- Premium SUV για λάτρεις της οδήγησης με 160 άλογα
- Έχει κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. μόνιμα με κλιματισμό & όχι με οικονομική οδηγήση
- Γνήσια Alfa Romeo στο... στρίψιμο και με κορυφαία φρένα
- Ταξιδεύεις άνετα και με αποσκευές για… μετακόμιση
Premium SUV για λάτρεις της οδήγησης με 160 άλογα
Η πρώτη επαφή με την κατάμαυρη Alfa Romeo Tonale Hybrid των 160 ίππων στο εξοπλιστικό επίπεδο Veloce ήταν τη στιγμή που ξεπρόβαλε από το γκαράζ της αντιπροσωπείας. Γοητευτική και φινετσάτη, ομολογουμένως, με σπορτίφ εμφάνιση και «άγριο» βλέμμα, αποτέλεσμα της σχεδιαστικής πένας του «δικού μας» Αλέξανδρου Λιώκη. Από εκεί και έπειτα, ακολούθησαν τα πρώτα χιλιόμετρα έως ότου ήρθε η ώρα της επιστροφής στα κεντρικά της Alfa Romeo, μετά από σχεδόν ένα μήνα και 1.800 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακό οδικό δίκτυο, αστικές και περιαστικές συνθήκες. Το συμπέρασμα; Μη βιάζεστε… θα το βρείτε στις επόμενες γραμμές, μαζί με μερικές από τις εμπειρίες που αποκομίσαμε πίσω από το τιμόνι της θελκτικής Ιταλίδας.
Στην ήσυχη πλευρά της λίμνης Παμβώτιδας, όπου «κατοικούν» εκατοντάδες πάπιες, με θέα την πόλη των Ιωαννίνων.
Έχει κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. μόνιμα με κλιματισμό & όχι με οικονομική οδηγήση
Για την ιστορία, η Tonale είναι το πρώτο μικρομεσαίο SUV της Alfa Romeo και πήρε την ονομασία της από την τοποθεσία Passo del Tonale που βρίσκεται στη Βόρεια Ιταλία σε υψόμετρο 1.883 μέτρων. Από αυτό το σημείο ανάμεσα στη Λομβαρδία και το Τρεντίνο μπορεί να μην περάσαμε, ωστόσο βρεθήκαμε περίπου 17 μέτρα ψηλότερα στο ελληνικό «passa mparou» όπως λέγεται στα βλάχικα ή αλλιώς στον Αυχένα του Μπάρου στα 1.900 μέτρα, στη νότια πλευρά της Πίνδου. Δυστυχώς, οι άσχημες καιρικές συνθήκες της στιγμής δεν μας επέτρεψαν να απαθανατίσουμε τη στιγμή, αλλά το σημαντικότερο της υπόθεσης είναι το πώς φτάσαμε έως εκεί.
Ξεκινώντας να πούμε πως η Alfa Romeo Tonale της δοκιμής εφοδιάζεται με το ήπια υβριδικό σύνολο των 48V που βασίζεται στον βενζινοκινητήρα των 1.469 κ.εκ. με «έξυπνο» turbo μεταβλητής γεωμετρίας (σ.σ. VTG: δηλαδή η κλίση των πτερυγίων της φτερωτής μπορεί να μεταβάλλεται διαρκώς για άριστη απόκριση χαμηλά και δύναμη ψηλά) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 20 ίππων και αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σε αυτή την απαιτητική ανηφορική στροφοδιαδρομή, λοιπόν, μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς με βαρύ φορτίο (σ.σ. τρεις επιβάτες, αλλά αποσκευές για... πέντε) δεν έδειξε το παραμικρό σημάδι δισταγμού τραβώντας δυνατά όποτε και αν ζητήθηκε με το σύστημα παραμετροποίησης DNA «γυρισμένο» στο Dynamic. Η ροπή των 240 Nm, διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με το 48-βολτο υβριδικό σύστημα που αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,77 kWh και σε αστικές συνθήκες επιτρέπει στην Tonale να ξεκινά και να κινείται με χαμηλή ταχύτητα εντελώς ηλεκτρικά, ήταν σύμμαχοι στο έργο. Επιπρόσθετα, τόσο σε αυτή τη διαδρομή όπως και σε πολλές ακόμα από το σφικτό στροφιλίκι του Νοτίου Πηλίου μέχρι τις ορεινές διαδρομές των Τζουμέρκων, του Μετσόβου και άλλων περιοχών της Ηπείρου, τα επικά αλουμινένια paddles συνδυαστικά με το τριάκτινο σπορ τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και το ενσωματωμένο start button, την εξαιρετική θέση οδήγησης και τα σπορ καθίσματα έκαναν αδύνατο να μην μπούμε στον πειρασμό να θέσουμε τον επιλογέα του κιβωτίου στο χειροκίνητο «Μ» για να αποκτήσουμε πραγματική χειροκίνητη λειτουργία και να κινηθούμε σε πιο σβέλτους ρυθμούς.