Τα υβριδικά ξεχωρίζουν και αξίζουν. Ας δούμε γιατί.
Αξίζουν τα υβριδικά;
55.362 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2015)
Εσείς όταν ακούτε υβριδικό σκέφτεστε κάτι τελείως διαφορετικό από τα άλλα αυτοκίνητα; Καλά κάνετε, γιατί τα υβριδικά ξεχωρίζουν και αξίζουν.
Η ανάγκη για χαμηλούς ρύπους και μειωμένη κατανάλωση έχει γίνει επιτακτική. Έτσι, πολλοί κατασκευαστές στράφηκαν στη λύση των υβριδικών τα οποία φαίνεται πως έχουν μέλλον μπροστά τους Ας δούμε όμως γιατί ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα, συμβατικά μοντέλα.
5. Στα υβριδικά τα συστήματα μείωσης της κατανάλωσης υπήρχαν πριν περάσουν στα άλλα αυτοκίνητα. Μιλάμε από απλές λύσεις όπως η σχεδίαση τμημάτων του αυτοκινήτου για μείωση της αντίστασης από τον αέρα, μέχρι το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι, ή τα συστήματα που φορτίζουν την μπαταρία όταν το αυτοκίνητο κυλάει χωρίς γκάζι ή φρενάρει. Όλη η τεχνολογία που βλέπουμε τώρα να έρχεται να «κόψει» κατανάλωση στα συμβατικά, υπάρχει στα υβριδικά εδώ και χρόνια και σήμερα βρίσκεται ρυθμισμένη στο «φουλ» ώστε να πετύχει την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση.
4. Μερικά υβριδικά μπορούν να κινούνται χωρίς καθόλου καύσιμα. Σαφώς τα χιλιόμετρα που μπορούν να κάνουν έτσι είναι λίγα, όμως είναι τα πιο σημαντικά. Στο σταμάτα ξεκίνα της πόλης που το αμάξι καίει (και ταλαιπωρείται), τα υβριδικά το πάνε με τον ηλεκτροκινητήρα μόνο μειώνοντας δραστικά την κατανάλωση. Όταν ανοίξει ο δρόμος ο βενζινοκινητήρας παίρνει μπρος και φορτίζει η μπαταρία ξανά. Σε πλήρη αντίθεση με κάθε άλλη τεχνολογία καυσίμου, τα υβριδικά κόβουν την κατανάλωση εκεί που κανείς άλλος δεν μπορεί. Στην πόλη.
3. Τα υβριδικά έχουν το μεγαλύτερο όφελος στην κατανάλωση όταν προσαρμόσεις την οδήγησή σου στα μέτρα τους. Αυτό σημαίνει πως μαθαίνεις ακριβώς πότε πας ηλεκτρικά, πότε με βενζίνη, πότε και με τα δύο, πότε φορτίζεις με το γκάζι και πότε με το φρένο, και πότε εκμεταλλεύεσαι την μπαταρία για να έχεις ισχύ και πότε οικονομία. Από τη στιγμή που το πετύχεις αυτό, η κατανάλωση γίνεται ιδιαίτερα χαμηλή, χαμηλότερη ακόμη και από αυτή που ανακοινώνεται από τον κατασκευαστή.
2. Τα υβριδικά έχουν τις χαμηλότερες δυνατές απώλειες από τριβές. Αυτό μπορεί να ακούγεται… τετριμμένο όμως η διαφορά που κάνει είναι τεράστια. Η τριβή με τον αέρα μειώνεται με αεροδυναμικά βοηθήματα (ή ολόκληρη τη σχεδίαση, όπως στο Prius), η τριβή της μετάδοσης μειώνεται με λιγότερα κινούμενα μέρη και χρήση υλικών στα σημεία επαφής, ενώ η τριβές στον κινητήρα μειώνονται με τη χρήση ενός τελείως διαφορετικού βενζινοκινητήρα.
1. Τα υβριδικά δεν είναι απλά ένας βενζινοκινητήρας με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Ίσα ίσα, ο βενζινοκινητήρας αυτός δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε άλλο υπάρχει σε συμβατικό αυτοκίνητο. H Toyota έχει δύο μοτέρ βενζίνης για τα υβριδικά της που πέραν του καυσίμου δεν μοιάζουν σε τίποτα με τα υπόλοιπα. Ο τρόπος λειτουργίας τους είναι τέτοιος ώστε να μειώνει όλο το φορτίο που προκαλεί υψηλή κατανάλωση. Δηλαδή στις χαμηλές στροφές το μοτέρ είναι «ψόφιο» περνώντας το «βάρος» στον ηλεκτροκινητήρα. Το ίδιο και στις ψηλές. Εκεί δηλαδή που θα «έκαιγε» για να τραβήξει, το αποφεύγει τελείως. Είναι τέτοιο, ώστε το σύνολο να καίει το λιγότερο δυνατό.
Πόσο λιγότερο; Λιγότερο από οτιδήποτε κινείται αποκλειστικά με καύσιμο, όποιο καύσιμο κι αν είναι αυτό. Το υβριδικό Yaris, για παράδειγμα, με 3,5 λτ./100χλμ, είναι σχεδόν 10% πιο οικονομικό από το ντίζελ, 55% πιο οικονομικό από τη βενζίνη, και 33% πιο οικονομικό από ένα Panda CNG, παρότι το Yaris είναι και μία κατηγορία μεγαλύτερο και 20 άλογα πιο ισχυρό.
Τα υβριδικά είναι και το μέλλον. Όλες οι εταιρείες πρέπει μέχρι το 2021 να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων τους στα 95 γρ./χλμ. Πρόσφατα ο πρόεδρος του VW Group εξήγησε ότι αυτό απαιτεί τεράστιες επενδύσεις. 100 εκατομμύρια ευρώ για κάθε γραμμάριο πιο κάτω, κάτι που δείχνει πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί ο στόχος του να έχει κάθε εταιρεία μέσο όρο 95 γρ./χλμ εκπομπές για όλα τα αυτοκίνητά της.
Εσείς τι λέτε; Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον; Θα περιμένατε από αυτά κάτι παραπάνω ή είστε ικανοποιημένοι από την εξέλιξή του;
ΕΓΩ ΕΧΩ ΤΟ LEXUS RX 400h ΑΠΟ ΤΟ 2008 (ΤΩΡΑ 93.000 ΧΛΜ) ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΕΡΒΙΣ ΚΑΘΕ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ. ΑΨΟΓΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΩς ΤΟ ΠΑΣ. ΤΟ ΕΧΩ ΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ 8/100.000 ΤΟ ΕΧΩ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΜΕ 14 L/100 Km. ΑΝ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙΣ ΤΟΥ ΣΚΟΤΩΜΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ ΤΟΥ (3.300 CC) ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟΥ 11 L/100Km. ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΘΟΡΥΒΟΥΣ, ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΓΚΑΖΙ ΠΕΡΙΣΣΙΟ ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ: 1.ΟΧΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΟΠΩΣ ΝΤΙΖΕΛ ΜΗΧΑΝΕΣ. 2.ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΣΕΡΒΙΣ ΑΠΟ ΝΤΙΖΕΛ ΜΗΧΑΝΕΣ 3.ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΙΔΙΑ ή ΛΙΓΩΤΕΡΗ ΑΠΟ νΤΙΖΕΛ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΤΥΠΗΘΕΙ ΟΠΩΣ Η ΒΕΝΖΙΝΗ. 4.ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ.
Οι μπαταρίες θέλουν αλλαγή; Κάθε πότε ; Και πόσο κοστίζουν;
ΛΟΓΙΚΑ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ. ΤΑ LEXUS ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥΟΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΤΟ LEXUS RX 400 ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ 100.000 ΕΥΡΩ, ΟΠΟΤΕ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΚΥΛΙΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ. ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΝΑΛΟΓΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ ΤΑ SERVICE ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΑ. ΘΕΩΡΩ ΤΟ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟ ΤΟΥΟΤΑ LAND CRUISER ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ.
Όσο οι GERMAN δεν βγάζουν υβριδικά στην γκάμα τους, όσο οι JAPAN, είναι μάπα.Μόλις βγάλουν οι GERMAN τότε τα περιοδικά και sites auto θα αρχίσουν να ξερνάν και να γλύφουν για καμιά διαφήμιση, οπότε τότε θα είναι super ουαου αρκεί να έχει ένα από τα γνωστά σηματάκια στο καπώ....
Ειμαι έτοιμος να προβώ στην αγορα ενος RX400 και θα ήθελα να σας απασχολήσω σχετικα με το επίπεδο ακτινοβολίας που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο το οποιο διαθέτει συστημα ηλεκτροκινητηρων. Υπάρχει κάποια σχετική ενημέρωση από την εταιρία?Διότι ειναι και ο λόγος ο οποιος δεν προχωρησα στη συγκεκριμένη αγορά.Ελπίζω να εχω συντομα απάντηση...
Πριν 3 χρόνια είχα κάνει ένα test drive με το Lexus CT200h. Ωραίο αυτοκίνητο και με πολλά γκάτζετ. Μέσα στα στενά εξαιρετικό και αθόρυβο αλλά το μεγάλο ξενέρωμα ήταν όταν το έβγαλα στη λεωφόρο και άρχισα να το πατάω. Καλά δεν περίμενα οδηγική απόλαυση αλλά δεν περίμενα να με εκνευρίσει σε τέτοιο βαθμό! ΟΚ συμφωνώ ότι είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Ο αντιπρόσωπος μού είπε ότι η υβριδική τεχνολογία είναι το μεταβατικό στάδιο μέχρι τα αυτοκίνητα να γίνουν πλήρως ηλεκτρικά. Πιστεύω κι εγώ ότι στο μέλλον θα τα εξελίξουν ακόμα καλύτερα ώστε να είναι και απολαυστικά στην οδήγηση.
Υπάρχει ομως ένα πολύ σοβαρό θέμα σε σχέση με τα υβριδικά αυτοκίνητα. Ναι γλυτωνουμε χρήματα απο την κατανάλωση ειδικά μεσα στην πόλη όπου καταπινουν τη βενζίνη με το μπουρί αλλά έχετε καθόλου ιδεα μια συστοιχία μπαταριων ενός υβριδικού πόσα χρόνια ζει και πόσο θα κοστίσει όταν έρθει η ώρα της αλλαγης; Γιατί αν στα 10 Χρόνια θα χρειάζομαι κανα 8000αρο για καινούρια συστοιχία... Καληνυχτα!! Μενω στη βενζινουλα
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ. Η ΤΟΥΟΤΑ ΔΙΝΕΙ ΩΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΟΥ ΧΑΛΑΣΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ, ΚΑΘΟΤΙ ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ.
Τα υβριδικά έχουν τα παρακάτω σημαντικά πλεονεκτήματα, σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. 1. Μπορούν να αποθηκεύσουν την ενέργεια του φρεναρίσματος (όχι όλη βέβαια) στην μπαταρία τους, για να χρησιμοποιηθεί αργότερα. 2. Εφόσον είναι plug in μπορούν να φορτίζουν την μπαταρία τους και από το δίκτυο (το ότι ουσιαστικά μεταφέρουν κάποιους ρύπους στην επαρχία, το έχουμε ξανασυζητήσει). 3. Είναι πολύ άνετα μέσα στην πόλη, καθώς λειτουργούν σαν αυτόματα. 4. Επιτρέπουν στον βενζινοκινητήρα, (ισχύει για ορισμένα συστήματα, πχ της Toyota), να λειτουργεί σε περιοχή βέλτιστης απόδοσης. Το ότι έχουν καλύτερη αεροδυναμική, λάστιχα χαμηλής τριβής κλπ δεν είναι ειδικό χαρακτηριστικό των υβριδικών, μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα αυτοκίνητα. Η προσωπική μου εμπειρία είναι από Prius και Ιnsight.