Είναι σίγουρο ότι ποτέ κανείς πωλητής αυτοκινήτων δεν είπε σε κανέναν υποψήφιο αγοραστή ντίζελ, πως το πετρέλαιο κίνησης παραείναι φθηνό στην Ελλάδα, και κάποτε δεν θα τη γλιτώσει, θα τσιμπήσει. Μήπως όμως θα έπρεπε να το περιμένουμε;
Το πετρέλαιο κίνησης στην Ελλάδα είναι φθηνό. Όχι σε απόλυτα μεγέθη, αφού τα ελληνικά καύσιμα είναι πάντοτε τσιμπημένα σε σχέση με την Ευρώπη, τόσο σε άμεση σύγκριση, όσο και (κυρίως) σε σχέση με τα ημερομίσθια. Είναι όμως φθηνό σε σχέση με τη βενζίνη, που στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης είναι ακριβότερη από το ντίζελ.
Φυσικά το φθηνό ντίζελ, σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση των πετρελαιοκινητήρων έκανε την αγορά από το 2011 που επιτράπηκε η πετρελαιοκίνηση στις μεγάλες πόλεις, να εκτοξευθεί. Τα πετρελαιοκίνητα έφτασαν και έμειναν για πολύ καιρό στο 60% της αγοράς καινούργιων στην Ελλάδα. Χώρια όλα τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που (δυστυχώς) ήρθαν με μοτέρ ντίζελ να κλείσουν την τρύπα των «φθηνών» ντίζελ που είχε αφήσει η απουσία τους πριν το 2011.
Το κίνητρο απλό: Αν θες φθηνό και λίγο καύσιμο, όλα τα άλλα περισσεύουν. Ειδικά σε μια Ελλάδα μέσα στην κρίση που το εικοσάρικο στο βενζινάδικο ήταν πολυτέλεια. Όμως, δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα το σκέφτηκες πως δεν μπορεί να μείνει για πάντα έτσι. Δεν μπορεί το ντίζελ να μείνει για πάντα φθηνό.
Και αν το δέλεαρ για τις κυβερνήσεις μέχρι τώρα ήταν μεγάλο, να τσιμπήσουν την τιμή λίγο και να εισπράξουν τον φόρο, δεν το έκαναν γιατί κάνει «μπαμ» ότι είναι φοροεισπρακτικό μέτρο. Όταν όμως μπροστά σε μία αύξηση μπαίνει «το μέλλον της αυτοκίνησης» και οι υποδομές και τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά, τότε το πράγμα ακούγεται ως «όραμα».
Αλήθεια είναι πως όταν άλλες χώρες έχουν ήδη δηλώσει πλήρη απαγόρευση μη-ηλεκτρικών μοντέλων τόσο νωρίς όσο το 2030 (σε εννιά χρόνια), το να μην κάνεις τίποτε για να αλλάξεις λίγο την ισορροπία προς τα ηλεκτρικά θα ήταν τελείως λάθος. Και να ανακόψεις κι άλλο τα ντίζελ είναι επίσης «εντάξει» ως ιδέα. Το να βάλεις όμως τους ήδη ιδιοκτήτες να πληρώσουν το «καπέλο» είναι μάλλον άκομψο.
Ακόμη κι έτσι όμως, εσύ πέφτεις από τα σύννεφα στην ιδέα ότι το ντίζελ (τελικά) θα τσιμπήσει σε τιμή; Δεν το περίμενες κάποια στιγμή να συμβεί; Όσο και να διαφωνείς, μήπως ήταν αναμενόμενο; Τι λες;
Η επιβάρυνση ενός ιδιοκτήτη πετρέλαιοκινητου οχήματος σε ετήσια βάση με μέση κατανάλωση 6 λίτρα στα 100 χλμ για 15000χλμ είναι :900 λίτρα * 0.04=36 € Αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα; Για ρωτήστε τι επίπτωση έχει στους οδηγούς ταξί όμως και στους χερσαιους μεταφορείς και κατά συνέπεια τι αυξήσεις θα επέλθουν στο καλάθι της νοικοκυράς;
Αργά η γρήγορα θα γινόταν.... Ξέρει καλά το ελληνικό "κράτος" από ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ....!!! Όπως κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στα ηλεκτροκίνητα αργά η γρήγορα..!!! Και πάλι όμως λόγω κατανάλωσης αξίζει το πετρέλαιο... Μόνο με πιστόλι στον κρόταφο ίσως σκεφτώ να το αλλάξω για κάποιο άλλο καύσιμο...!!!
Αλλο ενα μετρο που το Ελληνικο κρατος στην ουσια πυροβολει τα ποδια του !! Καθε αυξηση σημαινει χαμηλοτερο τζιρο λιγοτερα εσοδα οποτε καταληγουμε στο συμπερασμα η αυτοι που περνουν τις αποφασεις ειναι ηλιθιοι η τους τα στελνουν με email τα μετρα που θα επιβαλουν απο την οι Γφιλοι μας Γερμανοι !!
Η επιβάρυνση ενός ιδιοκτήτη πετρέλαιοκινητου οχήματος σε ετήσια βάση με μέση κατανάλωση 6 λίτρα στα 100 χλμ για 15000χλμ είναι :900 λίτρα * 0.04=36 € Αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα; Για ρωτήστε τι επίπτωση έχει στους οδηγούς ταξί όμως και στους χερσαιους μεταφορείς και κατά συνέπεια τι αυξήσεις θα επέλθουν στο καλάθι της νοικοκυράς;
Αργά η γρήγορα θα γινόταν.... Ξέρει καλά το ελληνικό "κράτος" από ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ....!!! Όπως κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στα ηλεκτροκίνητα αργά η γρήγορα..!!! Και πάλι όμως λόγω κατανάλωσης αξίζει το πετρέλαιο... Μόνο με πιστόλι στον κρόταφο ίσως σκεφτώ να το αλλάξω για κάποιο άλλο καύσιμο...!!!
Αλλο ενα μετρο που το Ελληνικο κρατος στην ουσια πυροβολει τα ποδια του !! Καθε αυξηση σημαινει χαμηλοτερο τζιρο λιγοτερα εσοδα οποτε καταληγουμε στο συμπερασμα η αυτοι που περνουν τις αποφασεις ειναι ηλιθιοι η τους τα στελνουν με email τα μετρα που θα επιβαλουν απο την οι Γφιλοι μας Γερμανοι !!