- Η Dodge λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό muscle car, τη νέα Charger Daytona
- Ακούγεται ασήμαντο, όμως σε αυτό θα πατήσουν οι επόμενες πισωκίνητες Alfa Romeo
- Τα αρχικά σχέδια περιλάμβαναν μόνο ηλεκτρικό, όμως τελικά θα βγουν και βενζινάτα μοντέλα
- Έτσι θα μπορούσαν να αναβιώσουν δεκάδες μοντέλα, με σήματα Fiat, Lancia, Opel ή και Maserati
Η Dodge λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό muscle car, τη νέα Charger Daytona
Κανονικά δε μας καίγεται καρφί για το τι κάνει η αμερικάνικη Dodge στην άλλη άκρη το Ατλαντικού. Για το τι μοντέλα λανσάρει, είτε μας αρέσουν ή όχι, και για το τι τεχνολογίες χρησιμοποιούν. Όταν όμως η Dodge είναι μέλος του ομίλου Stellantis και στην ίδια πλατφόρμα θα δούμε και Ευρωπαϊκά μοντέλα, το πράγμα αλλάζει. Γιατί;
Για όποιον δεν παρακολουθεί στενά τα μοντέλα της Dodge, αυτά χωρίζονται στα δύο. Από τη μία μοντέλα της Alfa Romeo, όπως η Tonale με σήματα Dodge, και από την άλλη τα μεγάλα πισωκίνητα θηρία με τους V8, Charger και Challenger. Μέχρι τώρα, τα δύο αυτά μοντέλα πατούσαν σε ένα (αρχαίο) πάτωμα της Mercedes, από τότε που η Dodge ήταν μέλος της Daimler/Chrysler. Τώρα το Charger επιτέλους αλλάζει, γίνεται ηλεκτρικό, αλλά παραμένει πισωκίνητο και παραμένει muscle car. Και το νέο πάτωμα είναι του ομίλου Stellantis.
Ακούγεται ασήμαντο, όμως σε αυτό θα πατήσουν οι επόμενες πισωκίνητες Alfa Romeo
Ήδη η Stellantis έχει πει από τα πιο επίσημα χείλη, πως το η Daytona θα αποκτήσει «αδέλφια» στην Ευρώπη, και μάλιστα με ιταλικά σήματα. Μιλάμε φυσικά για την επόμενη Giulia και την Stelvio, που παρά τις αρχικές φήμες για το αντίθετο, θα παραμείνουν πισωκίνητες και τετρακίνητες αναλόγως έκδοσης. Αυτό από μόνο του είναι μια πολύ ευχάριστη είδηση, αφού σημαίνει πως το πλάνο της Alfa όταν αναβίωσε την Giulia και επέστρεψε την κίνηση πίσω, δεν πέθανε, όπως νομίζαμε, αλλά ζει και βασιλεύει και μάλιστα προχωράει με ολοκαίνουργια πλατφόρμα και όχι κάποια εξέλιξης της υπάρχουσας.
Τα αρχικά σχέδια περιλάμβαναν μόνο ηλεκτρικό, όμως τελικά θα βγουν και βενζινάτα μοντέλα
Φυσικά η ανάγκη για νέα πλατφόρμα έχει να κάνει με το ηλεκτροκίνητο μέλλον της αυτοκίνησης. Έτσι οι νέες Giulia και Stelvio θα είναι όπως και η Daytona ηλεκτρικές. Όμως η Dodge ήδη ανακοίνωσε πως παρά τις αρχικές εξαγγελίες που ήθελε μόνο ηλεκτροκίνηση στη νέα γενιά μοντέλων, το Charger θα λανσαριστεί και θερμικό, αν και χωρίς V8 αλλά με ένα μικρότερο εξακύλινδρο σύνολο. Σημασία για εμάς έχει πως το ίδιο θα γίνει και με τις Alfa. Δηλαδή παρά τις ηλεκτροκίνητες αρχικά εξαγγελίες, θα έχουμε και θερμικές εκδόσεις. Καλύτερα νέα από αυτά δεν υπάρχουν.
Έτσι θα μπορούσαν να αναβιώσουν δεκάδες μοντέλα, με σήματα Fiat, Lancia, Opel ή και Maserati
Θα μπορούσαν όμως, αφού η Stellantis πάνω σε αυτή την πλατφόρμα θα μπορούσε να λανσάρει ένα σωρό μοντέλα από την ιστορία των σημάτων που της ανήκουν. Σκέψου ένα Fiat 131 ή ακόμη και ένα 130. Μια μεγάλη Lancia Aurelia, και φυσικά ένα νέο πισωκίνητο Peugeot 508, ή καλύτερα την παραγωγή του e-Legend. Θα δούμε σίγουρα μια Maserati σε αυτό το πάτωμα, την Quattroporte, αλλά θα μπορούσαμε να έχουμε και αναβίωση της Mexico, ή της Ghibli και της Shamal. Ακόμη και ένα Opel Omega θα ταίριαζε στο πάτωμα αυτό, και ίσως και μία Citroen SM, και ας ήταν προσθιοκίνητη η original «θεά».
Εσύ όμως τι λες; Σε ενδιαφέρει το πισωκίνητο μέλλον της Stellantis; Ποιό μοντέλο θα σε ενδιέφερε και ποιό μοντέλο θα ήθελες να δεις να επιστρέφει, και ας μην ήταν κάτι που θα αγόραζες; Τι λες;