Γίνεται μάρκα αυτοκινήτων χωρίς κανένα αυτοκίνητο στη γκάμα της;
- Η Jaguar επανιδρύεται καταργώντας όλα τα μοντέλα της
- Μένει χωρίς μοντέλο μέχρι νεωτέρας, αλλά η μάρκα παραμένει
- Η γερασμένη γκάμα και οι σχεδιαστικές αποτυχίες, δεν έφεραν νέους πελάτες
- Και η ηλεκτρική γκάμα και τα SUV απέτυχαν
- Είναι βέβαιη η επιστροφή της μάρκας, επικίνδυνο όμως το ότι δεν λείπει σε κανέναν
Η Jaguar επανιδρύεται καταργώντας όλα τα μοντέλα της
Έχουμε δει μάρκες να κλείνουν ενώ διαθέτουν ολόκληρες γκάμες. Έχουμε δει μάρκες να εξαφανίζονται αμέσως μετά το λανσάρισμα ολοκαίνουργιων μοντέλων. Μάρκα όμως να καταργεί όλη της τη γκάμα και οι εκθέσεις της να πουλάνε μόνο μεταχειρισμένα μέχρι νεωτέρας, δεν έχουμε ξαναδεί. Υπάρχει μέλλον για τη Jaguar;
Μπορεί η γενικότερη κρίση που περνούν οι κατασκευαστές να έχει δείξει τα δόντια της. Μεταξύ αρκετών κατασκευαστών που κλείνουν εργοστάσια ή σταματούν για μερικές εβδομάδες, βρίσκεται και η Jaguar, που καταργεί όλη της την γκάμα και αφήνει τους εμπόρους της να πουλάνε στοκ και μεταχειρισμένα. Μπορεί να πει κανείς πως είναι μια γενναία αν και τολμηρή κίνηση, όμως φαίνεται πως η ινδική Tata, η μητρική εταιρεία της μάρκας, ίσως να έχει μικρότερη ζημιά χωρίς μοντέλα στη γκάμα, παρά αυτά που πουλούσε τόσο καιρό.
Μένει χωρίς μοντέλο μέχρι νεωτέρας, αλλά η μάρκα παραμένει
Για την Jaguar η απουσία γκάμας είναι φυσικά τεράστιο πρόβλημα. Αν ξαναδιαβάσεις την προηγούμενη πρόταση μπορεί να πεις πως είναι ένα εξωφρενικό πρόβλημα, που συνιστά υπαρξιακό ζήτημα για τη μάρκα. Τι είναι μια μάρκα χωρίς αυτοκίνητα; Ένα σήμα; Μια άδεια έκθεση; Η Jaguar ευτυχώς έχει ένα ισχυρό σήμα, τουλάχιστον στην βρετανική και αμερικανική αγορά, και έχει εκθέσεις που μοιράζεται με τις αδελφές της μάρκες, Land Rover και Range Rover, που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, και ας μην είναι τόσο δημοφιλείς εκτός ΗΠΑ και Μ. Βρετανίας. Έχουν τουλάχιστον μοντέλα που πουλάνε.
Η γερασμένη γκάμα και οι σχεδιαστικές αποτυχίες, δεν έφεραν νέους πελάτες
Η Jaguar αλήθεια είναι πως είχε ξεμείνει από μοντέλα εδώ και καιρό, παρότι τα είχε ακόμη στην παραγωγή. Ένα από τα λάθη ήταν πως το βασικό της μοντέλο, η XF, παρότι λανσαρίστηκε το 2015, ήταν σχεδιαστικά ολόιδια με την XJ που «κρατούσε» από το πάτωμα της S-Type του 1998! Σε αυτή τη γερασμένη εταιρική ταυτότητα η μικρότερη ΧΕ, παρότι ικανή, χάθηκε στη μετάφραση, ενώ η μεγάλη XJ ήταν μάλλον πολύ ανορθόδοξη για το πολύ συντηρητικό κοινό της μάρκας. Με σχεδόν 10 χρόνια στην πλάτη τους, και χωρίς αντικαταστάτη, το τέλος ήταν θέμα χρόνου.
Και η ηλεκτρική γκάμα και τα SUV απέτυχαν
Τα SUV της μάρκας F-Pace και E-Pace είχαν γενικά καλή αποδοχή, και η συγγένειά τους με τα αντίστοιχα Range Rover ήταν μόνο θετική. Η πρώτη όμως «πάλιωσε» γρήγορα και η δεύτερη στοιχειώθηκε από τη μέτρια ποιότητα κατασκευής στο εργοστάσιο της Magna όπου παράγεται. Το πιο περίεργο «τσεκούρι» όμως είναι αυτό της αμιγώς ηλεκτρικής I-Pace ένα μοντέλο που εντυπωσίασε με τη σχεδίαση και την τεχνολογία του όταν λανσαρίστηκε, όμως γρήγορα ξεπεράστηκε από τον ανταγωνισμό, έμεινε πανάκριβο, και ταυτίστηκε με την γενιά 0,5 της ηλεκτροκίνησης, όταν σήμερα είμαστε στη γενιά 2,5+.
Τι λες όμως; Μπορεί μια μάρκα να αντέξει χωρίς γκάμα μέχρι νεωτέρας; Η Jaguar επαναλανσάρει την εικόνα της ελπίζοντας σε νέο κοινό, και εν τω μεταξύ, χωρίς αυτοκίνητα στις εκθέσεις, κρατάει τα φώτα τις δημοσιότητας πάνω της με τρικ του μάρκετινγκ. Τι λες; Θα επιστρέψει ή μήπως όχι;