ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Με συνοπτικές διαδικασίες πολλοί ιδιοκτήτες ντίζελ αυτοκινήτων αφαιρούν το φίλτρο DPF με τις συνέπειες για το άνθρωπο και το περιβάλλον, λόγω εκπομπών ρύπων, να είναι προφανείς.

Μάστιγα η αφαίρεση των φίλτρων DPF

34.415 Επισκέψεις στο άρθρο (14/12/2017)

Η παράνομη αφαίρεση του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου αιθάλης DPF παίρνει διαστάσεις μάστιγας, στο κυνήγι της οποίας έχει ριχτεί το υπουργείο Μεταφορών μέσω των ΚΤΕΟ.

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ επανήλθε μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε στο θέμα της παράνομης αφαίρεσης των φίλτρων αιθάλης (DPF) αφού συνεχίζει τη προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού και του επισκευαστικού κλάδου για την συμμετοχή του στο παράνομη εργασία αφαίρεσης που συνήθως είναι απαίτηση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. 
 
Οι πληροφορίες που συνέλλεξαν είναι ότι δεν υπάρχει ταξί diesel σε κάποια μεγάλη πόλη που να μην έχει αφαιρέσει το φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου ή φίλτρο αιθάλης (DPF). Μάλιστα κάποιοι έχουν αποθρασυνθεί τόσο που δεν διστάζουν να βάζουν και διαφήμιση στο internet πειράζοντας το λογισμικό του εγκεφάλου ή τοποθετώντας emulators μετά την αφαίρεσή του.
 
Μάλιστα, από έρευνα που διεξήχθη η δεύτερη πόλη στην Ευρώπη σε ρύπανση είναι η Αθήνα με 65%, ενώ η ρύπανση από τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων. Αλλη μια αφορμή για να επανέλθουμε στα φίλτρα αιθάλης και στην αφαίρεσή τους είναι ο Νέος «Ατλας Ποιότητας Αέρα» ο οποίος αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.  

Το ερώτημα λοιπόν ειδικά για την Αθήνα είναι το εξής: Από τη στιγμή που απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, (Euro4 και πίσω), οι τεχνολογίες αντιρύπανσης των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί σε ύψιστα επίπεδα, ο στόλος των οχημάτων έχει ανανεωθεί με την διαδικασία της απόσυρσης, τα αυτοκίνητα περνούν από περιοδικό τεχνικό έλεγχο και τα συνεργεία σχημάτων κάνουν καλά την δουλειά τους, γιατί η ρύπανση συνεχίζεται; Και γιατί η Αθήνα βρίσκεται στην δεύτερη θέση ρύπανσης με ποσοστό 65%;
 
Η θέση των ανθρώπων του ινσιτιτούτου ΙΔΕΕΑ είναι πολύ συγκεκριμένη: «Κάποιος ή κάποιοι κρίκοι από την παραπάνω αλυσίδα έχουν "οξειδωθεί" και επειδή σε αυτούς τους κρίκους ανήκει και το συνεργείο θα πρέπει ο καθένας από τη θέση του να αναλάβει και τις ευθύνες του. Το ΙKTEO μία ψηλάφηση με το χέρι αν κάνει στο επάνω μέρος του γαζωμένου κέλυφους του DPF τα βρήκε όλα. Αμφιβάλλετε;»

Επανειλημμένα για παραδείγματα έχουμε αναφερθεί, στον πλημμελή τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ, στην κακή συντήρηση των σχημάτων αλλά και  στην αφαίρεση των φίλτρων αιθάλης, που αυτό μόνο έμπειρος τεχνίτης μπορεί να το κάνει και όχι απλός ιδιοκτήτης. Η συμμετοχή αυτή μάλλον θα τιμωρηθεί όταν ο ιδιοκτήτης απλά θα "δώσει" το Συνεργείο που "μαϊμούδεψε" το αυτοκίνητο. Για σκεφτείτε το! 

Το ΥΜΕ γνωρίζει και βάζει στο παιγνίδι του ελέγχου τα ΙΚΤΕΟ
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η επισήμανση του ΥΜΕ προς τα ΙΚΤΕΟ όπου σε έγγραφο του επισημαίνει για τον τεχνικό έλεγχο ότι θα πρέπει να γίνεται: « … Διεξοδικός έλεγχος του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού. Επί τούτου, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι οποίες έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αφαιρείται το φίλτρο DPF και επανασυγκολλάται το περίβλημα της συσκευής με τους εκπεμπόμενους ρύπους να βρίσκονται εντός ορίων».
 
Ποιος άραγε λοιπόν ευθύνεται για την αιτία αυτής της ανακοίνωσης του ΥΜΕ; 
  • Μήπως κάποιο συνεργείο; 
  • Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα συνεργεία  τις εργασίες τους; 
  • Τι θα πρέπει να γίνει;
Το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση του καθένα από εμάς για την προστασία του, θα πρέπει να αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους κάθε κατοίκου αυτού του πλανήτη. Εξάλλου το moto που συνήθως χρησιμοποιούνε οι άνθρωποι του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ είναι ότι 
"Ο Πλανήτης Γη δεν έχει έξοδο κινδύνου" 

Mercedes
NISSAN