Alfa Romeo και ντίζελ γίνεται;
4.360 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2015)
Ποιο μοτέρ ταιριάζει καλύτερα στην Alfa Romeo που θέλετε; Είναι βενζίνη; Είναι ντίζελ; Γίνεται όμως Alfa Romeo και ντίζελ; Τι λέτε;
Αυτό το πρόβλημα φαίνεται πως είναι μάλλον ελληνικό, γιατί η Alfa Romeo πουλάει στην υπόλοιπη Ευρώπη μια χαρά τα ντίζελ μοντέλα της. Μιλάμε όμως για τις χώρες όπου η αγορά όχι απλά σηκώνει, αλλά αναζητά ντίζελ εκδόσεις και άλλων μοντέλων που στην Ελλάδα δεν μπορούμε να τα φανταστούμε με οτιδήποτε άλλο κάτω από το καπό εκτός από βενζινοκινητήρα.
Ναι, στις χώρες της Ευρώπης, όπου τα TT, τα Scirocco, οι BMW Σειράς 4 και ένα σωρό άλλα αυτοκίνητα πουλάνε περισσότερο ως ντίζελ παρά με βενζίνη, η Alfa Romeo δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Στην Ελλάδα όμως;
Βλέπεις το ντίζελ στην Ελλάδα ακόμη δεν έχει αποβάλει τη ρετσινιά του ταξί, του βρόμικου, του αργού και του κακόηχου. Έλα όμως που αυτοκίνητο με κατανάλωση και ρύπους βενζίνης σε μικρομεσαίο ή μεσαίο μάλλον δεν ψήνεται να αγοράσει κανείς.
Εντάξει, η Mito έχει μια χαρά μικρά μοτέρ βενζίνης και βολεύεται. Αν και το 1.300άρι ντίζελ της είναι καταπληκτικό, το κοινό της μάρκας δεν θα το προτιμήσει, αφού Alfa Romeo και ντίζελ δεν πάνε.
Όταν όμως πας πιο πάνω; Εντάξει, η Giulietta έχει και τα 1.400άρια της τα τούρμπο και τέλος πάντων, ας πονέσει λίγο η τσέπη για τα κάλλη και τους ήχους της μεσαίας Alfa. Έχετε δει όμως πόσο χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους δίνει το 1,6 ντίζελ μοτέρ της Giulietta;
Τα 120 άλογα από τον 1,4 βενζίνης και τα 105 από τον 1.600 δίνουν 0-100 10,1 και 10,8 αντίστοιχα, όχι μεγάλη διαφορά, που όμως ανοίγει στις ρεπρίζ αρκετά αλλά και στην τελική. Alfa χωρίς επιδόσεις; Σαφώς δύσκολη απόφαση, όμως ο 1.600άρης έχει σχεδόν 40% χαμηλότερη κατανάλωση και καίει ένα καύσιμο που είναι σχεδόν 40% φθηνότερο. Η διαφορά είναι τεράστια. Στα 15.000 χλμ, η 1,4 θα κάψει 1440 ευρώ καύσιμο και η ντίζελ μόλις 630, δηλαδή 810 ευρώ διαφορά στον χρόνο.
Και δεν φτάσαμε ακόμη καν στην Giulia. Δεν την έχουμε δει ακόμη και με άλλο μοτέρ εκτός από το κτηνώδες V6, άρα αναμένουμε. Αλλά τι νομίζετε, πως το ντίζελ δεν θα της πηγαίνει;
Οι Ιταλοί είχαν ντίζελ Alfa Romeo και το μοτέρ της το πουλούσαν στην GM για να το φοράει στην Saab. Γιατί και η Saab ήθελε ντίζελ και σπορ μαζί. Μήπως τελικά, λοιπόν, ντίζελ και Alfa Romeo ταιριάζει μια χαρά; Εσείς τι λέτε;
Όταν αυτό το περιοδικό τύπωνε τα πρώτα του τεύχη, πίσω, στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '90, κυκλοφορούσε μια 164 turbodiesel με ροπή που ταπείνωνε κάμποσα οκτακύλινδρα της εποχής. Δε σας λέω αριθμούς, ανοίξτε τα παλιά σας τεύχη εκεί οι νεώτεροι συντάκτες γιατί είναι κρίμα... Τουλάχιστον, γνωρίζετε την ιστορία του common rail και πώς σχετίζεται με τη A.R. ή απλά θα αναπαράγουμε κλισέ που έχουν εκλείψει από την υπόλοιπη Ευρώπη εδώ και τρεις δεκαετίες;
Εξαρτάται πως ερμηνεύει κάποιος τη λέξη "σπορ". Ένα "σπορ" είναι σίγουρα οι 24 ώρες του Μαν που διαπρέπουν τα diesel τα τελευταία χρόνια λόγω καλών επιδόσεων αλλά και πολύ καλύτερης αυτονομίας. Σε αγώνα που έχουν περισσότερο σημασία οι επιδόσεις ίσως να μην τα πήγαιναν το ίδιο καλά. Στο δρόμο βέβαια, το "σπορ" δεν έχει την έννοια της "νίκης σε αγώνα" αλλά της αίσθησης που αποκομίζει ο οδηγός. Και νομίζω ότι τα βενζινοκίνητα έχουν σαφές προβάδισμα γιατί έχουν μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, καλύτερο ήχο και μεγαλύτερη απόδοση.
ειμαι κατοχος μιας ALFA ROMEO 159 diesel 150hp. και παλαιοτερος ιδιοκτητης μιας 159 1,900 βενζινης. σας λεω οτι το diesel ειναι ελαφρος καλυτερο απο την βενζινα.πολυκαλες ροπες παρα πολυ οικονομια στο καυσιμο. αρκετα σπορτιβ η αισθηση και στα δυο.νομιζω οτι ταιριαζει απολυτα το diesel στην ALFA.
Θέλω την Giulia με τον 1.4 multiair με τα 150 άλογα. Δε με νοιάζει αν της πάει ένα diesel μοτέρ. Όταν έχω την 4 μηνών μπουμπού μέσα, να πηγαίνω χαλαρά και άνετα, και όταν είμαι μοναχούλης να το χαίρομαι, σίγουρος ότι θα γυρίσω στη μπουμπού.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΡ ΕΝΑ ΝΤΙΖΕΛ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3000 ΚΥΒΙΚΑ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΙ ΣΑΖΜΑΝ ΓΡΗΓΟΡΟ. ΒΕΝΖΙΝΗ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΛΛΑ ΧΑΡΑ ΘΑ ΔΙΝΕΙ!
Σε πετρέλαιο ιδανικό θα ήταν 1600 με TCT και 120HP. Τα καλά νέα είναι ότι θα βγει για την Giulietta ;)