Το A3 παρουσιάστηκε το 2020, που σημαίνει πως το 2027 που θα έχει κάνει τον κύκλο ζωής του, θα αντικατασταθεί πλέον με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Όμως η ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι η μόνη διαφορά με το τρέχον μοντέλο.
Βλέπεις η Renault δεν έκανε τυχαία την κίνηση πρώτη. Όπως και η αδελφή της, η Nissan με το Qashqai, πρώτη «έκοψε» το μικρομεσαίο της χάτσμπακ, και το μετέτρεψε, στην ηλεκτρική του πλέον φάση, ως ένα υπερυψωμένο, αλλά όχι ακριβώς SUV, μοντέλο.
Η Audi θα κάνει το ίδιο με το A3. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Αν έχεις δει το Megane από κοντά θα καταλάβεις. Αν όχι, το πράγμα είναι λίγο δύσκολο να το περιγράψει κανείς. Αλλά ας προσπαθήσουμε.
Το Megane δεν είναι SUV. Ναι, έχει το ψηλό προφίλ, και είναι «τσουπωτό» σαν SUV, αλλά δεν έχει την απόσταση από το έδαφος ενός SUV, ούτε κανένα από τα άλλα χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς από ένα SUV. Είναι σαν ένα «μεγάλο» μικρομεσαίο. Σαν ένα μικρομεσαίο για γίγαντες. Αρχικά μοιάζει «τούμπανο» αλλά είναι το ψηλό του προφίλ, οι μεγάλοι τροχοί, και ο μεγάλος του όγκος που το κάνει έτσι. Σίγουρα όμως δεν είναι SUV, παρότι η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι τέτοια. Με δεύτερη ματιά φαίνεται αμέσως. Δεν είναι.
Στην ίδια λογική θα πάει και το Audi A3. Στις ίδιες συμπαγείς διαστάσεις, αν και ψηλότερο, αλλά όχι SUV. Η θέση οδήγησης θα είναι ψηλά, αλλά η απόσταση από το έδαφος δεν θα είναι τέτοια, ούτε και το σχήμα θα παραπέμπει σε SUV. Αυτό το νέο σχήμα μικρομεσαίων ίσως να είναι κάτι που μετά το Megane θα πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε. Θα είναι το νέο σουλούπι των μικρομεσαίων. Μέσα, η ψηλή θέση οδήγησης θα παραπέμπει σε SUV, αφού αυτό αρέσει, όμως το στήσιμο, και η οδήγηση, και τα άλλα στοιχεία δεν θα παραπέμπουν.
Για την Audi, το A3 θα είναι το μικρότερό της μοντέλο, αφού τα Α1 και Q2 δεν θα αντικατασταθούνε με τίποτε άλλο, συμβατικό ή ηλεκτρικό. Όμως το ηλεκτρικό Α3 θα πατάει σε μία νέα πλατφόρμα, την SSP, που πάνω της θα φτιάχνονται όλα τα μελλοντικά Audi. Μία πλατφόρμα για όλα τα μοντέλα, με σκοπό την τεράστια οικονομία κλίμακας, αφού από το Α3 μέχρι το Q7 (ηλεκτρικό), θα έχουμε να κάνουμε βασικά με το ίδιο πάτωμα.
Στη βασική το Α3 θα είναι πισωκίνητο, από 200 άλογα, με ταχυφόρτηση 800V, ενώ στην έκδοση RS, θα είναι τετρακίνητο με δύο μοτέρ (εμπρός/πίσω) και όσα άλογα θελήσει το μάρκετινγκ να του βάλει. Τα άλογα στα ηλεκτρικά είναι εύκολα.
Πότε έρχεται; Κάποια στιγμή το 2027, μπορεί να λέγεται Α3, μπορεί και όχι, όμως θα πάρει τη θέση του Α3 στη γκάμα όταν το τρέχον μοντέλο τελειώσει τον κύκλο του.
Τι λες, σου αρέσει το σχήμα του Megane για το Α3; Θα του ταιριάζει; Ή μήπως καλύτερα να πάρεις Α3 τώρα, όσο σου αρέσει;