ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μια δόση σπορ χαρακτήρα: τουλάχιστον το εμπρός μέρος του νέου μοντέλου θα παραπέμπει αισθητικά στο ΤΤ.

Μίξη: λίγο από στέισον, λίγο από SUV και λίγο από καθαρά σπορ μοντέλο.

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

32.727 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2019)

aTTack! Tα σπορ μοντέλα είναι πλέον εκτός μόδας. ΓιΆαυτό και το επόμενο ΤΤ θα μεταλλαχθεί σε ένα σπορ SUV με ηλεκτρική γραμμή κίνησης και κόστος κάτω από 45.000 ευρώ.


Yπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία διαμορφώνουν την εικόνα μιας ολόκληρης φίρμας. Στην Porsche είναι η 911. Στη Mercedes είναι η S-Class της δεκαετίας του Ά90 (W140). Η Audi έχει πολλές τέτοιες επιλογές: πχ το Α2 ως προηγμένο, έξυπνο μικρό με αλουμινένιο αμάξωμα κι ας απέτυχε επειδή εμφανίστηκε πολύ πιο νωρίς από όσο έπρεπε. Αλλά είναι και το ΤΤ, το οποίο γεννήθηκε κατευθείαν μέσα στο σχεδιαστικό στούντιο και με τη σχεδόν Bauhaus «αρχιτεκτονική» του αποτέλεσε σύμβολο για την Audi.

Oι καιροί όμως αλλάζουν. Και κάπως έτσι τα πάλαι ποτέ δοξασμένα μοντέλα που έδιναν πρεστίζ, έχουν γίνει σήμερα προβληματικές υποθέσεις. Κυρίως γιατί οι παγκόσμιες αγορές δε θέλουν πια σπορ μοντέλα. Είναι μικρά, κάνουν θόρυβο και είναι πολύ ξεπερασμένα για πολύ κόσμο. Από όσους δε, αγαπούν αυτά τα οχήματα, είναι λίγοι εκείνοι που τελικά προχωρούν να τα αγοράσουν κιόλας. Η Αudi πούλησε πέρυσι 8.756 Coupe και 3.362 Roadster εκδόσεις του ΤΤ. Κι αυτά τα νούμερα είναι σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ξεκάθαρα λοιπόν, κάτι πρέπει να αλλάξει. Εξάλλου, στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων τον περασμένο Ιανουάριο, ο ίδιος ο πρόεδρος της Audi, ο Μπραμ Σοτ, είπε ότι το ΤΤ πρόκειται να έχει και διάδοχο – κάτι που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν καθόλου βέβαιο. Το κορυφαίο στέλεχος ξεκαθάρισε ότι «και η πλήρης παύση κάποιων μοντέλων, είναι σενάριο που εξετάζουμε, όπως για το R8» . To μεγάλο «αλλά» όμως, αφορά το ΤΤ, το οποίο θα έχει συνέχεια, αν και όχι όπως το ξέρουμε. Αντιθέτως, θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή κάτω από 45.000 ευρώ.

Εμείς βέβαια, σας είχαμε ξαναγράψει εδώ το τι πρόκειται να συμβεί. Γνωρίζουμε εξάλλου ότι, η Audi θέλει 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της, έως το 2025. Αυτά θα χωριστούν σε 4 πλατφόρμες και θα συνθέσουν το μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων ανάμεσα στους premium κατασκευαστές. Κι αυτό μπορεί να το εμποδίσει μόνο η μαμά-VW, η οποία έλέγχει και το πεντάλ του φρένου σε ό,τι αφορά τα κόστη. Ο πρόεδρος πάντως, ο οποίος αποκάλεσε το σχέδιο ως «eTTron», έδειξε ότι το νέο ΤΤ είναι ήδη μέρος αυτής της προϊοντικής επίθεσης.

Θα πρόκειται για ένα σπορτίφ Crossover το οποίο, θα είναι πολύ λιγότερο SUV από το Q3 ενώ, με μήκος στα 4,35 μέτρα θα είναι και μια γεμάτη παλάμη μικρότερο σε μήκος. Και ταυτόχρονα θα είναι και σημαντικά πιο χαμηλό ενώ, όπως είναι λογικό, δε θα πρόκειται φυσικά για κάποιο θαύμα από πλευράς χώρων.

Από την άλλη πλευρά, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της VW θα φροντίζει ώστε το όχημα να μην είναι και πολύ στενόχωρο. Αυτή θα είναι η βάση του «eTTron», το οποίο, με πιο απλά λόγια θα συγγενεύει έως κάποιο βαθμό με το ID.3 της VW, το οποίο έκανε επίσημη πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη, μόλις προ ολίγων εβδομάδων και θα πωλείται κανονικά από την άνοιξη του 2020. Και κάπως έτσι θα κλείσει ο κύκλος της ιστορίας και του παρελθόντος. Κι αυτό γιατί το πρώτο ΤΤ δεν ήταν καν ένα Audi. Ήταν η σπορ εκδοχή του NSU Prinz από τη δεκαετία του Ά60. Κι εκείνο το μοντέλο, όπως και η βασική έκδοση του νέου ηλεκτρικού της Audi, θα έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Φυσικά, η ισχύς θα είναι πολύ υψηλότερη. Το «αρχαίο» εκείνο μοντέλο είχε 55 ίππους και πέρναγε ως σπορ μοντέλο, ενώ το eTTron θα ξεκινά από τους 204 ίππους και θα συνεχίζει με μια σπορ εκδοχή με τετρακίνηση και 400 ίππους – όσους δηλαδή έχει και το σημερινό ΤΤ RS με τον πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα.

Η λέξη-κλειδί πάντως στο μέλλον δε θα είναι πια η «ισχύς», αλλά η «αυτονομία». Κι εδώ τα στοιχεία θα είναι όμοια με της VW: θα υπάρχουν τρία μεγέθη μπαταριών που θα δίνουν ακτίνα δράσης από 350 έως 550 χλμ.. Ταχύτερη οδήγηση αλλά και ταχύτερη φόρτιση: κι αυτό γίνεται. Σε μισή ώρα λοιπόν θα μπορεί η μπαταρία να φτάσει το 80% ή, για να το πούμε αλλιώς, κάθε δέκα λεπτά θα περνάει μέσα ενέργεια για 100 χλμ..

Το… aTTack βέβαια θα συνεχιστεί και στο εσωτερικό. Το σημερινό ΤΤ είναι ένας πρωτοπόρος αφού έβαλε μεν ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά χωρίς οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Όλα αυτά θα ενισχυθούν στην επόμενη γενιά, καθώς η Audi θα εστιάσει όλο και πιο πολύ στη μείωση των διαφόρων μπουτόν και θα εγκρίνει ακόμα πιο πολλές οθόνες. Ακόμα και τα φώτα θα ανάβουν από το touchpad.

Θα αρκεί αυτό για να γίνει το μοντέλο ξανά το σύμβολο της Audi; Θα το δούμε.

Η άποψή μας
Αργά αργά λοιπόν, τα σπορ μοντέλα και ειδικά τα μικρότερα και πιο προσιτά, γίνονται ολοένα και πιο σπάνια. Αν το νέο ηλεκτρικό Crossover Audi θα κερδίζει με το σπαθί του το όνομα «TT», είναι θέμα προοπτικής και οπτικής γωνίας. Με τα πρώτα τρία TT πάντως σίγουρα ο διαχωρισμός είναι πολύ μεγάλος. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR