53.130 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2017
Όπως είπαμε, τα περισσότερα αμορτισέρ είναι υδραυλικά, δηλαδή λαδιού. Εναλλακτικά, υπάρχουν και αέρος - λαδιού, που λειτουργούν σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, είναι όμως λίγο πιο σκληρά. Επίσης, υπάρχουν και τα αμορτισέρ αζώτου - λαδιού τα οποία παρέχουν καλύτερη απόσβεση και απόδοση μετά από συνεχή καταπόνηση (π.χ. σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος), καθώς το άζωτο βοηθά ώστε να μην αναπτυχθούν μεγάλες θερμοκρασίες στο λάδι, με αποτέλεσμα να μην αλλάζει σημαντικά ο όγκος του. Όμως, η τιμή τους είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή των άλλων δύο τύπων. Από την άλλη, σε πολύ γρήγορα και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιούνται αμορτισέρ αέρος μόνο. Τέλος, υπάρχουν και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που απευθύνονται κατά βάση σε πιο απαιτητικών προδιαγραφών αυτοκίνητα και οδηγούς που θέλουν να συνδυάζουν το καλύτερο κράτημα σε γρήγορες διαδρομές και τη μέγιστη άνεση σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Οι βασικές επιλογές που υπάρχουν σε αυτή την περίπτωση είναι τα αμορτισέρ που ρυθμίζονται πριν τοποθετηθούν και κοστίζουν φθηνότερα, τα πιο διαδεδομένα που ρυθμίζονται εξωτερικά, συνήθως από το πάνω μέρος του αμορτισέρ και τα ακριβότερα, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρονικά μέσω διακόπτη από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.