Η Honda με μια λιτή ανακοίνωση επιβεβαίωσε πως η νέα γενιά Jazz θα κάνει ντεμπούτο στο Τόκιο έχοντας στη φαρέτρα της υβριδική τεχνολογία i-MMD από το μεγαλύτερο CR-V. Φήμες το θέλουν να έρχεται αποκλειστικά υβριδικό.
Το ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει όσον αφορά στους κινητήρες βενζίνης και diesel είναι κάτι που λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε. Οι εξελίξεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα τρέχουν με τις αναγγελίες για απαγόρευση κυκλοφορίας σε ορισμένα αστικά κέντρα του πλανήτη να έρχονται η μία πίσω από την άλλη (σ.σ. μόλις χθες ανακοινώθηκε ότι όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη ή diesel θα… εκδιωχθούν από το Αμστερνταμ έως το 2030). Στις επόμενες σελίδες θα διαβάσετε και για την αντίστοιχη απόφαση της πόλης του Λος Aντζελες.
Συμβαδίζοντας με τα σημεία των καιρών, η Honda έχει ανακοινώσει από καιρό τη στροφή της προς ηλεκτρικές και υβριδικές λύσεις για όλη τη γκάμα έως το 2025, μια στρατηγική που έχει ονομάσει Electric Vision. Σήμερα, λοιπόν, με μια συνοπτική ανακοίνωση επιβεβαίωσε πως η νέα τέταρτη γενιά του μικρού της μοντέλου θα προσφέρεται με ένα υβριδικό σύνολο τεχνολογίας i-MMD, που έχουμε δει στο μεγαλύτερο CR-V. Αναλύοντας λίγο την τεχνολογία i-MMD, αυτή επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive - η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive - ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive - που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.
Με αυτό τον τρόπο το ιαπωνικό μικρό θα γίνει σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες το πρώτο μοντέλο της Honda που θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό, ενώ επόμενος σταθμός προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας θα είναι το ηλεκτρικό Civic σε περίπου 2 χρόνια από τώρα.
Περνώντας στο αισθητικό κομμάτι, το ντιζάιν του Jazz, από ό,τι έχουμε δει έως τώρα σε κατασκοπευτικές εικόνες, θα αποκτήσει ένα πιο καμπυλόγραμμο σχεδιασμό στο αμάξωμα, κερδίζοντας βεβαίως νέους προβολείς αλλά και προφυλακτήρες. Στο πίσω μέρος εκτός από τα καινούργια φωτιστικά σώματα, ανασχεδιασμένη θα είναι και η πόρτα του χώρου αποσκευών. Παράλληλα, σημαντικές διαφορές αναμένονται και στον εσωτερικό διάκοσμο, εκεί που η διάταξη του ταμπλό θα πάρει πολλά στοιχεία από το «αδελφό» Civic με προεξάρχον στοιχείο την 7άρα οθόνη αφής του Honda Connect ψηλά στο κέντρο. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα λείπουν οι θήκες για μικροαντικείμενα και όλα τα στοιχεία εκείνα που αυξάνουν την πρακτικότητα και την εργονομία.