Αναγέννηση μιας μάρκας με μόνο ηλεκτρικά μοντέλα τη λες πραγματική αναγέννηση;
- Μάρκες όπως η Lancia επιστρέφουν με νέα μοντέλα
- Όμως τα νέα μοντέλα θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά
- Με μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη από άλλα μοντέλα & όπλο τη νοσταλγία
- Το ίδιο με τη Lancia κάνουν και άλλες φίρμες που δεν «χάθηκαν» όπως η smart
Μάρκες όπως η Lancia επιστρέφουν με νέα μοντέλα
Οι νέες μάρκες που φέρνει η ηλεκτροκίνηση είναι ο βασικότερος ανταγωνισμός των παραδοσιακών κατασκευαστών. Και τίποτα δεν ακούγεται καλύτερο απέναντί τους, όσο μια παλιά, αγαπημένη μάρκα που επανέρχεται στο προσκήνιο. Ισχύει όμως αυτό;
Πάρε για παράδειγμα τη Lancia. H μάρκα φυσικά υπάρχει ακόμη, όμως μετά τις δόξες που τελείωσαν με το τέλος του προηγούμενου αιώνα, παραπαίει, πρώτα ως θυγατρική της Fiat που λανσάρει ίδια αυτοκίνητα αλλά με άλλα «ρούχα» και τώρα ως θυγατρική της Stellantis, περιμένοντας την ολική επαναφορά με πλήρη γκάμα.
Όλοι θέλουν αναβιώσεις παλιών θρύλων της φίρμας, αλλά τα νέα μοντέλα θα είναι μόνο ηλεκτρικά
Τι γκάμα; Αν ρωτήσεις τον μέσο ιταλόφιλο, αυτό που περιμένει να δει από τη Lancia είναι σίγουρα μια νέα Delta, και από κει και πέρα, μερικά πιο σπορ και πολυτελή μοντέλα. Μια αναβίωση της Beta Coupe, ή της Fulvia Coupe, ή κάτι τέλος πάντων που να μιλάει την ίδια γλώσσα με αυτή που περιμένει να ακούσει από μια μάρκα με το όνομα Lancia.
Θα έχουν μηχανικά - ηλεκτρικά μέρη από άλλα μοντέλα & όπλο τη νοσταλγία
Τι έρχεται όμως; Μια νέα γκάμα, πλήρως και αποκλειστικά ηλεκτρική, με κορμό ένα ή και περισσότερα SUV. Είχε η Lancia πριν ηλεκτρικά στη γκάμα της; Ή τουλάχιστον υβριδικά; Όχι. Είχε SUV; Όχι. ¶ρα τι ακριβώς είναι αυτό που αναγεννάται; Μήπως απλά μιλάμε για μια νέα μάρκα με ένα παλιό σήμα; Και είναι το σήμα μόνο αρκετό για να συγκινήσει και να κρατήσει τον κόσμο από το να πάει σε κάτι ολοκαίνουργιο τόσο σε ουσία όσο και όνομα;
Το ίδιο με τη Lancia κάνουν και άλλες φίρμες που δεν «χάθηκαν» όπως η smart
Φυσικά η Lancia είναι η μόνη μάρκα που βρίσκεται σε αυτή τη φάση της ιστορίας της. Απλά επειδή «χάθηκε» για λίγο, η μεταμόρφωση της φαίνεται περισσότερο. Η Smart κάνει το ίδιο, χωρίς να χάθηκε, όμως η νέα της γκάμα δεν έχει καμία σχέση με την παλιά. Είναι ουσιαστικά ένα relaunch, μια επανεκκίνηση της μάρκας σχεδόν από το μηδέν, με μόνο κοινό σημείο το όνομα και το σήμα.
Για μάρκες όπως η DS, που επίσης θα γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικές στο άμεσο μέλλον, το «σοκ» δεν είναι τόσο μεγάλο, αφού έχουν περάσει από τη φάση που τα μοντέλα τους τα έχουμε δει και με υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία, και σε κατηγορίες που συνεχίζουν απλά και στην επόμενη φάση.
Με δεδομένο ότι το αντίδοτο στην είσοδο νέων μαρκών είναι η νοσταλγία που δημιουργούν οι παλιές, πόσο επιτυχία μπορεί να έχει μια αναγέννηση που δεν ξαναφέρνει απλά τη μάρκα στο προσκήνιο, αλλά την φέρνει σαν ακόμη μία νέα μάρκα, απλά με παλιό όνομα;
Τι λες; Θα ψηθείς για μία μάρκα που αναγνωρίζεις από το όνομα, ακόμη και αν τα μοντέλα της δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν της; Ή θα πας καρφί για μια ολοκαίνουργια μάρκα που δεν έχεις ακούσει ποτέ; Δουλεύει το σύστημα της αναγέννησης, όταν δεν υπάρχει καμία συνέχεια στη γκάμα;