Ποιες τεχνολογίες, που πληρώνουν χρυσές οι κατασκευαστές, για τα υβριδικά τους περνούν στα άλλα τους μοντέλα, για να μοιράσουν τα καλά τους αποτελέσματα;
Από υβριδικό σε συμβατικό
3.100 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2016)
Νομίζετε πως η πρώτη τεχνολογία που περνάει από τα υβριδικά στα συμβατικά είναι ο κινητήρας;
Θα έλεγε κανείς πως η καλύτερη μετάγγιση τεχνολογίας από τα υβριδικά στα συμβατικά μοντέλα μίας γκάμας είναι όλα αυτά τα συστήματα του κινητήρα που του επιτρέπουν να πετυχαίνει καλύτερη οικονομία.Θα έλεγε κανείς πως αν ο κινητήρας ενός υβριδικού είναι τόσο αποδοτικός, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα συμβατικό με πολύ καλά αποτελέσματα.
Θα έλεγε ακόμη πως κάποια από τα υποσυστήματα, ο κλιματισμός, ο εναλλάκτης, οι αντλίες που στα υβριδικά είναι ηλεκτρικές, θα έκαναν διαφορά στην οικονομία και των υβριδικών. Καμία όμως από αυτές τις τεχνολογίες δεν μεταγγίζεται από τα υβριδικά στα συμβατικά μοντέλα. Αυτό που περνάει πρώτο είναι η μείωση του βάρους.
Όταν κυνηγάς να πετύχεις τη μεγαλύτερη δυνατή μείωση κατανάλωσης, και επενδύεις εκατοντάδες εκατομμύρια στην εξέλιξη κινητήρων για αυτό το σκοπό, από εκεί που ξεκινάς είναι να ξεφορτωθείς τα περιττά κιλά πρώτα
.Μάρκες όπως η Toyota έχουν δείξει πως το εμφανές όφελος από τα υβριδικά προς όλη τη γκάμα έχουν να κάνουν με την εξέλιξη των σασί. Νέα υλικά, σχεδίαση και τρόποι παραγωγής που εξελίσσονται για τα υβριδικά μοντέλα, περνούν αυτούσια στα συμβατικά προσφέροντας άμεσα οφέλη.
Η αμέσως επόμενη τεχνολογία που μεταγγίζεται έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Στα υβριδικά η μείωση των απωλειών ενέργειας από τις αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι μεγάλη υπόθεση, και έτσι η έρευνα που γίνεται κοστίζει πολύ και έχει μεγάλα οφέλη. Όχι μόνο για τα υβριδικά, αλλά για ολόκληρη τη γκάμα, στην οποία περνούν όσα στοιχεία δεν αλλοιώνουν το σχήμα των συμβατικών μοντέλων. Μην ξεχνάμε, εξάλλου, πως τα υβριδικά έχουν ιδιαίτερο σχήμα, ειδικά στο πίσω μέρος αυτό το απότομο κόψιμο, που όσο κι αν βελτιώνει την αεροδυναμική, δεν μπορεί να περάσει στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Εσείς τι άλλο νομίζετε πως μεταγγίζεται από τα υβριδικά στα συμβατικά αυτοκίνητα; Ποιες τεχνολογίες που πληρώνουν χρυσές οι κατασκευαστές για τα υβριδικά τους περνούν στα άλλα τους μοντέλα για να μοιράσουν τα καλά τους αποτελέσματα; Και ποιες τεχνολογίες έχετε δει στο δικό σας αυτοκίνητο;
Κατ' αρχήν η τεχνολογία του θερμικού κινητήρα των υβριδικών δεν μπορεί να περάσει στα συμβατικά αυτοκίνητα, επειδή ο κύκλος Atkinson (κατά τον οποίο λειτουργούν οι κινητήρες των υβριδικών) βελτιστοποιείται για συγκεκριμένη περιοχή στροφών. Πολλά όμως περιφεριακά συστήματα μπορούν να αξιοποιηθούν και στα συμβατικά αυτοκίνητα, όπως ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικός συμπιεστής κλιματιστικού, ηλεκτρική αντλία νερού κλπ, ενώ άλλα συστήματα που θα μπορούσαν να είναι "ανεκτά" σ' ένα υβριδικό, όπως τα στενά λάστιχα, το έντονο anti spin και η μικρή απόσταση από το έδαφος, μάλλον δεν θα άρεσαν σ' ένα συμβατικό.