ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Λίγες μέρες πριν το ντεμπούτο του «σκληροπυρηνικού» Ford Focus RS, η Ford παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στην Βαρκελώνη, το ανανεωμένο Focus ST.
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Λίγες μέρες πριν το ντεμπούτο του «σκληροπυρηνικού» Ford Focus RS, η Ford παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στην Βαρκελώνη, το ανανεωμένο Focus ST.

Ανανεωμένο Ford Focus ST

8.899 Επισκέψεις στο άρθρο (29/1/2015)

Με τονισμένη εμφάνιση, πιο δυναμικό «στήσιμο», αλλά κυρίως με μια νέα 2λιτρη turbodiesel έκδοση 185 αλόγων να συμπληρώνει την βενζινοκίνητη των 250 αλόγων, έρχεται τον Απρίλιο το ανανεωμένο Ford Focus ST.

Με μια ματιά• Φρεσκαρισμένη εμφάνιση• Πιο δυναμικά χαρακτηριστικά• Πλέον και σε 2λιτρη έκδοση diesel με 185 άλογα• Τέλος Απρίλη στην ΕλλάδαΛίγες μέρες πριν το ντεμπούτο του «σκληροπυρηνικού» Ford Focus RS, η Ford παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στην Βαρκελώνη, το ανανεωμένο Focus ST. Το «καυτό» μικρομεσαίο χατσμπακ της Ford, όχι μόνο ακολουθεί το πρόγραμμα ανανέωσης της 3ης γενιάς του μοντέλου, που άλλαξε τη σύγχρονη –ευρωπαϊκή τουλάχιστον- ιστορία της Ford, αλλά πλέον προσφέρεται (εκτός από την 2λιτρη βενζινοκίνητη έκδοση των 250 ίππων) και με 2λιτρο TDCi turbodiesel κινητήρα 185 ίππων. Η νέα έκδοση είναι προφανώς η απάντηση στα ίδιας ιπποδύναμης πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ομίλου VW, το SEAT Leon FR και το VW Golf GTD
Οι αλλαγές στην εμφάνιση και το στήσιμο δεν είναι ριζικές φυσικά, μιας και μιλάμε για μια ανανεωμένη έκδοση, αλλά στοχεύουν να κάνουν ακόμα πιο απολαυστικό και fun to drive την σπορ έκδοση του Focus. Tο ανανεωμένο Ford Focus ST αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος της άνοιξης, χωρίς όμως να υπάρχουν ακόμα λεπτομέρειες για την τελική τιμή, αν και δεν αναμένεται αισθητή προς τα πάνω απόκλιση. Το Focus ST θα συνεχίσει να προσφέρεται σε 5θυρη και στέισον βάγκον έκδοση αμαξώματος.Αγρίεψε!Η νέα κυψελωτή μάσκα μπροστά, τα καινούργια στενόμακρα φώτα, το καπό με τα δύο ιδιαίτερα τονισμένα «νεύρα» και ο αλλαγμένος προφυλακτήρα με τους νέας αισθητικής προβολείς ομίχλης, κάνουν το ανανεωμένο Focus ST να δείχνει σαφώς πιο άγριο και δυναμικό. Το κόκκινο λογότυπο ST στη μάσκα βγάζει μάτι. Το σύνολο κολακεύουν οι πλαϊνές ποδιές, η μεγάλη πίσω αεροτομή και φυσικά οι πίσω διπλές εξαγωνικές κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης. Πλέον οι προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών μπορούν να συνοδευτούν από δισκόφρενα 335 χλστ. μπροστά αντί των στάνταρ με διάμετρο 320 χλστ. Οι δαγκάνες είναι πάντα βαμμένες σε κόκκινο χρώμα.Τώρα και με diesel επιλογήΕκτός από τον 2λιτρο turbo ΕcoBoost των 250 ίππων, το Focus ST διατίθεται πλέον και με 2λιτρο turbodiesel κινητήρα 185 ίππων (+23% αύξηση έναντι των 150 ίππων της απλής νέας 2λιτρης έκδοσης του Focus). Η αυξημένη ισχύς του πετρελαιοκίνητου Focus ST επιτυγχάνεται μέσω νέας ηλεκτρονικής χαρτογράφησης, ενός αναβαθμισμένου συστήματος εισαγωγής και μιας νέας σπορ εξάτμισης. Η ροπή των 400Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000-2.750 σ.α.λ., επιτρέποντας στο νέο Focus ST diesel να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. και να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 217 χλμ./ώρα. Το μεγάλο δέλεαρ φυσικά της συγκεκριμένης έκδοσης είναι η χαμηλή μέση κατανάλωση των 4,2 λτ./100 χλμ. και οι περιορισμένες εκπομπές CO2 (110 γρ./χλμ.). 
Από την άλλη, ο 2λιτρος EcoBoost κινητήρας βενζίνης με διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης συνεχίζει να αποδίδει 250 ίππους με 360Nm ροπής(από 2.000-4.500 σ.α.λ.). Βελτιώσεις στην εισαγωγή και στην χαρτογράφηση έγιναν για να γίνει πιο άμεση η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Η Ford υπόσχεται 6,5 δλ. για το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα, που αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα. Και οι δύο κινητήρες χρησιμοποιούν εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σπορ επιλογέα κοντών διαδρομών..Με οθόνη αφής στην κονσόλαΣε σχέση με τα απλά Focus, τη διαφορά στην καμπίνα, που είναι εξαιρετικά ποιοτική και καλοφινιρισμένη, κάνουν φυσικά τα μπάκετ καθίσματα της Recaro και τα τρία μικρά αναλογικά όργανα (πίεση λαδιού, πίεση turbo και θερμοκρασία λαδιού) στη μέση του ταμπλό, στο οποίο υπάρχει ευρεία χρήση αφρώδους πλαστικού. Όπως και στα άλλα ανανεωμένα Ford Focus, βλέπουμε στο πάνω μέρος της κονσόλας τη νέα, μεγάλη (8 ίντσών) οθόνη αφής για το high tech σύστημα infotainment SYNC2. Εκτός από τη νέα οθόνη, που καταργεί πολλά κουμπιά στην κονσόλα, το SYNC2 προσφέρει εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών, για το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, τον κλιματισμό και την συνδεσιμότητα με smartphones. Για παράδειγμα δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις τη διεύθυνση στο σύστημα πλοήγησης, αλλά απλά να την πεις. Στην βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν πλέον νέοι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται μια νέα θήκη, με συρόμενο κάλυμμα, για μικροαντικείμενα. Για λόγους χώρου, μικρότερο σε διαστάσεις είναι και το χειρόφρενο, ενώ μπροστά από τον οδηγό έρχεται ένα νέο τριάκτινο τιμόνι, με ιδανική σε πάχος στεφάνη και πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα.ST` άρματα…Από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης ο δρόμος μας έβγαλε αμέσως σε μια άκρως εθιστική «στριφτερή» διαδρομή με κάθε είδους καμπές και ελάχιστη κίνηση. Η οδήγηση στην εθνική μας έδωσε την ευκαιρία να αποδώσουμε για μια ακόμη φορά τα εύσημα στην αναβαθμισμένη ποιότητα της καμπίνας, το πολύ καλό φινίρισμα και την γεροδεμένη κατασκευή του ταμπλό. Η απαλλαγή από τα πολλά κουμπιά χάρη στη νέα οθόνη αφής σαφώς και επιδρά αγχολυτικά στον οδηγό και το SYNC2, όταν εξοικειωθείς με τις λειτουργίες του (δεν είναι δα και επιστήμη), πραγματικά λύνει τα χέρια. Η θέση οδήγησης παραμένει εστιασμένη στον οδηγό, αν και θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένο το κάθισμα και ένα κλικ πιο μπροστά τον επιλογέα) με το τιμόνι μέσα στα χέρια.Από τις πρώτες στροφές η βεζνινοκίνητη έκδοση των 250 ίππων δείχνει πως έχει ανέβει ένα σκαλί παραπάνω. Ο κινητήρας το ίδιο δυνατός και εύηχος, αλλά με καλύτερη απόκριση και το πιο έντονο τράβηγμα από σε όλη την κλίμακα των στροφών. To τιμόνι δείχνει να έχει πιο μεστή αίσθηση από το τιμόνι και κυριολεκτικά «ζωγραφίζει», ενώ οι αλλαγές στην ανάρτηση (νέα μπροστινά ελατήρια και πιο νέα αμορτισέρ εμπρός-πίσω) σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά κάνουν το Focus ST ακόμη πιο ευχάριστο και ικανό στην οδήγηση. Ζυγισμένο, ακριβές και κοφτερό, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε άνεση και ποιότητα κύλισης, το ανανεωμένο Focus ST είναι αυτό, που θα θέλαμε εξαρχής. Ακριβές, άμεσο και πειστικό turn in, συνοδευόμενο από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προς όφελος της τοποθέτησης και της ομαλής έκβασης των όποιων αντιδράσεων, ολοκληρώνουν την μεγάλη εικόνα. Έτσι το πάτημα του Focus ST είναι αρχοντικό στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις, αλλά ξεχωρίζει και η ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες. Αρωγός στην απολαυστική οδηγική παρουσία του Focus ST είναι, τόσο το επανασεταρισμένο Εlectronic Torque Vectoring Control (ουσιαστικά λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό), όσο και το αναβαθμισμένο ESP, που λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford. Αυτό παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control κατάλληλα προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης. Στα συν φυσικά και τα επικά φρένα, που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμα ως έξτρα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά 335 χλστ. αντί των στάνταρ 320 χλστ.Όλα τα λεφτά SΤ(ο) dieselΠραγματική αποκάλυψη όμως είναι το diesel Focus ST και αυτό γιατί σε αντίθεση με το VW Golf GTD π.χ δεν είναι πιο μαλακό από την βενζινοκίνητη έκδοση, παραμένοντας το ίδιο εστιασμένο στο fun to drive. Παράλληλα ο κινητήρας έχει πολλά να πει με την άφθονη ροπή και τη δύναμη από τις 1.500 σ.α.λ. Κυρίως όμως με τον έντεχνο τρόπο, που το σύστημα σύνθεσης ήχου καλύπτει το κρατάλισμα του diesel και κάνει το πετρελαιοκίνητο Focus ST να ακούγεται σαν… πεντακύλινδρο βενζίνης! Και πάντα χωρίς η κατανάλωση να ξεφεύγει, αφού μετά ακόμα ακόμα και πολύ γρήγορη οδήγηση δεν είδαμε πάνω από 7,4 λτ./100 χλμ. στον υπολογιστή ταξιδιού. Στις στροφές ο έλεγχος του αμαξώματος γίνεται το ίδιο αποτελεσματικά όπως στο βενζινοκίνητο και το τιμόνι έχει την ίδια σπιρτάδα με λιγότερο έντονες όμως αντιδράσεις, λόγω μακρύτερων σχέσεων και της σχετικής ρύθμισης του ESP. Αν έχεις συνδέσει τα diesel με άνετα και μεταξένια μακρινά ταξίδια, τότε το σφιχτό και οδηγοκεντρικό πετρελαιοκίνητο Focus ST θα σου φανεί σκληρό και ενίοτε ενοχλητικό. Αν όχι, τότε θα δεις πως είναι το καλύτερο στην οδήγηση στην κατηγορία του.

Το πάτημα του Focus ST είναι αρχοντικό στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις, αλλά ξεχωρίζει και η ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες.

Το πάτημα του Focus ST είναι αρχοντικό στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και μηδενικές πλεύσεις, αλλά ξεχωρίζει και η ευθύβολη κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και στις ψηλές ταχύτητες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Moto