Κανένας κίνδυνος παρεξήγησης: παρά την εμφανή οικογενειακή ταυτότητα τα δύο «πρόσωπα» θα είναι εντελώς διαφορετικά. Κι αυτό είναι εφικτό, από την ώρα που επικεφαλής ντιζάιν στην Αudi είναι ο Μαρκ Λίχτε.
Αποκλειστικό: Νέα Audi Q4 Sportback & Audi Q6
34.727 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2019)
Δύο φορές πιο Qool! H Audi θέλει να προσπεράσει τον ανταγωνισμό με μια νέα ολομέτωπη επίθεση στα SUV. Το κυνήγι θα ξεκινήσει με τα μοντέλα Q4 Sportback και Q6.
Δύο πλατφόρμες, για το ίδιο θέμα: το Q4 Sportback e-tron βασίζεται στο ηλεκτρικό δάπεδο της VW ενώ, η πλατφόρμα του μεγαλύτερου Q6 προέρχεται απευθείας από την Porsche.
Η Audi είναι η μόνη φίρμα εντός του ομίλου VW, η οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει όποια ηλεκτρική πλατφόρμα είναι διαθέσιμη. Η μεγαλύτερη προκύπτει μαζί με την Porsche.
Μπορεί παλιότερα να ήταν κάτι πιο σπάνιο, όμως πλέον τα προβλήματα είναι πιο συχνά και η Audi δυσκολεύεται να βρει ρυθμό. Τη μία στιγμή ήταν η γκρίνια της VW ότι το τεχνολογικό υπόβαθρο δεν ήταν αντάξιο του σλόγκαν Vorsprung Durch Technik («Προβάδισμα μέσω της τεχνολογίας»), την επόμενη ήταν το βαρετό ντιζάιν, μετά ήρθε το σκάνδαλο ντίζελ και κατόπιν το χάος με τα νέα πρότυπα κατανάλωσης WLTP. To αποτέλεσμα είναι: αντί να επιτίθεται με όλες της τις δυνάμεις στη BMW και τη Mercedes, η Audi βλέπει τα πίσω φώτα τους. Την περασμένη χρονιά το Ίνγκολσταντ παρέδωσε 1,81 εκ. οχήματα παγκοσμίως, 3,5% λιγότερα από ότι το 2017. Την ίδια ώρα: η Mercedes ήταν στα 2,31 εκ. οχήματα (+0,9%) και η BMW στα 2,13 εκ. οχήματα (+1,8%).
Πιο πρόσφατα η εικόνα έγινε ακόμα πιο άσχημη: μόνο το Δεκέμβριο του 2018 στην Κίνα υπήρξε πτώση κατά 5,2%, στις ΗΠΑ 15,6% και στην Ευρώπη στο 20,9%.
Και τι κάνει ο Μπραμ Σοτ, ο νέος πρόεδρος της Audi; Η αλήθεια είναι ότι έχει σηκώσει τα μανίκια ψηλά και βγαίνει στην επίθεση. Και είναι γεγονός ότι οι περιορισμένες καινοτομίες αλλά και το ανέμπνευστο ντιζάιν ανήκουν στο παρελθόν.
Ας ξεκινήσουμε από τη γραμμή κίνησης: η Audi είναι η μόνη εταιρεία εντός του ομίλου της VW η οποία μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρικές πλατφόρμες που διαθέτει το group. Είτε πρόκειται για την MEB πλατφόρμα, το αμιγώς ηλεκτρικό δάπεδο που θα χρησιμοποιήσει και το VW ID.3, είτε για το μεικτό δάπεδο που χρησιμοποιεί το σημερινό e-tron και μέχρι την πλατφόρμα PPE της Porsche (Premium Platform Electric). Aπό αυτές τις λύσεις θα προκύψουν έως και 12 νέα μοντέλα.
Κι επειδή η κλάση των SUV είναι εκείνη η οποία ηχεί πιο ευχάριστα στο μέτωπο των πωλήσεων, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί σε δύο «soft» εκτός δρόμου οχήματα τα οποία θα τοποθετηθούν ανάμεσα σε Q3-Q5 και Q5-Q7 αντιστοιχα.
Πρόκειται για το Q4 e-tron το οποίο είχαμε δει φέτος στη Γενεύη, αν και ως πρωτότυπο ακόμη φυσικά. Πλέον όμως λίγα πράγματα θα αλλάζουν από τη φάση του concept έως το στάδιο της παραγωγής. Κι αυτό γιατί η Audi προσέδωσε στο πρωτότυπο την εμφάνιση του τελικού μοντέλου και δεν χαμήλωσε απλώς την οροφή ή δε φούσκωσε απλώς τα φτερά προς τα έξω. Τα μόνα στοιχεία που πρόκειται να αλλάξουν είναι η μάσκα εμπρός, το μέγεθος των ζαντών και τα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων.
Aυτό είναι εξάλλου ένα στοιχείο που θα μπορεί να το αλλάζει όπως θέλει ο αγοραστής. Στη λίστα με τα έξτρα θα υπάρχουν τουλάχιστον 20 επιλογές για να διαλέξει κανείς, τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και για τα πίσω. Βλέπετε, παλιότερα βάζαμε μια πιο κομψή ζάντα όταν θέλαμε να ξεχωρίσει το αυτοκίνητό μας, ενώ τώρα η δουλειά αυτή θα γίνεται με ψηφιακά μέσα. Και προφανώς η Audi βλέπει εδώ μια επιχειρηματική ευκαιρία.
Από πλευράς γραμμής κίνησης, το Q4 e-tron θα έχει ένα γνώριμο προφίλ αφού θα βασιστεί στο δάπεδο MEB της VW, την πλατφόρμα την οποία οι Γερμανοί θα δώσουν και στη Ford για τα μελλοντικά μοντέλα της. Σε αντίθεση όμως με ό,τι θα γίνεται με το μικρομεσαίο της VW, η Audi θα χρησιμοποιήσει μόνο την τετρακίνητη επιλογή. Θα έχει ηλεκτρικό μοτέρ και στους δύο άξονες με συνδυαστική απόδοση 306 ίππων ενώ αργότερα θα υπάρξουν S και RS εκδόσεις με σημαντικά πάνω από 400 ίππους απόδοση. Οι αυτονομίες με κάθε γέμισμα της μπαταρίας θα είναι ανάμεσα σε 330 και 550 χλμ. ανάλογα και με το μέγεθος της μπαταρίας που θα διαλέξει ο πελάτης: 45, 58 και 77 κιλοβατώρες.
Συναρπαστική θα είναι όμως και η παροχή χώρων. Το Q4 θα είναι αυτοκίνητο που έχει μελετηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό κι έτσι όλα τα περιφερειακά του θα είναι μικρά σε μέγεθος. Οι μπαταρίες θα είναι στο δάπεδο ενώ οι ηλεκτροκινητήρες θα έχουν πράγματι πολύ μικρές διαστάσεις. Κι έτσι, το SUV των 4,6 μέτρων θα μπορεί με άνεση να σταθεί δίπλα στο Q7 σε ό,τι αφορά τους χώρους, χωρίς ωστόσο να μπορεί να ζητηθεί ως επταθέσιο. Ακριβώς όπως γίνεται με το συμβατικό Q3, το Q4 Θα υπάρχει και σε Sportback, κι αυτό το ηλεκτρικό SUV-Coupe είναι που σας δείχνουμε εδώ. Και μάλιστα το Q4 θα έρθει και γρήγορα. Ήδη από τα τέλη του 2020 θα είναι στην αγορά. Οι δε τιμές θα πρέπει να θεωρούνται νορμάλ, αφού θα είναι συγκρίσιμες με ένα ανάλογα εξοπλισμένο Q3 με μοτέρ ντίζελ.
Τόσο προσιτό δε θα είναι βέβαια με κανένα τρόπο το δεύτερο νέο «Q», το Q6 e-tron. Eδώ θα έχουμε κάτι αληθινά premium κι αυτό φαίνεται από το ότι η πλατφόρμα θα είναι εξελιγμένη από κοινού με την Porsche, οι συνάδελφοι από την πλευρά της οποίας, σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το ίδιο δάπεδο για το διάδοχο της Macan. Κι εκείνη, βλέπετε, από το 2021 θα πωλείται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα.
Όπως και στο e-tron GT, όπου η Audi χρησιμοποιεί το δάπεδο της Porsche Taycan, η διαφοροποίηση θα γίνει μέσω του ντιζάιν. Το κάθετα κομμένο εμπρός μέρος του Q6 θα δημιουργεί μια επιβλητική εικόνα, ενώ και οι διαστάσεις θα παίζουν το ρόλο τους. Το Q6 θα φτάνει, βλέπετε, τα 4,9 μέτρα με το μεταξόνιο να είναι περίπου ίδιο με αυτό του θηριώδους Q8. Φυσικά και το μεγάλο SUV της Audi θα είναι διαθέσιμο μόνο με τετρακίνηση, οι κινητήρες όμως εδώ θα έχουν ισχύ από 400 έως αρκετά πάνω από 600 ίππους, στην περίπτωση του RS Q6 e-tron.
Όταν λοιπόν η αγορά γυρίσει οριστικά προς τα ηλεκτρικά, η Audi σχεδιάζει να είναι σε πλεονεκτική θέση.