ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αν ανάψουν αυτά τα λαμπάκια πρέπει επιτόπου να σταματήσεις

16.837 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2024)
Αν ανάψουν αυτά τα λαμπάκια πρέπει επιτόπου να σταματήσεις

- Λαμπάκι λαδιού: Δεν έχει πίεση λαδιού και μπορεί να κολλήσει
- Check engine που αναβοσβήνει: Όσο το λειτουργείς τόσα περισσότερα θα πληρώσεις
- Δείκτης θερμοκρασίας τέρμα πάνω: Σταμάτα αλλιώς πας για μοτέρ
- Μεταλλικός θόρυβος κάτω από το αμάξι: Κινδυνεύεις να χάσεις τον έλεγχο

Λαμπάκι λαδιού: Δεν έχει πίεση λαδιού και μπορεί να κολλήσει

Όταν πας να ξεκινήσεις το αυτοκίνητο, συνήθως ανάβουν τα περισσότερα λαμπάκια στο καντράν του αυτοκινήτου. Ωστόσο δεν γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί τι ακριβώς σημαίνει το καθένα, με ορισμένα να είναι πολύ σημαντικά και σε περίπτωση που ανάψουν πρέπει αμέσως να σταματήσεις το αυτοκίνητο σε ασφαλές σημείο.

Το λαμπάκι λαδιού δείχνει συνήθως ένα «λαδωτήρι που (συχνά) στάζει μια σταγόνα λάδι». Αν δεν ξέρεις πως είναι το λαδωτήρι σκέψου ένα λυχνάρι! Σε περίπτωση που ανάψει η συγκεκριμένη ένδειξη, τότε είτε ο κινητήρας έχει ξεμείνει από λάδια, είτε η πίεση λαδιού έχει πέσει κάτω από το φυσιολογικό (πιθανό λόγω έλλειψης λαδιού). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να σταματήσεις άμεσα και να σβήσεις τον κινητήρα, γιατί η έλλειψη λιπαντικού οδηγεί σε αυξημένες τριβές και θερμοκρασία με μεγάλη πιθανότητα να «κολλήσει» ο κινητήρας.

Check engine που αναβοσβήνει: Όσο το λειτουργείς τόσα περισσότερα θα πληρώσεις

Για το check engine έχουμε γράψει και στο παρελθόν. Συνήθως δείχνει δυσλειτουργία στην καύση του καυσίμου και οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Ωστόσο, παρότι υπάρχουν παραδείγματα αυτοκινήτων που έκαναν χιλιάδες χιλιόμετρα με το συγκεκριμένο λαμπάκι αναμμένο, δεν ισχύει το ίδιο όταν αυτό αναβοσβήνει. Σε μια τέτοια περίπτωση, δίνει το μήνυμα ότι ο κινητήρας έχει κάποια σοβαρή δυσλειτουργία που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε ολική καταστροφή του. Από χαμηλή στάθμη λαδιού, βουλωμένο ψεκαστήρα (μπεκ) έως βουλωμένο καταλύτη ή στους κινητήρες diesel βουλωμένο φίλτρο DPF (αρκετά σύνηθες). Σε κάθε περίπτωση αν συμβεί στο αμάξι σου, τότε πρέπει να πας στο συνεργείο το συντομότερο δυνατό και οδήγα το ήπια, ενώ σε περίπτωση που δεις να λειτουργεί περίεργα, τότε σβήστο στην άκρη και κάλεσε οδική.

Δείκτης θερμοκρασίας τέρμα πάνω: Σταμάτα αλλιώς πας για μοτέρ

Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν στο καντράν δείκτη της θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού. Σε κανονικές συνθήκες και εφόσον όλα λειτουργούν σωστά, ο δείκτης φτάνει σε ένα συγκεκριμένο σημείο (στη μέση ή λίγο πάνω/κάτω). Αν δεις τον δείκτη να ανεβαίνει προς το «hot» τότε σβήσε το όχημα σε ασφαλές σημείο και κάλεσε οδική. Το πιθανότερο είναι να έχεις χάσει το ψυκτικό υγρό από το κύκλωμα, ή να έχει φράξει το ψυγείο. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να αφήσεις τη θερμοκρασία να ανέβει παραπάνω καθώς η σοβαρή ζημιά είναι αναπόφευκτη.

Μεταλλικός θόρυβος κάτω από το αμάξι: Κινδυνεύεις να χάσεις τον έλεγχο

Μπορεί το συγκεκριμένο να μην είναι κάποιο «λαμπάκι» στο καντράν, όμως δύσκολα θα μπορούσε να υπάρχει κάτι τέτοιο. Μιλάμε για διάφορους ασυνήθιστους ήχους κάτω από το όχημα που σχετίζονται κυρίως με τους τροχούς και άρα την ανάρτηση και το σύστημα τιμονιού. Καθώς μπορεί να είναι το οτιδήποτε, καλό είναι να μειώσεις ταχύτητα και να αποφεύγεις τις απότομες κινήσεις μέχρι να βρεις ένα συνεργείο να ρίξει μια ματιά.

Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL