Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα

 Σχολιάστε 
10.465 Επισκέψεις στο άρθρο (21/6/2024)

- Το νέο Kona κατάφερε να «μπει» με 74,1 χλμ./ώρα
- Έχει σπορτίφ βλέψεις η έκδοση με τα 198 PS, το αμάξωμα εμφάνιζε όμως κλίσεις
- Πολύ έντονη η παρέμβαση του ESP στο όριο, που τελικά συγκρατεί τις αντιδράσεις

Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση με την ταχύτητα εισόδου στα 74,1 χλμ./ώρα.

Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση με την ταχύτητα εισόδου στα 74,1 χλμ./ώρα.

H αισθητή κλίση και η υποστροφή σε συνδυασμό με μια τάση αναπηδήσεων του πίσω άξονα έκαναν τη δυσφορία του συνόλου με ταχύτητες άνω του ορίου των 74,1 χλμ./ώρα.

H αισθητή κλίση και η υποστροφή σε συνδυασμό με μια τάση αναπηδήσεων του πίσω άξονα έκαναν τη δυσφορία του συνόλου με ταχύτητες άνω του ορίου των 74,1 χλμ./ώρα.

Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα

Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα

  • Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα
  • Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση με την ταχύτητα εισόδου στα 74,1 χλμ./ώρα.
  • H αισθητή κλίση και η υποστροφή σε συνδυασμό με μια τάση αναπηδήσεων του πίσω άξονα έκαναν τη δυσφορία του συνόλου με ταχύτητες άνω του ορίου των 74,1 χλμ./ώρα.
  • Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα
  • Elk Test στο τουρμπάτο Hyundai Kona με τα 200 άλογα

Βελτιωμένο στη νέα & μεγαλύτερη γενιά του

Το νέο Hyundai Kona μεγάλωσε και με μήκος στα 4,385 μέτρα ξέφυγε από το άνω άκρο των μικρών SUV και μπήκε για τα καλά στα χωράφια των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV. Σε αυτήν την κατηγορία το ρεκόρ στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου έχει πλέον η σπορτίφ και ξεχωριστή Alfa Romeo Tonale με ταχύτητα εισόδου τα 78,5 χλμ./ώρα. Το Hyundai Kona που μας παραχωρήθηκε για την συγκεκριμένη δοκιμασία ήταν αυτό με τον 1,6 turbo κινητήρα των 198 ίππων. Το Kona στην έκδοση αυτή έχει τα περισσότερα turbo άλογα στην κατηγορία των οικογενειακών SUV (εφόσον φυσικά εξαιρέσουμε τα 2λιτρα SUV, με τα γνωστά φορολογικά βάρη) και ήταν στην πολλά υποσχόμενη έκδοση N-Line (διαθέσιμο και στην Distinctive). Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι κατάφερε στη σημαντική αυτή δοκιμή ασφάλειας, η έκδοση με τον 1,6 T-GDI βενζινοκινητήρα των 198 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο.

70 μέχρι και 73 χλμ./ώρα - Τα κατάφερε με άνεση, χωρίς να προβληματίσει

Παρότι N-Line, η ανάρτηση του Kona που δοκιμάσαμε κάθε άλλο παρά σκληρή είναι (καμία σχέση με τα “κούτσουρα” i30 Ν και i20 N, που έχουμε δοκιμάσει) έχοντας φυσικά SUV προσανατολισμό. Η πρώτη μας προσπάθεια ήταν συγκρατημένη και ξεκινήσαμε από τα 70 χλμ./ώρα. Το Kona μας έβαλε τα γυαλιά, αφού όχι μόνο ολοκλήρωσε τη δοκιμασία με ευκολία, αλλά έδειξε άμεση απόκριση στις εντολές από το τιμόνι εκτελώντας άψογα τις απότομες εναλλαγές πορείας. Σημαντικότερη ήταν η αίσθηση πως στην κάθε αλλαγή πορείας τόσο οι φορτισμένοι, όσο και οι απέναντί τους, τροχοί έμειναν σε επαφή με το δρόμο. Το δε ESP δεν χρειάστηκε καν να λειτουργήσει με το κορεάτικο SUV να έχει ουδέτερη αντίδραση σε όλη της διάρκεια της δοκιμασίας. Tα ίδια αποτελέσματα είχαμε μέχρι και στις επόμενες προσπάθειες, όπου κάθε φορά ανεβάζαμε και 1 χλμ./ώρα την ταχύτητα εισόδου.


Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση με την ταχύτητα εισόδου στα 74,1 χλμ./ώρα.

Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση με την ταχύτητα εισόδου στα 74,1 χλμ./ώρα.

Κατάφερε να «μπει» με 74,1 χλμ./ώρα

75 χλμ./ώρα - Ανεπιτυχής προσπάθεια
Στην επαναλαμβανόμενη προσπάθειά του στα 75 χλμ./ώρα, το νέο Hyundai Kona δυσκολεύτηκε να παραμείνει εντός… τροχιάς. H αισθητή κλίση και η υποστροφή σε συνδυασμό με μια τάση αναπηδήσεων του πίσω άξονα έκαναν τη δυσφορία του συνόλου σε αυτή την ταχύτητα. Σαν αποτέλεσμα ήρθε η μη επιτυχημένη προσπάθεια για την επόμενη αλλαγή πορείας, με την αίσθηση του τιμονιού να μη βοηθάει τη συνολική εικόνα. Πάντως, σημαντική είναι η αποτελεσματική επέμβαση του ESP που εξομάλυνε τις αντιδράσεις και που βοήθησε τον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο.

74,1 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Το δυνατό Hyundai Kona ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 74,1 χλμ./ώρα. Παρά την αυξημένη κλίση και τις τάσεις αναπήδησης από τον πίσω άξονα, το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση. Όλες οι προσπάθειες σε αυτήν την ταχύτητα ήταν επιτυχημένες και σε όλες οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα. Η συνολική αίσθηση πάντως δεν θυμίζει τα N μοντέλα της Hyundai, φαίνεται πως βρίσκεται πιο κοντά στις mainstream εκδόσεις αλλά με σαφώς πιο καλές επιδόσεις λόγω των 198 ίππων.

Να σημειώσουμε εδώ πως η δοκιμή έγινε στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy» στις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία

Γενική αίσθηση οδηγού: 
Το τιμόνι είναι ελαφρύ ακόμα και στην Sport ρύθμιση, ενώ η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή και στο όριο έχει μια τάση για ανεπιθύμητες αναπηδήσεις. Η λειτουργία του ESP έδειξε την απαραίτητη αποτελεσματικότητα.  

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: 
Δεν πέρασαν απαρατήρητες κάποιες μικρές ταλαντώσεις από την πίσω ανάρτηση όταν ξεπεράστηκε το όριο του αυτοκινήτου.

Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 8-
Τιμόνι: 8-
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 9
Διάσταση Ελαστικών: 225/55 R18
Τύπος ελαστικών: Nexen NΆ Fera

E-TRASIT COURIER
ALFA ROMEO