Η εξέλιξη των φώτων ήταν το ίδιο σημαντική στο πέρασμα των δεκαετιών, από τότε που εμφανίστηκε το πρώτο αυτοκίνητο μέχρι και σήμερα. Διαβάστε πως περάσαμε από τις λάμπες πετρελαίου, στα φώτα αλογόνου, από εκεί στα xenon και έπειτα στα LED. Ποιο είναι το μέλλον;
Τα φώτα έχουν τη δική τους ιστορία
Από τη δεκαετία του 1880, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο αυτοκίνητο, τα φώτα ήταν ένας σταθερός σύντροφος για όλα τα οχήματα, αφού έδιναν τη λύση σε μια μεγάλη ανάγκη: να οδηγούμε με ασφάλεια τη νύχτα ή σε συνθήκες με χαμηλό φωτισμό όπως στο χιόνι ή στην ομίχλη. Τα φωτιστικά σώματα λοιπόν έχουν αποδειχθεί απαραίτητα για κάθε αυτοκίνητο και πλέον είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα ήταν ένα αυτοκίνητο χωρίς αυτά. Όπως όμως τα αυτοκίνητα σήμερα δεν μοιάζουν καθόλου με αυτά που οδηγούσαν οι παππούδες και οι προπαππούδες μας, το ίδιο συμβαίνει και με φώτα του αυτοκινήτου. Ας κάνουμε λοιπόν μια βουτά στο παρελθόν, ώστε να μάθουμε για την εξέλιξή τους στο πέρασμα των δεκαετιών:
Αρχικά, τα φωτιστικά σώματα αποτελούνται είτε από λάμπες ασετυλίνης είτε από πετρελαίου, ωστόσο οι λάμπες ασετυλίνης χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο καθώς ήταν πιο ανθεκτικές στον αέρα και τη βροχή. Η λάμπα αυτή είχε συνήθως έναν καθρέφτη πίσω από τη φλόγα για να βοηθήσει στην εστίαση του φωτός προς τα εμπρός, αλλά δεν δημιουργούσε μια ιδιαίτερα εστιασμένη δέσμη, αφού το φως διαχεόταν στο νυχτερινό ουρανό.
Τα φώτα ασετυλενίου εισήχθησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1880, ήταν ένα πρώτο(γονο) βήμα προς την σωστή κατεύθυνση και ήταν αρκετά διαδεδομένα στις αρχές του 1900 μέχρι να αντικατασταθούν από τα όταν τα ηλεκτρικά.
Τα φώτα γίνονται ηλεκτρικά
Οι ηλεκτρικοί προβολείς παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά γύρω στο 1900, αλλά χρειάστηκε περίπου μια δεκαετία για να χρησιμοποιηθούν ευρέως, καθώς ήταν πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί ένα δυναμό αρκετά μικρό αλλά ταυτόχρονα αρκετά ισχυρό ώστε να κρατά τις λάμπες του αυτοκινήτου αναμμένες για όσο χρονικό διάστημα ήταν απαραίτητο.
Ο πρώτος κατασκευαστής που έδινε ηλεκτρικούς προβολείς στάνταρ σε όλη τη γκάμα ήταν η Peerless το 1904. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μια εταιρεία με την επωνυμία Pockley Automobile Electric Lighting Syndicate πρόσφερε ένα πλήρες σετ ηλεκτρικών φώτων, που περιελάμβαναν προβολείς, πλαϊνά και πίσω φώτα, τα όποια έπαιρναν ισχύ από μια μπαταρία 8 βολτ. Μέχρι το 1912, η Cadillac είχε ενσωματώσει το σύστημα ηλεκτρικής ανάφλεξής της στο σύστημα των ηλεκτρικών φώτων, δημιουργώντας το είδος του ηλεκτρικού συστήματος που βλέπουμε σήμερα.