To εικονιζόμενο Renault Clio RS αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μικρού γαλλικού μοντέλου.
Αν πουλάει λίγο, σε τι εξυπηρετεί η ύπαρξη της κορυφαίας έκδοσης ενός μοντέλου; Εσάς σας επηρεάζει;
5.872 Επισκέψεις στο άρθρο (20/9/2013)
Πόσοι έχετε VW Golf; Και πόσοι έχετε το GTI; Πόσοι έχετε Renault Megane και πόσοι το Μegane RS; Πόσοι έχετε Opel Astra και πόσοι το OPC; Δε χρειάζεται ψηφοφορία, τα ποσοστά ιδιοκτησίας είναι γνωστά. Τότε όμως τι χρειάζονται αυτές οι εκδόσεις;
Γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Μόνο το πρόγραμμα του κινητήρα και πως συνεργάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να θέλει 10 μήνες εξέλιξη. Χώρια οι αναρτήσεις και το στήσιμο, ακόμη και αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μέρη από άλλο, συγγενικό μοντέλο. Μόνο για να πουλήσουν λίγα αυτοκίνητα; Είναι δυνατόν;
Θα έλεγε κανείς πως σε αυτές τις εκδόσεις έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Αυτό όμως δεν ισχύει μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος ενώ δεν μπορεί να ξεφύγει και η τιμή σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις. Βάλε και τους φόρους και μια ματιά στους τιμοκαταλόγους αρκεί.
Αρα τι μένει; Αρκετά. Αυτά που δημιουργούν την εικόνα του μοντέλου συνολικά. Μία κορυφαία έκδοση αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους αγοραστές όταν «χτίζουν» το δικό τους μοντέλο. Εξωτερικά και εσωτερικά, στον κινητήρα και στα ζαντολάστιχα, όλα τα χαρακτηριστικά συγκρίνονται αναπόφευκτα με την έκδοση αυτή.
Φυσικά αυτή η επιρροή δεν είναι ίδια σε όλους. Γι αυτό και οι εταιρείες έχουν διαφοροποιήσει τις κορυφαίες τους εκδόσεις. Η VW έχει το Golf GTI, η Toyota όμως έχει το Auris HSD. O καθένας δείχνει το προφίλ που θέλει. Σε άλλους μάλιστα είναι τελείως ανύπαρκτη. Και εδώ έρχεται ο δεύτερος ρόλος αυτών των εκδόσεων.
Το ότι αυτές οι εκδόσεις πάντα ακολουθούν το λανσάρισμα των απλών, φυσικά δεν είναι τυχαίο. Καθότι έτσι δίνεται νέα αφορμή για δημοσιότητα, και μάλιστα πλούσια, αφού τα μοντέλα αυτά, είτε είναι γρήγορα, είτε υβριδικά, είτε έχουν κάποιο άλλο ειδικό χαρακτηριστικό, θα απασχολήσουν πολύ τον ειδικό τύπο. Και έτσι θα επαναφέρουν στο προσκήνιο ολόκληρη τη γκάμα του μοντέλου, βάζοντάς το ξανά στην λίστα αγορών.
Εσάς όμως σας επηρεάζουν; Είναι οι κορυφαίες ή οι ειδικές εκδόσεις αυτές που κοιτάτε διαλέγοντας ένα μοντέλο; Πως διαμορφώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου στα δικά σας μάτια; Και τελικά πόσο σας απασχολούν;
Ευχαριστώ,κύριε Στάθη,αλλά όλοι μας βάζουμε μία πινελιά σε κάθε θέμα,ώστε μόνον συνολικά να βγαίνει άκρη,και ο ένας να αλληλοσυμπληρώνει τον άλλο.Άρα τέλειοι είμαστε όλοι μας.Χωράν ακόμα και τα άκρα είτε δεξιά,είτε αριστερά,είτε στο κέντρο,και τα λοιπά και ας λένε.
H κατηγορία αυτών των ειδικών εκδόσεων υπάρχει, επειδή υπάρχουν και πολλοί αγοραστές, που ενδιαφέρονται για τις σπορ εκδόσεις. Επίσης υπάρχουν πολλοί που αγοράζουν απλές εκδόσεις και στη συνέχεια τις βελτιώνουν σε απίστευτα επίπεδα, που ξεπερνούν κατά πολύ τις ειδικές εκδόσεις. Ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και πολλοί καλοί βελτιωτές. Λουκία μπράβο για μια ακόμα φορά. Αναλύεις τέλεια το θέμα.
ο ανταγωνισμος υπαρχει σε ολα τα επιπεδα.δεν μπορει η vw να σου παρουσιαζει το polo και η renault να μη σου απαντα με το clio στις αντιστοιχες εκδοσεις.μονο τοτε εχεις ολοκληρωμενη εικονα των εταιρειων.
Οι σπορ εκδόσεις ή oi ειδικές εκτός από το κύρος και την τεχνολογική υπεροχή που προσδείδουν στην κάθε εταιρία, καλύπτουν και τις ανάγκες μιας μερίδας καταναλωτών που προτιμούν την πιο σπορ ή την οικολογική οδήγηση . Οι εκδόσεις αυτές πρέπει να υπάρχουν, είναι αρκετοί αυτοί που τις προτιμούν καθώς και ο ανταγωνισμός σε αυτό το επίπεδο είναι σκληρός, με φυσικό επακόλουθο την εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα που σύντομα περνά και στις μικρότερες εκδόσεις. Προσωπικά είναι για εμένα κάτι ουσιώδες και βασικό για την εξέλιξη της αυτοκίνησης και σίγουρα θα προτειμούσα μία εταιρία που διαρκώς εξελίσει τα αυτοκίνητά της και έχει μία πλήρης γκάμα εκδόσεων.
Η κορυφαία έκδοση ενός μοντέλου υπάρχει, επειδή υπάρχει η συγκεκριμένη κατηγορία. Και αφού υπάρχει ολόκληρη κατηγορία, υπάρχει και ανταγωνισμός. Και αφού υπάρχει ανταγωνισμός, προφανώς υπάρχει και ζήτηση από πελάτες. Επίσης, οι κορυφαίες εκδόσεις δείχνουν τις ικανότητες / δυνατότητες του συγκεκριμένου μοντέλος, και ολόκληρης της γκάμας κατ επέκταση. Επιπλέον, επειδή όλοι αγαπάμε τη δύναμη και την ταχύτητα, αλλά δε μπορούμε να αγοράσουμε supercars ή αγωνιστικά για το δρόμο, χρειάζονται και αυτοκίνητα που βασίζονται σε καθημερινά, μαζικής παραγωγής, αλλά πιο γρήγορα, δυνατά, ευχάριστα οδηγικώς και καλά εξοπλισμένα. Τέλος, όπως έχει ήδη ειπωθεί, αποτελούν τους κράχτες της γκάμας και απευθύνονται στην ψυχολογία του καταναλωτή, ο οποίος ξέρει, ότι το υποψήφιο αυτοκίνητό του φτάνει έως τόσα άλογα και με τέτοιο εξοπλισμό, ή, να μπορέσει να διαμορφώσει το πιο γήινο αμάξι του με γνώμονα την ειδική έκδοσή του.
θα σας πώ εγώ που είναι η απάντηση!!! η κορυφαια έκδοση υπάρχει για να εμφανίζεται στις διαφημίσεις και στις φωτογραφίες των περιοδικών σχετικού τύπου και στα προσπέκτους στις εκθέσεις των αυτοκινητων...
βλέπεις λοιπον την αυτοκινηταρα με τα σποιλερ, τα διακριτικά, τα dsg e.t.c., τα xenon, τις ζάντες, τα ηλεκτρονικά συστήματα, και το γνωστο πια σύνθημα: "...με ΧΧ.ΧΧΧ € (με όφελος αποσυρσης κ.λ.π.κ.λ.π.) και πας στην αντιπροσωπεία και ρωτάς: ρε παιδια τι παιρνω με αυτά τα λεφτά? και σου δειχνουν ενα αυτοκινητο αδειο που ούτε τα χερούλια απο τις πορτες δεν ειναι βαμενα, ούτε οι καθρέπτες(ήμαρτον!!!!), χωρις ζάντες, χωρις..χωρίς...χωρίς...χωρίς..........
Να γιατι υπάρχει η κορυφαια έκδοση....για τις φωτογραφίες.....
Η ύπαρξη ενός κορυφαίου μοντέλου,είναι η ανθρώπινη ματαιοδοξία μας.Άλλους τους επηρεάζει,λιγότερο ή περισσότερο και άλλους καθόλου.
Είναι μία από τις ανθρώπινες αδυναμίες που έχει το είδος μας.Όσο υπάρχουμε,δημιουργούμε,δεν είμαστε άρρωστοι,υπάρχουμε,αναπνέουμε και τα λοιπά,χρειαζόμαστε μία ώθηση για το κάτι παραπάνω,για ανταγωνισμό,για συναγωνισμό,για επιβεβαίωση του εαυτού μας ότι μπορούμε,για το κάτι παραπάνω και τα λοιπά.
Όλοι οι κατασκευαστές έχουν το τμήμα βελτιώσεων και ειδικών μοντέλων.Υπάρχουν βιοτεχνίες που παράγουν γρήγορα οχήματα μόνον,και πολύ λίγα κάθε χρόνο.
Η ταχύτητα είναι ένα έντομο συναίσθημα για κάποιους ανθρώπους που μπορούν να την αγγίξουν και ένας κρυφός πόθος για άλλους που δεν μπορούν,αλλά το επιθυμούν διακαώς.Η ταχύτητα είναι πάθος,με ότι συνεπάγεται αυτό.Μετά το ποδόσφαιρο,ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει πολλούς οπαδούς και φιλάθλους.Δεν είναι τυχαίο.
Προσωπικά οι κορυφαίες εκδόσεις με επηρεάζουν θετικά και με παθιάζουν ακόμα περισσότερο.Πάντοτε βλέπω συνολικά όλες τις εκδόσεις ενός κατασκευαστή,άλλων κατασκευαστών και μετά μπαίνω στην συνολική σύγκριση,μέχρι να βγάλω συμπεράσματα ασφαλή για τον κάθε κατασκευαστή.Βλέπω τις όποιες τεχνολογικές λύσεις ακολουθεί ο κάθε κατασκευαστής,αν στις τεχνολογικές λύσεις είναι πρωτοπόρος,αν έβγαλε γρήγορα μία τεχνολογική λύση,αν στον χρόνο αυτό που βγήκε η τεχνολογική λύση αποδίδει ή αν ήθελε ακόμα εξέλιξη,τι τιμές έχει,και άλλα.
Είμαι από αυτές που τις αποσχολούν τα τεχνολογικά δρώμενα,οπότε είναι στο αίμα μου να βλέπω τις κορυφαίες εκδόσεις και τις λίγες ειδικές από μικρούς κατασκευαστές.
Λίγοι θα τα αγοράσουν, πολλοί θα τα αγαπήσουν...ο λόγος για τις κορυφαίες εκδόσεις οι οποίες λειτουργούν ως κράχτες για τα πιο γήινα μοντέλα. Εντάξει, δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις της υπόλοιπης γκάμας,αλλά αυξάνουν το πρεστίζ και της σειράς και της εταιρείας συνολικά.
Είναι θέμα κύρους η ύπαρξη της κορυφαίας έκδοσης κάθε αυτοκινήτου. Όσο θα γίνεται σύγκριση για το ποιο αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, καλύτερη απόδοση, καλύτερο στήσιμο και περισσότερη οδηγική αίσθηση. Εμένα προσωπικά οι οδηγικές μου απαιτήσεις σταματούν στα 80 άλογα και τα 1200 κυβικά λόγω οικονομίας, κατανάλωσης και σύνεσης στο γκάζι. Παρόλα αυτά μου αρέσει να βλέπω καμιά φορά στο δρόμο να κυκλοφορεί ένα μπλε impreza, ένα κίτρινο clio rs ή ένα πορτοκαλί focus. Οι ειδικές εκδόσεις απλά έχουν καλύτερη τιμή μεταπώλησης. Λίγες μετατροπές με αρκετά λεφτά.
Είναι θέμα ψυχολογίας, να ξέρεις δηλαδή ότι το αυτοκίνητό σου έχει ένα "αδελφάκι" που είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα του χώρου.Αυτό το ξέρουν και οι κατασκευάστριες εταιρείες και πάντα δίνουν σχεδόν πάντα στον καταναλωτή ή στα όνειρά του αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει.
Εμένα προσωπικά με ελκύουν πολύ οι κορυφαίες εκδόσεις. Προτιμώ, προκειμένου να είμαι εντός του προϋπολογισμού, να πάρω την κορυφαία έκδοση με μικρότερο κινητήρα, παρά το αντίθετο. Για μένα, αμάξι δε σημαίνει μόνο κινητήρας. Σημαίνει άνεση, ευκολία και τεχνολογία.
Μου τη δίνει που βλέπω καινούργια αμάξια και εσωτερικά δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω από ένα αμάξι 15ετίας...
Eίναι θέμα image η ύπαρξη μιας κορυφαίας έκδοσης. Είναι άλλο πράγμα να ξέρεις ότι το αυτοκίνητό σου υπάρχει και σε πύραυλο. Ωστόσο αρκετές φορές η τεχνογνωσία απο τις κορυφαίες εκδόσεις περνάει κατά κάποιο τρόπο και στα συμβατικά μοντέλα.