έχεις και εσυ ένα τέτοιο ειδικά για την πόλη το οποίο το παίρνεις για να το πετάξεις κάποια στιγμή και κρατάς το καλό σου αυτοκίνητο αν διαθέτεις τέτοιο για ταξίδια η πιο ασφαλή παρκαρίσματα.
Δυστυχώς τα γεγονότα είναι περίπου όπως τα περιγράφετε. Η επισκευή σε φανοποιείο έχει νόημα μόνο στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι ακόμα καινούριο μέχρι 5ετία ή όταν υπάρχει κίνδυνος διάβρωσης (σκουριά). Αλλιώς δεν αξίζει τον κόπο καθώς το μόνο σίγουρο είναι ότι τα όποια χτυπήματα θα ξαναγίνουν αργά ή γρήγορα με μαθηματική ακρίβεια. Σε αυτοκίνητα άνω της δεκαετίας (που πλέον ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς) είναι απλά εκτός συζήτησης καθώς το κόστος επισκευής είναι αναντίστοιχο της συνολικής αξίας αυτού. Εδώ (λόγω οικονομικής κρίσης) πολλοί δεν κάνουν σερβις λόγω κόστους, την εμφάνιση θα κοιτάξουν;
Διαθέτω ένα μερσεντές glc το οποίο αγόρασα μετά μεγάλης σκέψης και αφότου το βρηκα μια μέρα ελάχιστα χτυπημένο από κάποιον που ξεπάρκαρε και μου κόστισε έτσι απλά 1100 ευρώ ... έκτοτε το αμαξι το χρησιμοποιώ μόνο για ταξίδια και το παρκάρω μόνο σε θέση πάρκινγκ αν το κυκλοφορήσω στην Αθήνα.αποφάσισα και αγόρασα ένα χτυπημένο ήδη Toyota starlet με 1100 ευρώ το οποίο το έχω μόνιμα παρκαρισμένο πάνω στο πεζοδρόμιο δίπλα ακο το σπίτι και το οποίο δυστυχώς μου έλυσε τα χέρια. Τολμώ να πω πως δε με νοιάζει πλέον να "άκουμπησω" τα αλλά αμάξια όταν παρκάρω ενώ εννοείται πως δεν μου καίγεται καρφί αν κάποιος μου κάνει καμία γρατσουνια. Θεωρώ ότι είναι μια χαρά επιλογή επειδή έξω πλέον υπάρχουν κυρίως σαραβαλάκια να έχεις και εσυ ένα τέτοιο ειδικά για την πόλη το οποίο το παίρνεις για να το πετάξεις κάποια στιγμή και κρατάς το καλό σου αυτοκίνητο αν διαθέτεις τέτοιο για ταξίδια η πιο ασφαλή παρκαρίσματα.