Η μειωμένη ορατότητα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών είναι τις περισσότερες φορές η αιτία για τη δημιουργία ενός ατυχήματος.
Αντιμετώπιση φθινοπωρινών φαινομένων
4.335 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2013)
Οι πρώτες φθινοπωρινές βροχές, που προμηνύουν την είσοδο του χειμώνα, μπορεί να φανούν κρίσιμες για την ασφάλειά μας στους δρόμους.
Το φθινόπωρο είναι η εποχή που κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες σταγόνες, οι οποίες, αν δεν κάνουμε τον απαραίτητο έλεγχο στο αυτοκίνητό μας ή δε δώσουμε την ανάλογη προσοχή στον τρόπο οδήγησής μας, θα φανούν ιδιαίτερα κρίσιμες για τη δική μας ασφάλεια αλλά και των γύρω μας.
Μειωμένη πρόσφυση
Τα περισσότερα σημεία των ελληνικών δρόμων διαθέτουν χαμηλής ποιότητας άσφαλτο, που, σε συνδυασμό με τη σκόνη που επικάθεται, γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη. Με τις πρώτες όμως ψιχάλες, η κατάσταση γίνεται περισσότερο επικίνδυνη, διότι το μείγμα σκόνης και βροχής μειώνει ακόμα περισσότερο τα ήδη μικρά περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών με το δρόμο. Έτσι λοιπόν, ο οδηγός θα πρέπει να αποφεύγει τις απότομες αντιδράσεις και κινήσεις, όπως απότομη επιτάχυνση ή επιβράδυνση, διότι μπορούν να τον μεταφέρουν σε μία δυσάρεστη κατάσταση. Επίσης, η απόσταση που θα διατηρούμε από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κινούνται μπροστά ή πίσω από το όχημά μας, θα πρέπει να είναι αρκετή ώστε να μπορούμε να κάνουμε ένα ασφαλές και σίγουρο φρενάρισμα.
Μειωμένη ορατότητα
Η μειωμένη ορατότητα λόγω των κακών καιρικών συνθηκών είναι τις περισσότερες φορές η αιτία για τη δημιουργία ενός ατυχήματος, ιδιαίτερα μέσα στους δρόμους της πόλης. Γι αυτό λοιπόν, οι κινήσεις μας θα πρέπει να γίνονται με ιδιαίτερη προσοχή, ιδιαίτερα όσον αφορά στους πεζούς που περνούν το δρόμο, αλλά και στους μοτοσικλετιστές, που κυκλοφορούν παντού και γύρω μας. Η καλή ορατότητα αφορά και στο αυτοκίνητό μας, που σημαίνει ότι τα τζάμια θα πρέπει να είναι καθαρά και από τις δύο πλευρές, αλλά και ότι τα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων θα πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, ώστε να καθαρίζουν αποτελεσματικά το νερό από το παρμπρίζ.
Καλή κατάσταση ελαστικών
Η καλή πρόσφυση των τροχών με το δρόμο προϋποθέτει και την καλή κατάσταση των ελαστικών, με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητό μας. Θα πρέπει να κοιτάξουμε σε τι κατάσταση βρίσκεται το πέλμα, αν έχει φθορά ή όχι, αλλά και την ημερομηνία κατασκευής τους. Τέλος, καλό θα είναι να ελέγξουμε και την πίεση του αέρα, αν συμβαδίζει με τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής σε κάθε αυτοκίνητο. Ο έλεγχος αυτός θα πρέπει να γίνεται πάντοτε με το τέλος του καλοκαιριού.
Φωτιστικά σώματα και καλωδιώσεις
Για τους περισσότερους οδηγούς, ο έλεγχος για τη σωστή λειτουργία των φώτων του αυτοκινήτου είναι περιττός. Αυτό είναι λάθος, διότι αυτά είναι που προειδοποιούν τους άλλους οδηγούς για τις προθέσεις κατά την κίνηση, αλλά και φανερώνουν την ύπαρξή μας στο δρόμο, ειδικά σε καταστάσεις με μειωμένη ορατότητα. Επίσης, για την αποφυγή βραχυκυκλώματος -και στη συνέχεια ακινητοποίησης του οχήματός μας- καλό θα είναι να ελέγξουμε από μόνοι μας τις καλωδιώσεις γύρω από τον κινητήρα, που πιθανόν να είναι "γυμνές".