ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Απαγόρευση μοτέρ βενζίνης & diesel: Δεν κάνει βήμα πίσω η Ε.Ε!

1.959 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2024)
Απαγόρευση μοτέρ βενζίνης & diesel: Δεν κάνει βήμα πίσω η Ε.Ε!

Δεν αλλάζει τίποτα στα όρια εκπομπών ρύπων διαβεβαιώνει η ΕΕ
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) πιέζει και ζητάει:
Ο στόχος για μηδενικούς ρύπους να μετατεθεί για το 2050 (από το 2035)
Να μην μπουν πρόστιμα το 2025 στις εταιρείες που δεν έχουν συμμορφωθεί και
Να αναγνωριστούν τα βιοκαύσιμα ως λύση και να στηριχθούν τα Plug-in υβριδικά

Δεν αλλάζει τίποτα στα όρια εκπομπών ρύπων διαβεβαιώνει η ΕΕ

Την στήριξή του στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), τη μεγαλύτερη πολιτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και της Κομισιόν, γιατί επιθυμεί την άρση της πλήρους απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης/diesel από το 2035 και μια σειρά από άλλες σχετικές αλλαγές, εξέφρασε σε ανακοίνωσή του η Ένωση Ευρωπαικών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ωστόσο ο επικεφαλής για το κλίμα της Ευρωπαικής Ένωση εμφανίζεται ανένδοτος. Ο Wopke Hoekstra δήλωσε στο Reuters πως δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή στους κανονισμούς παρά τις πιέσεις που ασκεί το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) και ο ACEA.  

Ας δούμε όμως τι ακριβώς ζητάει το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα: 

Ο στόχος για μηδενικούς ρύπους να μετατεθεί για το 2050 (από το 2035)

To ΕΛΚ υποστηρίζει ότι επερχόμενη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) για το 2035 θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να οριστεί το 2050 ως η χρονιά μέχρι την οποία η ΕΕ θα πρέπει να έχει πετύχει πλήρη κλιματική ουδετερότητα. Ακόμα, σημειώνεται πως η Κομισιόν θα πρέπει να εξασφαλίσει ευνοϊκότερες συνθήκες για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ όπως καλύτερες τιμές, περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα και περισσότερες υποδομές φόρτισης.

Να μην μπουν πρόστιμα το 2025 στις εταιρείες που δεν έχουν συμμορφωθεί

Επειδή οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν αναπτυχθεί σύμφωνα με τις προβλέψεις, πολλές εταιρείες κινδυνεύουν να μην επιτύχουν τον στόχο μείωσης των εκπομπών για το 2025, με αποτέλεσμα να τους επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων. Το ΕΛΚ υποστηρίζει ότι η Επιτροπή πρέπει να λάβει υπόψη της τις προσπάθειες και τις επενδύσεις που έχουν ήδη κάνει οι εταιρείες και ότι αυτές χρειάζονται τα χρήματά τους για να κάνουν περισσότερες επενδύσεις και για αυτό πρέπει να πάρει μέτρα ανακούφισης. Τα μέτρα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν λύσεις όπως τη χρήση ενός μέσου όρου τριών ετών για τη συμμόρφωση των εταιρειών με τα όρια CO2 του επόμενου έτους, επιτρέποντάς τους να μην πιάσουν τους στόχους του επόμενου έτους και να αποφύγουν τα πρόστιμα εάν καλύψουν τη διαφορά το 2026 και το 2027.

Να αναγνωριστούν τα βιοκαύσιμα ως λύση και να στηριχθούν τα Plug-in υβριδικά

Το ΕΛΚ υποστηρίζει επίσης πως ο νόμος 2019/631 θα πρέπει να επενεξεταστεί γιατί αυτή την στιγμή αναγνωρίζει μόνο την ηλεκτροκίνηση ως την τεχνολογία εκείνη που μπορεί να οδηγήσει στους μηδενικούς ρύπους. Υποστηρίζει δηλαδή πως ο κανονισμός θα πρέπει να λάβει υπόψη του λύσεις όπως τα βιοκαύσιμα, τα ανανεώσιμα ή συνθετικά καύσιμα αλλά και να αναγνωρίσει τον ρόλο άλλων τεχνολογιών, όπως τα plug-in υβριδικά (PHEV).

Mercedes
Moto