Με αφορμή το θέμα του Twingo ένα video που κάνει αίσθηση.
Το πρόβλημα με τον πλευρικό άνεμο είναι ότι σε αιφνιδιάζει.Στα περισσότερα σημερινά αυτοκίνητα, ξαφνικά αισθάνεσαι άβολα, σαν κάτι να μην πηγαίνει καλά στο αυτοκίνητο, καθώς το αισθάνεσαι να ζορίζεται, μέχρι που παίρνει το μάτι σου ένα δεντράκι στην άκρη του δρόμου, λυγισμένο από τον αέρα και καταλαβαίνεις τι συμβαίνει.Στο 2CV βέβαια –λέει ένας αναγνώστης- όταν έπιανε αέρας έψαχνες «λιμάνι» να χωθείς, μέχρι να πέσει ο αέρας και να συνεχίσεις το ταξίδι σου. «Μια φορά, συνεχίζει ο αναγνώστης, «άλλαξα λωρίδα, όταν διασταυρώθηκα με ένα φορτηγό, που ερχόταν από απέναντι».Πόσο μεγάλο όμως πρόβλημα είναι στην πραγματικότητα;Το βιντεάκι είναι από τις δοκιμές εξέλιξης της Mercedes. Το Sprinter μόλις μπαίνει στο ρεύμα του ανεμιστήρα, αλλάζει λωρίδα. Κυριολεκτικά. Δείτε το.Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τον πλευρικό άνεμο είναι ότι σε βρίσκει απροετοίμαστο.Μόλις βγαίνεις από τούνελ. Πρωταγωνιστούν τα τούνελ της Κακιάς Σκάλας και κάποια της Αττικής Οδού, αλλά στην πραγματικότητα αυτό ισχύει για όλα τα τούνελ. Αν φυσάει, μόλις βγεις από οποιοδήποτε τούνελ, ξαφνικά το αυτοκίνητο σου δέχεται μεγάλες πλευρικές δυνάμεις.Όταν περνάς δίπλα σε «φαράγγια». Όπως στην Υλίκη. Ενώ είσαι προστατευμένος από το «βουνό» δίπλα σου, μόλις βρεθείς στο «φαράγγι» δέχεσαι όλη την ορμή του πλευρικού ανέμου.Θέλω την βοήθεια σας σε αυτό. Όλοι έχετε καταγράψει τέτοια επικίνδυνα σημεία. Μου λένε παραδείγματος χάριν, ότι σε ένα σημείο της Εγνατίας, υπάρχει πάντα «τυφώνας».Μοιραστείτε λοιπόν μαζί μας την εμπειρία σας.Το θέμα είναι τώρα τι πρέπει να κάνει η Renault με τοΤwingo.To σχεδίασε «ψηλό» για να μπορεί να πάρει μπαταρίες από κάτω, οπότε έγινε πολύ ευαίσθητο στον πλευρικό άνεμο.Ξέρει το πρόβλημα και για αυτό σχεδίασε ένα σύστημα, (SWA, Side Wind Assist), που φρενάρει το αυτοκίνητο. Το σύστημα αυτό κατά την γνώμη μας δεν είναι αρκετό, για αυτό άλλωστε το Smart For Four που είναι το δίδυμο αδελφάκι του Twingo, έβγαλε την έκδοση Proxy, με χαμηλότερα, σκληρότερα ελατήρια και φαρδύτερα λάστιχα.Είναι αρκετό αυτό που έκανε το Smart For Four;Έβγαλε μια έκδοση Proxy και συνεχίζει να πουλάει και την απλή έκδοση του Smart For Four, όταν το αυτοκίνητο έχει αυτό το πρόβλημα;Όχι κατά την γνώμη μας. Απαιτείται πολύ καλή ενημέρωση, όποιου πάει να αγοράσει αυτοκίνητο, για την ιδιομορφία αυτή. Όποιος δεν θα το χρησιμοποιήσει αποκλειστικά, μέσα στην πόλη, πρέπει να επιλέξει την έκδοση Proxy.ΣτηνRenault όμως δεν υπάρχει «χαμηλωμένη» έκδοση.Ας μας δώσει λοιπόν ηRenault τα video από τις δοκιμές, «μπροστά στον ανεμιστήρα», του Twingo. Να δούμε σε διάφορες ταχύτητες ανέμου (να λέει τις ταχύτητες), πόσο επηρεάζεται το Twingo.Αλλάζει λωρίδα ή όχι;Eσείς τι λέτε:Σε ποια σημεία, στην Ελλάδα, σε «παίρνει και σε σηκώνει»;Τι πρέπει να κάνει η Renault για το θέμα αυτό; &&&& &&&&
Νομίζω ότι είναι ατυχής η σύγκριση ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης, με αυτή ενός μεγάλου κλειστού τύπου φορτηγού. Λογικό με τις μεγάλες ισιες πλαϊνές επιφάνειες το φορτηγό να επηρεάζεται περισσότερο... Πάντα φιλικά ως ένας τακτικός αναγνώστης του εντύπου και ηλεκτρονικού περιοδικού σας.
Για να αλλάξει έτσι λωρίδα πρέπει όχι απλά να οδηγάς και να έχεις την προσοχή αλλα να κοιμάσαι καθιστός στο τιμόνι ......απλά το σύστημα που διαθέτει το Σπριντερ είναι για τους κοιμισμένους οδηγούς
Υπάρχουν πάρα πολλά σημεία με πλευρικούς αλλά και πλαγιομετωπικούς ανέμους. Όλες οι ψηλές γέφυρες της Εγνατίας Οδού για παράδειγμα, έχουν συχνά τέτοιους ανέμους. Επειδή (λόγω φυσικής) τα αυτοκίνητα έρχονται σε επαφή με τον αέρα, καθώς τρέχουν με τη μούρη τους, αν αυτή είναι ελαφριά π.χ. όταν η μηχανή είναι πίσω και το αμάξι είναι ψηλό και ελαφρύ, τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα. Το θέμα είναι ότι με ένα βαρύ και σταθερό αμάξι απλά αισθάνεσαι τον αέρα, ενώ με ένα ελαφρύ και πισωμήχανο παλεύεις με τον αέρα ακόμη και με χαμηλές ταχύτητες. Θυμάμαι παλαιότερα με ένα πισωμήχανο Skoda αντιμετώπιζα σχεδόν παντού πλευρικούς ανέμους, ιδίως μετά τα 80-90 km/h. εκεί που για άλλα βαρύτερα και μπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Νομίζω ότι είναι ατυχής η σύγκριση ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης, με αυτή ενός μεγάλου κλειστού τύπου φορτηγού. Λογικό με τις μεγάλες ισιες πλαϊνές επιφάνειες το φορτηγό να επηρεάζεται περισσότερο... Πάντα φιλικά ως ένας τακτικός αναγνώστης του εντύπου και ηλεκτρονικού περιοδικού σας.
Για να αλλάξει έτσι λωρίδα πρέπει όχι απλά να οδηγάς και να έχεις την προσοχή αλλα να κοιμάσαι καθιστός στο τιμόνι ......απλά το σύστημα που διαθέτει το Σπριντερ είναι για τους κοιμισμένους οδηγούς
Υπάρχουν πάρα πολλά σημεία με πλευρικούς αλλά και πλαγιομετωπικούς ανέμους. Όλες οι ψηλές γέφυρες της Εγνατίας Οδού για παράδειγμα, έχουν συχνά τέτοιους ανέμους. Επειδή (λόγω φυσικής) τα αυτοκίνητα έρχονται σε επαφή με τον αέρα, καθώς τρέχουν με τη μούρη τους, αν αυτή είναι ελαφριά π.χ. όταν η μηχανή είναι πίσω και το αμάξι είναι ψηλό και ελαφρύ, τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα. Το θέμα είναι ότι με ένα βαρύ και σταθερό αμάξι απλά αισθάνεσαι τον αέρα, ενώ με ένα ελαφρύ και πισωμήχανο παλεύεις με τον αέρα ακόμη και με χαμηλές ταχύτητες. Θυμάμαι παλαιότερα με ένα πισωμήχανο Skoda αντιμετώπιζα σχεδόν παντού πλευρικούς ανέμους, ιδίως μετά τα 80-90 km/h. εκεί που για άλλα βαρύτερα και μπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.