Η Toyota γνωρίζοντας ακριβώς τι χρειάζεται, διαθέτει κινητήρες κύκλου ¶τκινσον στα υβριδικά της.
Αν τα οικονομικά αυτοκίνητα είναι ή ντίζελ ή υβριδικά, γιατί δεν έχουμε τότε ντίζελ υβριδικά;
3.480 Επισκέψεις στο άρθρο (23/1/2015)
Έχετε προσέξει ότι όλα τα υβριδικά της αγοράς είναι βενζινοκίνητα; Ακόμη και τα ηλεκτρικά είναι βενζινοκίνητα. Αφού όταν μιλάμε για οικονομία καυσίμου αναφερόμαστε σε ντίζελ και υβριδικά, δεν θα ήταν ο συνδυασμός ενός πετρελαιοκινητήρα με ένα υβριδικό σύστημα ιδανικός;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το άλλο σενάριο, πιο πιστό στις θεωρίες συνομωσίας, θέλει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται με τις πετρελαϊκές εταιρείες ώστε οι πρώτες να αποφεύγουν να προσφέρουν πολύ οικονομικά αυτοκίνητα για να μην κάνουν ζημιά στις δεύτερες.
Τέτοια σενάρια προφανώς αγνοούν το ότι υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ή τα λεφτά που επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους ώστε να μην σβήσουν από το χάρτη. Αυτό το δεύτερο ειδικά το ξεχνάει πολύς κόσμος, ότι δηλαδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε μόνιμο αγώνα δρόμου για να παράγουν αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους που «πιάνουν» τα όρια της Ε.Ε. και πως αλλιώς υπάρχουν εξουθενωτικά πρόστιμα που θα τις κλείσουν.
Τότε λοιπόν γιατί δεν βλέπουμε τις δύο τεχνολογίες απόλυτης οικονομίας κάτω από ένα καπό; Γιατί δεν κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το «αυτονόητο» για να σωθούν αυτές και να σώσουν κι εμάς;
Αν και ήπια υβριδικά με ντίζελ μοτέρ έχουμε δει από την Peugeot και την Citroen, αντίθετα με το τι νομίζει ο κόσμος, το ντίζελ με τον ηλεκτροκινητήρα δεν ταιριάζει σε ένα υβριδικό. Βλέπεις τα υβριδικά συνδυάζουν δύο τεχνολογίες κίνησης ώστε να απαλείψουν από την κάθε μία τα αρνητικά της που την κάνει ασύμφορη ή ενεργοβόρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ, για παράδειγμα, έχει σταθερά υψηλή ροπή, δεν έχει όμως μεγάλη ισχύ ώστε να κινήσει ένα αυτοκίνητο οικονομικά με σχετικά υψηλή ταχύτητα (όπου απαιτείτε ισχύς). Αν συνδυαστεί με ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης, αυτό θα πρέπει να ανταπεξέρχεται εκεί που ο ηλεκτροκινητήρας υστερεί. Να έχει δηλαδή ισχύ.
Η ροπή είναι αδιάφορη. Τέτοιος κινητήρας είναι αυτός της βενζίνης. Η Toyota γνωρίζοντας ακριβώς τι χρειάζεται, διαθέτει κινητήρες κύκλου Aτκινσον στα υβριδικά της. Παίρνει δηλαδή έναν βενζινοκινητήρα, και τον κάνει όσο πιο οικονομικό γίνεται αδιαφορώντας για το κόστος σε ροπή, αφού εκεί καλύπτει το ηλεκτρικό μοτέρ.
Με τον ντιζελοκινητήρα να αποδίδει κυρίως ροπή και όχι ισχύ, ένα υβριδικό πετρελαίου θα είχε δύο μοτέρ με ίδια χαρακτηριστικά. Και όταν ήθελε ισχύ δεν θα την έβρισκε πουθενά.
Τι λέτε λοιπόν; Περιμένετε ακόμη τα ντίζελ-υβριδικά; Μήπως να τα ξεχάσετε και να ψωνίσετε τώρα το αυτοκίνητο που σας ταιριάζει; Και οι θεωρίες συνομωσίας; Σας επηρεάζουν ακόμη; Τι λέτε;
κι όμως υπάρχουν ..... volvo V60 D6 plugin volvo V60 D5 plugin κ.α.
Το σημαντικότερο είναι το κόστος και η αξιοπιστία. Ας πούμε ότι το ηλεκτρικό σύστημα έχει εγγύηση 8 ετών, οπότε οκ. Αν ο κινητήρας ήταν ντίζελ θα είχαμε και την έννοια της αντλίας (Ελλάδα γαρ) και του φίλτρου μικροσωματιδίων. Ενώ ένας βενζινοκινητήρας και δη ατμοσφαιρικός είναι πιο αξιόπιστος. Παρόλα αυτά είναι για μένα αστείο να βγάζεις μοντέλο εστιασμένο στην οικονομία και να το εφοδιάζεις με βενζινοκινητήρα 2 ή 3 λίτρων.
Παρόλα αυτά, οι Mercedes και Peugeot έχουν βγάλει ντίζελ υβριδικά και δεν ξέρω αν το έχει κάνει και κάποιος άλλος κατασκευαστής.
Νομίζω ότι η εξήγηση είναι πιο απλή. Ενα υβριδικό σύστημα βενζίνης είναι ήδη αρκετά ακριβό και βαρύ, οπότε ο συνδυασμός με ντίζελ θα ήταν ακόμα δυσμενέστερος από αυτή την πλευρά. Υπόψη ότι ο κύκλος Atkinson βρίσκεται ανάμεσα σε Οττο και Ντίζελ από πλευράς απόδοσης, ενώ στα περισσότερα κράτη η διαφορά κόστους βενζίνης - ντίζελ δεν είναι σημαντική. Επιπλέον ο βενζινοκινητήρας μπορεί εύκολα να δεχτεί εναλλακτικά καύσιμα, και έχει πιο γλυκιά λειτουργία που ταιριάζει καλύτερα με τον ηλεκτροκινητήρα.
Kalispera kai sinxaritiria gia tin douleia sas.
sxetika me to thema you ivridikou diesel exo na protino tin amigos ilektriki litourgia opos tou opel ampera me kinitira diesel alla malon einai mia arketa akrivi lisi kai ligo thorivodis gia ilektriko.
Apo tin Ali ena ivridiko venzinis me fisiko aerio eisai pistevo oti kalitero auti ti stigmi kai praktika. Euxaristo poli